Specialistii in media planning ai agentiilor de media Starlink, Starcom si Media Investment estimeaza ca investitiile publicitarilor in difuzare media in 2007 s-au situat intre 450 si 750 milioane de euro, iar cele mai mari investitii au fost in televiziune.
Bigger Group, fosta agentie Starlink, estimeaza ca investitiile in difuzarea media in 2007 au fost de 750 de milioane de euro. "Anul 2007 a fost unul foarte bun pentru industria de media si publicitate in general, piata de media crescand fata de 2006 cu 45%, iar estimarea valorii nete ajungand catre trei sferturi de miliard de euro. Aceasta crestere a fost generata in primul rand de inflatia TV si de dezvoltarea domeniilor new media/digital si OOH (out-of-home - publicitate stradala, indoor si in miscare - n.red.)", a declarat citat de NewsIn, Roxana Craciun, media manager la Bigger Group.

Agentia de media Starcom, care face parte din grupul Leo Burnett Romania, estimeaza ca in 2007 piata de media a fost de 450 de milioane de euro, care a fost impartita in 285 de milione de euro alocati televiziunii, 79 de milioane de euro alocati presei scrise, 40 de milioane de euro alocati pentru OOH, 30 de milioane de euro pentru radio, 9 milioane de euro pentru internet, 2 milioane de euro pentru cinema si 4,5 milioane de euro pentru publicitate indoor.

Agentia de media Media Investment, parte din cel mai mare grup de publicitate autohton independent The Group, estimeaza ca in 2007 investitiile nete in media au fost de aproximativ 540 de milioane de euro, iar 60% din bugete au mers catre TV, 24% catre presa scrisa, 7,5% radio, 7,5% outdoor si 1% internet. "Banii au revenit in 2007 in cea mai mare parte televiziunilor, asa cum in mod traditional se intampla. Din acest punct de vedere, nici 2008 nu va produce surprize, televiziunea reusind sa consume 60% din valoarea neta investita", a declarat, citat de NewsIn, Dan Balotescu, managing partner la Media Investment.

De asemenea, Roxana Craciun este de parere ca cele mai mari investitii ale banilor din publicitate sunt pe TV, un mediu destul de ieftin inca. "Televiziunea, care este inca unul dintre cele mai ieftine medii, a ajuns la situatia de sold-out inca din iulie –august, eveniment neobisnuit pentru aceasta perioada a anului pana in acest an. Cresterile de pret anuntate sunt pana la 60-80%, insa acestea se vor reflecta intr-o crestere a volumului cu 45%. Audientele vor scadea, in general, iar cele care vor avea de castigat sunt televiziunile de nisa", a explicat Roxana Craciun.

In ceea ce priveste investitiile publicitarilor in piata de media in 2008, Roxana Craciun este de parere ca acestea vor creste cu peste 60% fata de 2007, iar piata de OOH va cunoaste o crestere mai ales sub aspectul cercetarii.

Costinel Bontea, internet specialist la Bigger Group crede ca desi media traditionala este inca principala sursa de informare a consumatorilor, investitiile si atentia acordata comunicarii online vor continua sa creasca.

"Canalele TV, outdoor si presa scrisa - sunt inca principalele surse de informare si de divertisment, iar bugetele de advertising sunt orientate preponderent catre aceste canale (75% catre TV). Insa comunicarea online este foarte importanta datorita relatiei directe si interactive pe care o stabileste cu consumatorii, acest lucru reprezentand 'cheia' dezvoltarii acestui mediu. Comunicarea online creste an de an, cu un ritm mai rapid decat comunicarea pe alte canale, ajungand sa detina un procent din ce in ce mai mare in bugetele de marketing. De asemenea, toate mediile de comunicare se indreapta cu pasi rapizi catre mediul digital", a explicat Costinel Bontea.

Agentia de media Starcom estimeaza ca valoarea investitiilor media in 2008 va fi de 560 de milioane de euro, bani care se vor imparti pe TV (355 de milioane de euro), presa scrisa (93 de milioane de euro), OOH (50 de milioane de euro), radio (36,5 de milioane de euro), internet (15,5 de milioane de euro), cinema (2,5 de milioane de euro) si indoor (6,5 de milioane de euro).

Dan Balotescu, managing partner la Media Investment, crede ca in 2008 sumele nete cheltuite pe aparitiile media ar putea creste cu 35%, ajungand la peste 700 de milioane de euro. "In ceea ce priveste 2008, estimam ca peste 60% din investitia neta va merge catre TV, aproximativ 20% catre presa scrisa, 8% radio, 8% outdoor si pana la 2% internet", a mai spus Dan Balotescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri