Astfel, Cannes Lions Romania a introdus, incepand cu acest an, si internetul pe lista mediilor de publicitate pentru care se pot inscrie participantii din Romania, in cadrul programelor „15 pentru Cannes”, si „Young Creatives” care le permit tinerilor din Romania sa participe la Festivalul de la Cannes. La eveniment, care se va desfasura in perioada 15-21 iunie 2008, pasionatii de web se vor intalni cu nume de referinta ale comunitatii lor (vezi Colleen DeCourcy - Chief Digital Officer TBWA Worldwide New York – presedinte al sectiunii Cyber) si vor putea descoperi tendinte noi in comunicarea virtuala.

„Parteneriatul dintre Scoala Alternativa de Gandire Creativa si IAB Romania imi confirma ca in 2008 reusim sa consolidam o comunitate. Ca sunt oameni si organizatii care inteleg ca succesul de echipa, prin asociere, nu stirbeste cu nimic succesul individual. Dimpotriva. Suntem complementari. Esafodam impreuna. Rezultatul nu poate fi decat mai bun. Beneficiarii reali ai acestei atitudini pozitive sunt in primul rand tinerii web designeri, pentru care accesul la experienta si competitiile Cannes Lions – Cyber inseamna doza concentrata de evolutie”, a declarat Teodora Migdalovici, fondator al programului educational.

In urma acestui parteneriat si a unei selectii operate cu exigenta, anul acesta Romania va trimite la festivalul de la Cannes, in perioada 15-21 iunie, un numar de patru tineri interesati de a lucra in publicitate online, dintre care doi vor participa in cadrul programului „15 pentru Cannes”, si o echipa de 2 tineri creativi cu potential in mediul online vor participa la competitia „Young Lions”. Cei patru tineri vor fi alesi dintr-un grup de douasprezece echipe, care se vor antrena si se vor concura in contextul Scolii Alternative de Gandire Creativa, vreme de 4 luni.

Echipei de cyber creativi de la 15forCannes i se mai poate alatura inca un tandem de doi jucatori, in functie de performantele demonstrate in timpul trainingului si al competitiilor, dar si in functie de finantarea proiectului.

Anul trecut, un grup de 18 tineri au reprezentat Romania la Cannes, intreaga lor pregatire si participare fiind sustinuta de companii private romanesti. Este vorba despre Tempo, Coca-Cola, Orange Concept Store si casa de brokeraj in productie nord vision.
Asociatia IAB Romania si-a oferit, in cadrul acestui parteneriat, sprijinul pentru a populariza aceste doua oportunitati in randul industriei de internet, precum si in randul aspirantilor care doresc sa lucreze in industria de internet din Romania.

„Educarea specialistilor din internetul romanesc, precum si sustinerea ocaziilor care le permit sa se manifeste, pentru a promova industria romaneasca de internet sunt printre obiectivele de baza ale asociatiei noastre, si de aceea vom sustine orice initiativa de acest gen” a declarat Ovidiu Florea, Presedinte al Asociatiei IAB Romania.

Citeste si:

Toti cei interesati de participarea la Cannes, in oricare din cele doua programe trebuie sa
obtina formularul de aplicare printr-o cerere trimisa la adresa de email gradinita@canneslions.ro, urmand ca inscrierea sa fie finalizata pana pe data de 18 februarie.

Cannes Lions în România îsi propune sa promoveze cultura publicitatii de top. Sa încurajeze asimilarea locala a tendintelor generoase în comunicarea la nivel global. Sa puna cea mai reusita actualizare a potentialului industriei locale sub microscopul comunitatii internationale de advertiseri. Prin Scoala Alternativa de Gandire Creativa, unul dintre proiectele sale orientate spre mugurii industriei, sa descopere, sa încurajeze si sa cultive talentul de comunicator, sprijinind formarea viitoarelor elite. Proiectul educational initiat de Biroul Cannes Lions in Romania a fost prezentat drept un model de referinta la Londra, in cadrul intalnirii anuale a organizatorilor festivalului si premiat cu Global SuperAchiever Award de catre Indira Group of Institutes.

15forcannes este un program destinat studentilor la zi, de la facultati diverse, care au macar un obiect de studiu relevant pentru industria comunicarii. Studentii sunt selectati, participa la cursuri variate (web, branding, design, vizual, strategie, media, pr). Simultan cu partea „teoretica”, sustinuta de practicieni valorosi, exista competitii pentru fiecare dintre sectiuni. La final, sunt alese cele mai bune echipe si ele pleaca la Cannes. La 15forcannes se poate aplica in echipa sau individual si nu exista limita de varsta.

Aplicantii pentru Young Creatives- Cyber trebuie sa aiba pina in 28 de ani si un portofoliu conturat in zona creativitatii web. Echipa finalista a Romaniei va avea acces la urmatoarea etapa: competitia Young Lions - Cyber, de la Cannes. Ai nostri vor concura cu tineri pasionati de web design din peste 20 de tari cu traditie.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.