Comisia Europeana intentioneaza crearea unei piete unice pentru muzica, filme si jocuri online astfel incat cetatenii din Uniunea Europeana sa beneficieze de un acces mai rapid si de o varietate mai mare de programe televizate, muzica, filme si jocuri pe internet, telefoane mobile.

Veniturile din vanzarile cu continut online vor creste de patru ori, pana la 8,3 miliarde euro in 2010, potrivit unui studiu al Comisiei Europene.

CE incurajeaza de asemenea si industria de continut, companiile de telecomunicatii sau furnizorii de servicii de internet sa coopereze pentru a asigura disponibilitatea acestor continuturi, in acelasi timp protejand si drepturile de autor.

Citeste si:

"Sectorul de continut european inregistreaza o lipsa de reglementari, reguli clare si respectuoase pentru consumatori, dezacorduri intre partile interesate privind taxele si drepturile de autor. Daca vrem sa beneficiem de o industrie puternica in muzica, filme si jocuri, trebuie sa avem o securitate juridica, o remuneratie corespunzatoare pentru creatorii de continut si un mare acces la o diversitate de continuturi", a declarat comisarul european , Viviane Reding.

Comisia a adoptat un document strategic privind continutul creativ pentru o piata unica, ce marcheaza punctul de plecare a unor noi actiuni ale Uniunii Europeene vizand sustinerea dezvoltarii de modele comerciale inovatoare dar si servicii tranfrontaliere. Cota de piata privind vanzarile din domeniul muzicii atinge deja 25% in anumite tari europene precum Marea Britanie, inregistandu-se evolutii ale pietei si in radio, jocuri si publicatii online.