Dupa cum declara surse ale companiei, criza survenita in cadrul acesteia a avut “un impact minor sau chiar nici un fel de impact”asupra performantelor sale financiare, sustinand in declaratii preliminare ca 2008 ar trebui sa fie “un an mai bun decat 2007”.

Grupul WPP afirma ca profitul companiei a crescut cu 5,5%, atingand suma de 719 milioane de lire sterline (943 milioane euro) la sfarsitul lunii decembrie anul trecut, crestere sustinuta de numeroasele premii castigate la sfarsitul lui 2007, inclusiv achizitionarea conturile celor de la AT&T si Dell.

De asemenea, conform surselor citate de Financial Times, profitul companiei va continua sa creasca, fiind impulsionat de pietele emergente din Asia-Pacific, America Latina, Africa si Orientul Mijlociu. Impreuna, aceste conturi inregistreaza o crestere de 24%.

WPP continua sa se dezvolte pe piata si datorita profitului obtinut in Statele Unite si in Marea Britanie. Statele Unite declara un profit in crestere cu 4%, iar Europa afirma ca a cunoscut cresteri considerabile in a doua jumatate a anului trecut, pentru ca Marea Britanie sa aiba un profit in crestere cu 2% in a doua parte a anului 2007.

Sir Martin Sorrell, directorul executiv al companiei, a mai anuntat achizitia Team Group pe o suma nedezvaluita, care isi are punctele de operare in Orientul Mijlociu si in nordul Africii.

Citeste si:

Analistii prevad un an in care advertisingul isi va incetini rata, insa Sorrell este de parere ca profitul companiei va creste pe parcursul lui 2008.

Industria publicitatii ar trebui sa beneficieze in continuare de sustinere din partea campaniilor electorale din Statele Unite si din partea Olimpiadei de la Beijing, precum si de la Campionatele Europene de Fotbal, a adaugat directorul executiv al WPP.

Desi compania are o perspectiva buna asupra profitului care se va inregistra in 2008, totusi, acestia recunosc ca 2009 va cunoaste o incetinire pe care nu va putea s-o evite, din cauza noului guvernamant din Statele Unite, care ii va obliga, probabil, sa reduca din cheltuieli.

Cu toate acestea, urmatorul an va fi unul prosper atat din punct de vedere economic, dar si din punct de vedere al advertisingului, ca industrie, toate aceste cresteri fiind determinate de Cupa Mondiala desfasurata in Africa de Sud, de Olimpiadele de Iarna de la Vancouver si de alegerile interimare din Statele Unite.

WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare. Grupul angajeaza aproximativ 100 000 de oameni, detine ca sedii peste 2 000 de birouri in 106 tari si este listat pe London Stock Exchange, fiind o componenta a indicelui FTSE 100.