8 artisti romani aduc cu forta artei lor un argument in plus mesajului celui mai important eveniment de relatii publice al anului – mai multa performanta in comunicare.

8 artisti de film, jazz, pictura si sculptura au un mesaj comun si o oferta pentru mediul romanesc de afaceri: comunicarea publica nu poate fi rupta de spatiul cultural in care traim. Comunicarea de afaceri, programele de responsabilitate sociala corporatista, strategiile de comunicare cu grupurile cointeresate capata un plus de consistenta si de credibilitate daca recunosc si respecta cultura si publicul carora li se adreseaza. Cu siguranta, companiile romanesti si arta romaneasca contemporana au ce sa-si ofere unele altora - acesta este mesajul celor 8 artisti prezenti la PR Week.

In premiera, principalele evenimente ale Romanian PR Week - Congresul si Gala de decernare a premiilor pentru cele mai bune campanii inscrise la PR Award - se desfasoara la Opera Nationala Bucuresti, in zilele 5-6 Noiembrie, fiind insotite de momente artistice autentice.

Incepand de luni, 5 Noiembrie, va fi expusa lucrarea Apropiere I a cunoscutului sculptor timisorean Peter Jecza. Bronzul, prima dintr-o serie de trei sculpturi executate in 1974, a devenit simbolul competitiei PR Award, ale carei trofee sunt copii de dimensiuni reduse ale sculpturii. Participantii la PR Week si publicul amator de arta au ocazia sa admire o lucrare expusa pentru prima data in capitala, dupa ce a fost apreciata in expozitii internationale precum cele din Lucerna, Warburg, Fraubrunnen.

Marti, 6 Noiembrie, ora 18.15, are loc la Opera Romana vernisajul expozitiei-eveniment CLAMATORIA. Sculptorul Adrian Ilfoveanu si pictorul Ciprian Paleologu propun prcticienilor romani de comunicare o instalatie care se vrea un apel pentru o comunicare umanizata, pentru o comunicare inter-umana directa si deschisa. Curatorul expozitiei este George Moisescu. Expozitia va fi deschisa de criticul Pavel Susara. Expozitia este deschisa publicului vreme de 3 saptamani.

Mesajul regizorului de film Cristian Mungiu, adresat oamenilor de afaceri si comunicatorilor romani, va fi auzit in seara zilei de marti, la Gala PR Award.

Citeste si:

“Artistul roman contemporan are ceva de oferit mediului de afaceri: imaginea succesului lui”, declara Cristian Mungiu pentru publicul PR Award. “Eu am de oferit o imagine de curaj, imaginea unui artist care isi depaseste conditia lui de a cere ceva si incearca sa organizeze felul in care mesajul lui ajunge la spectator. Puteam, dupa Cannes, sa ma resemnez: asta este, in Romania nu sunt decat cateva zeci de sali de cinematograf, ca atare filmul meu nu poate ajunge prea departe la public. Am incercat sa arat ca se poate, chiar daca acest demers pornea de la un artist”, arata Cristian Mungiu. Gratie suportului financiar al unor companii, regizorul roman a reusit sa ofere unui numeros public din tara prilejul de a viziona filmul sau, 4 luni, 3 saptamani si 2 zile, distins anul acesta cu Palme d’Or la Festivalul de la Cannes.

Cu prilejul Galei PR Award, care va avea loc marti, 18.30, in Sala Mare a Operei Nationale Romane, Pedro Negrescu, cel mai apreciat contrabasist roman de jazz, va sustine un recital de jazz alaturi de Tudor Parghel, percutie, si Alexandru Racovita, pian.

“Subventiile statului nu sunt o solutie suficienta pentru muzica romaneasca”, declara Pedro Negrescu redactiei PR Award. “Ar fi extraordinar sa existe pentru muzica romaneasca alternative din zona privata. Nefericiti sunt cei care isi doresc cu adevarat sa faca muzica si pierd aceasta sansa doar pentru ca institutiile de stat nu sunt sensibile la talentul lor. Ce au de oferit acesti tineri mediului de afaceri? Autenticitatea, pe cale de disparitie, a unei culturi derutate, in cautare de sine. Eu cred ca mediul de afaceri isi doreste cu adevarat lucruri noi si frumoase.”

Cultura romana trebuie sa iasa din complexul neputintei generat de dependenta de subventiile de stat. La randul lor, prin asocierea cu valori si proiecte culturale, companiile isi pot construi reputatie si stabilitate in relatiile cu comunitatile. Aceasta este premisa dezbaterii Comunicare prin cultura – valori, identitate, stabilitate, care va avea loc luni, 5 Noiembrie, in foaierul Galben al Operei Nationale Bucuresti, in cadrul PR Week.

Horia Roman Patapievici, Director al Institutului Cultural Roman, Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient, Lavinia Huidan, Presedinte / CEO EIT Forum Auto, importator Volvo in Romania, Adela Jansen, Secretar General BRD, Lidia Solomon, Director de Relatii Publice Vodafone Romania, Cristina Guseth, Director Freedom House Romania, Tony Meehan (Marea Britanie), International Public Relations Association, Pavel Susara, Membru al Uniunii Artistilor Plastici, Gheorghe Moisescu, specialist in relatii publice, propun publicului Congresului PR Week un workshop-exercitiu pentru comunicarea dintre doua zone care au, cu siguranta, ce-si oferi una alteia – mediul de afaceri si arta romaneasca contemporana.

Forum for International Communications este o organizatie non-guvernamentala care isi propune sa imbunatateasca standardele profesiei de relatii publice. Seminarii si training-uri, dezbateri publice si intalniri informale, actiuni de promovare a bunelor practici in comunicarea de afaceri sunt cateva dintre activitatile desfasurate in acest scop. Incepand din 2003, fundatia organizeaza Gala Excelentei in Relatii Publice, impusa drept cel mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii de afaceri din Romania. In martie 2006, fundatia a initiat programul CSR-Romania cu scopul de a promova bunele practici in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste (CSR).