Asociatia Nationala a Advertiserilor din Statele Unite, impreuna cu cei de la Forrester Research, au realizat un studiu din care reiese faptul ca impactul mediului TV nu mai are aceeasi valoare si ca industria reclamelor a inceput sa exploreze tot mai mult noi formate si forme de publicitate.

Astfel, 87% dintre advertiserii si marketerii chestionati declara ca vor investi anul acesta mai mult in reclamele pe online. Cercetarea, realizata in ianuarie, se bazeaza pe chestionarea a 78 dintre cei mai de seama advertiseri din toate unitatile industriale majore si din toate categoriile importante.

62% dintre marketerii care au participat la cercetare considera ca reclamele din mediul traditional si-au pierdut din credibilitate si ca efectul lor pe termen lung s-a epuizat in ultimii doi ani. Date fiind aceste lucruri, nu este de mirare ca aproape jumatate dintre acestia au inceput deja sa experimenteze noi formate de publicitate care se potrivesc cu inregistrarile video.

Totodata, 50% dintre marketerii chestionati au afirmat ca atunci cand televiziunile vor incepe sa utilizeze DVR (Digital Video Recorder) vor taia din cheltuielile facute pe publicitatea de la televizor cu 12%.

In 2008, 87% dintre publicitarii americani se asteapta ca entertainmentul brand-uit sa reprezinte piesa de rezistenta in advertisingul din televizune si 65% dintre acestia sunt nerabdatori sa implementeze reclame showurile TV online.

Citeste si:

Ceea ce ii atrage pe marketeri sunt tehnologiile emergente, pe care acestia cauta sa le incerce. 43% dintre repondenti doresc sa incerce reclamele TV interactive, 55% sunt interesati de reclamele introduse in VOD (video la cerere) si 32% vor sa incerce reclamele atasate meniului set-up-box.

Odata cu inmultirea canalelor media, agentiile au inceput sa-si ajute clientii pentru a face fata schimbarilor survenite. Insa, potrivit marketerilor, nu clientii, ci agentiile de creatie nu s-au adaptat noilor trenduri – 47% dintre acestia au spus ca agentiile lor nu erau echipate conform noilor standarde pentru a putea face fata schimbarii.

“Daca marketerii imbratiseaza, mai nou, multitudinea de posibilitati pe care ti le oferteaza advertisingul la ora actuala, in defavoarea formatului traditional, aceasta industrie a televiziunii lucreaza pentru a raspunde problemelor ridicate de marketing in privinta ratingului obtinut si pentru a schimba forma pe care o are televiziunea”, a declarat CEO-ul companiei ANA TV, Bob Liodice.

“Marketerii vor continua sa colaboreze cu industria TV, utilizand tehnologiile emergente care le stau la dispozitie pentru a gasi cele mai inovative metode pentru a castiga atentia consumatorilor pe acest canal”, a adaugat acesta.