Pretentiile clientilor fac din orice eveniment de promovare un spectacol inedit.

Povestea Focus/Publicis a inceput in 1995, cand Focus, agentia infiintata in 1993 de Teddy Dumitrescu si Bogdan Santea, s-a afiliat retelei Publicis. Povestea lor s-a incheiat anul acesta, cand s-a semnat contractul de licenta cu grupul international, agentia devenind Publicis Romania. Fapt ce a intetit competitia nu doar pe piata agentiilor full service de la noi, ci si pe piata agentiilor specializate. Fiecare departament al vechiului Focus este acum agentie de sine statatoare, parte a grupului, dar persoana juridica cu o identitate proprie.

Sa faci parte dintr-o retea multinationala presupune o serie de avantaje la care ravnesc mai ales agentiile mici si fara sustinere financiara. Cei care fac parte dintr-o retea, insa, spun ca lucrurile stau altfel decat se vad de afara. Clientii retelei nu sunt obligati sa lucreze cu reprezentantele acesteia din fiecare tara, ci li se semnaleaza doar ca in tara respectiva exista o agentie afiliata sau membra din retea, iar ei aleg daca lucreaza sau nu cu acea agentie. Pana la urma, tot despre performanta este vorba, spune Ileana Pescariu, General Manager Publicis Dialog.

Citeste si:

Publicis Dialog este un nume nou aparut pe piata agentiilor de BTL din Romania. O data ce Focus/Publicis a semnat contractul de licenta cu grupul Publicis, departamentele agentiei au devenit agentii de sine statatoare. S-a intamplat acelasi lucru si cu divizia de BTL a agentiei, care a devenit Publicis Dialog, cu trei parteneri la conducere: Teddy Dumitrescu - cu 80% din actiuni, Ileana Pescariu si Joachin Bonilla - fiecare cu 10%. Ileana Pescariu este si director general.

Directorul noii agentii si-a pus mari sperante in aceasta. "Dupa cinci luni suntem multumiti", spune Ileana Pescariu. "Nu ne asteptam la castiguri exagerate, obiectivul nostru pentru primul an este de a stabili clientii cu care lucram", adauga ea.

Client poate fi oricine

Specific pietei de BTL este ca un client bun nu inseamna neaparat unul care lucreaza de mult timp cu agentia. Chiar daca relatiile sunt de lunga durata, asta nu inseamna o activitate sustinuta pentru clientul respectiv. Cand este vorba despre organizare de evenimente, client poate fi oricine. Insa clientii au devenit mai pretentiosi in cererile lor, o data ce si gusturile clientilor acestora, publicul, s-au schimbat. Deja vorbim despre o extindere a gamei de servicii pe care clientii o cer de la agentiile de BTL si de organizare de evenimente, spune Ileana Pescariu. Ca vremea in care li se cereau acestor agentii sau departamente doar organizarea de conferinte de presa a trecut de mult o recunosc toti actorii acestei piete. Ileana Pescariu vorbeste, insa, de o specializare si mai mare a cerintelor clientilor. S-a ajuns intr-o etapa in care pentru animatoare fustele scurte nu mai sunt suficiente, acum creatori de moda precum Doina Levinzta creeaza costume pentru acestea. Iar efectele sepeciale, suspansul si ineditul au devenit norma. (S.F.)

Un buget ideal pentru o lansare este de 100.000 euro

"Acum clientii au nevoie de o strategie de BTL, care trebuie inglobata in cea de ATL, asa ca agentiile de BTL trebuie sa isi dezvolte departamente de copywrite. Clientii sunt dispusi sa aloce din ce in ce mai multi bani pentru organizarea de evenimente speciale si chiar isi maresc bugetele alocate promovarii pentru asta. Dar pentru banii pe care ii dau vor lucruri deosebite si cu un impact mare. Oamenii nu mai vor sa ii mai vada pe pe acei enterntaineri pe care ii vad oricum, asa ca ne-am specializat in a cauta si a aduce de afara entertaineri care nu au mai fost vazuti in Romania, dar care au reprezentatii deosebite".
Ileana Pescariu, General Manager Publicis Dialog