La un an de la infiintare, compania de PR a Gabrielei Lungu este deja un nume cu rezonanta pe piata romaneasca. In primele sase luni ale anului, The Practice a inregistrat o cifra de afaceri de doua ori mai mare decat estimarile pentru intreg 2007. Agentia are deja un portofoliu de 12 clienti si asteapta o crestere de 30% a afacerii si de 40% a echipei, in urmatorul an.
The Practice functioneaza in trei incaperi din cladirea grupului Leo Burnett, decorate in culorile companiei, alb si negru. Inauntrul lor, pe scaune cu design futurist, muncesc zece oameni tineri si zambitori, care concep strategii de comunicare pentru 12 clienti de renume. “Work hard, play hard” – aceasta este deviza companiei, pe care Gabriela Lungu, Managing Partner, o pastreaza pe birou, sub forma unei mici taieturi dintr-un ziar.

In urma cu exact un an, Gabi Lungu se afla la sfarsitul perioadei de preaviz pentru parasirea functiei de Managing Director al Ogilvy PR Romania. Oscila, pe atunci, intre a lua drumul corporatistilor sau a infiinta o noua agentie de comunicare. Intalnirea cu Stefan si Ioana Iordache, actionari principali si managerii grupului Leo Burnett, a convins-o pe loc sa puna bazele unui business alaturi de ei.

Daca pe 2 noiembrie expira preavizul, in data de 15 noiembrie 2006 lua nastere agentia de relatii publice The Practice, parte a grupului Leo Burnett. Formula initiala era de patru oameni, toti parte a vechii echipe conduse de Gabi Lungu la Ogilvy. “In momentul in care am plecat de la Ogilvy PR, am avut poate cea mai mare bucurie pe care poate sa o aiba un manager atunci cand isi anunta plecarea: ca oamenii sa spuna «Venim cu tine. Noi avem incredere in tine, ca orice ai face, o sa iasa bine». Si asta au spus-o aproape toti colegii mei”, isi aminteste Gabi Lungu.

Noua agentie reusea, in primul trimestru al lui 2007, luna martie, sa treaca pe profit. Cifra de afaceri dupa noua luni atingea jumatate de milion de euro, iar estimarile pentru sfarsitul anului se situeaza la aproximativ 650.000 - 700.000 de euro, cu o marja de profit de cca. 10%. Echipa a crescut, intre timp, pana la zece oameni, dintre care sapte provin din vechea echipa Ogilvy. Portofoliul curent de clienti numara 12 companii, ce totalizeaza 21 de branduri.

Primul client al The Practice a fost MOL Petroleum Products, companie care colabora inainte cu Ogilvy PR si a ales sa se mute odata cu echipa Gabrielei Lungu. Pe langa MOL, companiile Abott Laboratories, Carpatcement Holding, SAP Romania, Lerida International, Leo Burnett, Starcom, GE Money, Brailact, Plaza Centers, Harley Davidson Bucharest si Westhouse Group au ales sa fie consiliati de The Practice. Ce i-a indemnat sa faca asta? “Clientii au ajuns la noi prin diferite modalitati. Dar eu cred ca ceea ce i-a indemnat pana la urma sa ne aleaga a fost contactul cu noi. Suntem o echipa foarte tanara, extrem de energica, se vede ca suntem foarte pasionati de ceea ce facem, si, nu in ultimul rand, ca suntem foarte buni in ceea ce facem”, spune Gabi Lungu.

Pozitionarea pe care The Practice o afiseaza este cea de companie de consultanta in comunicare, un tip de structura ce influenteaza relatia cu clientul si gradul de responsabilitate pe care agentia si-l aloca. “Faptul ca spui ca esti consultant, daca si stii sa-ti porti acest statut cum trebuie, te pozitioneaza diferit fata de client, decat titulatura de account manager. Nu esti un manager de proiect, nu esti un furnizor de servicii, ci esti un sfatuitor al clientului. Asta presupune un statut de egalitate cu clientul, dar si o mai mare responsabilitate”, explica sefa The Practice. De asemenea unul din principiile agentiei este sa nu preia proiecte punctuale, cum ar fi organizarea unui eveniment sau a unei conferinte de presa, ci doar consultanta de ansamblu, pe termen lung.

Gabi Lungu povesteste ca, in business-ul sau, pune accentul pe doua lucruri: produsul de PR, care trebuie sa se situeze printre cele mai bune de pe piata, si oamenii cu care lucreaza. “Cred ca avem cel mai bun climat organizational al unei agentii de PR din Romania. Eu asta cred, si asta ne-a aratat si diagnoza organizationala pe care am facut-o anul acesta, cu cei de la D&D”. Mai mult decat atat, angajatilor li se ofera ocazia de a detine actiuni in companie – unul dintre ei va deveni de altfel Partener incepand cu 1 ianuarie 2008.

Pentru anul ce urmeaza, Gabi Lungu isi propune o crestere de 30% a cifrei de afaceri, o consolidare a business-ului prin reinnoirea contractelor cu clientii curenti, dar si prin mentinerea stabilitatii echipei. Pentru a sustine cresterea afacerii, The Practice va aduce si patru oameni noi. Acestia vor fi juniori, potrivit Gabrielei Lungu. “Avem, in prezent, un nucleu foarte important de seniori si simtim nevoia sa aducem niste juniori, pe care sa-i crestem in spiritul companiei si care sa-i mai degreveze pe seniori de lucrurile administrative”. Juniorul ideal pentru The Practice trebuie sa fie o persoana pasionata, energica, zambitoare si extrovertita, pentru a se integra in peisajul de acum al companiei. Nu va trebui sa aiba experienta, insa va trebui sa demonstreze, prin activitati extrascolare, ca a facut tot posibilul pentru a acumula cunostinte temeinice in PR.

Alte planuri implica un parteneriat strategic cu o retea internationala de relatii publice. “Cu mintea deschisa a omului care acum a vazut si un model de business, pe cel international, si pe celalalt, cel local, cred ca optima este afilierea: ea iti permite sa ai acces la tot ce e interesant dintr-o internationala (informatii valoroase, posibilitatea de a face training-uri de calitate la un cost mai redus), fara sa-ti pierzi flexibilitatea si spiritul indraznet al localei”, crede Gabi Lungu. De asemenea, The Practice a primit trei nominalizari la Romanian PR Awards, pentru doua campanii non-comerciale si una comerciala.

La 26 de ani, Gabi Lungu conducea singura multinationala de PR din Romania, iar la 31 de ani devenea antreprenor. Ce urmeaza? “Probabil ca undeva pe la 40 de ani, imi voi fi vandut aceasta companie si o voi fi lasat in niste maini extraordinar de bune, ale unui om pe care l-am format. Voi ramane in board-ul acestei companii, chiar daca voi avea doar un titlu onorific, dar voi iesi din operational. Si mi-as dori sa fac o companie de training, prin care sa pregatesc generatiile noi de PR-isti, de la vremea respectiva”. Aceasta companie de training se va canaliza in trei directii: PR, new business si management de organizatii mici de consultanta. Gabi Lungu nu intentioneaza sa isi continue cariera in strainatate, la carma unei multinationale. “Daca nu am facut-o in urma cu un an, nu cred ca voi mai pleca niciodata sa lucrez intr-o alta tara. Consider, oricum, ca Romania ofera destule posibilitati”, conchide ea.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri