Grupul Leo Burnett calca in anul 2007 alaturi de trei divizii noi – iLeo, 23 si The Practice – si de echipe neinchegate. “A fost un an de rodare, pentru o echipa care acum numara 200 de oameni”, a declarat Stefan Iordache, director de operatiuni al grupului.

Agentia de publicitate Leo Burnett aduna mai mult de jumatate din angajatii grupului, potrivit Roxanei Dumitru, Managing Director al grupului. Ea a preluat functia de conducere in 2007, dupa zece ani de experienta in Leo Burnett. “In secunda in care am avut aceasta noua responsabilitate, mi-am dat seama ca imi este mai greu sa fiu manager de companie decat sa fiu manager de cont. Pentru ca in primul rand aici lucrezi cu oameni si este cel mai difícil lucru. Trebuie sa fii atent la absolut tóate dorintele lor, sa ai grija ca, in primul rand, ei sa fie fericiti. Pentru ca daca ei sunt talentati si fericiti tu reusesti sa ai cele mai bune rezultate pe piata”, ne-a declarat Roxana Dumitru (foto).

Noul Managing Director a asistat, de-a lungul lui 2007, la plecarea a 39 de colegi. A reusit sa aduca altii 49, dupa ce si-a fixat ca prim obiectiv “cea mai buna si motivata echipa”. La o prima disectie, partea de strategie a fost consolidata de Razvan Matasel, iar Emilian Arsenoaiei a devenit noul director de creatie, preluand stacheta de la Bogdan Naumovici. Una dintre cele mai mari pierderi ale agentiei, pe anul 2007, a fost plecarea lui Carmen Tiderle, director de creatie, spre GMP. Departamentul de Brand Communication a fost preluat de Lorand Balint.

In ceea ce priveste numarul de clienti, portofoliul Leo Burnett a crescut in 2007 cu opt nume noi. Patru dintre ele au venit din proprie initiativa, solicitand serviciile agentiei: Orange, divizia de fotbal a Bergenbier, Elite si eJobs. Ceilalti patru clienti noi au fost castigati in urma unor pitch-uri competitive: Petrom, GE Money, Banca Romaneasca si Alka/Nutline. Pe de alta parte, agentia a pierdut trei conturi: Beck’s, Joe si Prigat. Cel din urma s-a reorientat spre divizia 23, care face parte tot din grupul Leo.

Citeste si:

Pentru prima parte a lui 2008, agentia a hotarat sa nu mai participe la pitch-uri. “Cred ca deocamdata ne linistim putin pe partea de new business pentru ca avem de lucrat foarte mult pentru Elite, pentru Petrom, pentru GE Money si ca sa facem lucrurile cum suntem obisnuiti – bine – un o sa mai participam la pitch-uri. Asteptam sa vedem daca sunt alte branduri interesate sa lucreze cu noi, fara sa ne ducem la pitch. Sase luni ne asezam, asa ar fi sanatos”, a declarat Roxana Dumitru.

La capitolul financiar, Leo Burnett a raportat venituri de aproximativ 4,4 milioane de euro pentru 2007, in crestere fata de cele 3,8 milioane de euro din 2006. Pentru anul acesta, Roxana Dumitru estimeaza venituri de 4,8 milioane de euro.

Cat despre premiile internationale, agentia a castigat trei Gold Effies (doua pentru campaniile Bergenbier si una pentru Tide) si un bronz Effie, pentru Campania Joe. Dumitru precizeaza ca, din cele 103 premii obtinute pana acum de Romania la Effie, 18 au fost castigate de Leo Burnett. Insa cea mai importanta realizare la capitolul premii a fost castigarea unui Euro Effie – primul premiu de acest fel obtinut de o agentie romaneasca. Tot in 2007, agentia a adunat si 14 premii Ad’Or, festival care i-a oferit si titul de Agentia Anului, pentru al cincilea an consecutiv. La Eurobest, Leo Burnett a obtinut doua premii de bronz. Unul dintre esecurile anului trecut a fost lipsa unui premiu la Golden Drum, din cauza neparticiparii.

Pentru anul acesta, Leo Burnett isi propune sa isi consolideze echipa, sa continue sesiunea de traininguri, sa-si creasca business-ul sau si pe cel al clientilor pentru care lucreaza si sa realizeze sase campanii integrate, demne de un Gold Watch la Portoroz. Alte premii vizate sunt Effie, Epica, Eurobest, Clio si Cannes.