PRO TV ramane lider in topul audientelor urbane, cu o medie de 310.000 de telespectatori pe minut, dar scade cu aproape 40.000 de telespectatori fata de audienta inregistrata in luna ianuarie. Antena 1 se claseaza pe locul al doilea, cu 228.000 de telespectatori in medie, pe minut (219.000 in ianuarie).

Cea mai mare crestere in audienta, de aproape 30.000 de telespectatori, a fost inregistrata de Acasa TV, care a numarat 207.000 de telespectatori pe minut, in februarie.

Realitatea TV s-a mentinut pe locul al patrulea pentru a doua luna la rand, fiind urmarit de 112.000 de telespectatori in medie, pe minut. Postul de stiri a depasit pentru prima oara TVR in luna ianuarie a acestui an. Cu toate acestea, diferenta de audienta dintre cele doua televiziuni este mica, de doar 1.000 de telespectatori pe minut.

A doua jumatate a clasamentului a fost ocupata, in ordine, de Prima TV (104.000 de telespectatori, in medie, pe minut), Kanal D (87.000), OTV (75.000), Antena 3 (73.000) si National TV (58.000).

Citeste si:

Audientele TV sunt furnizate, de la 1 ianuarie 2008, de catre GfK Romania. Acesta a castigat licitatia organizata la sfarsitul lui 2006 de catre ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientei), preluand stafeta de la provider-ul anterior, TNS-AGB. Fata de TNS-AGB, GfK a marit panelul de la 1.000 la 1.200 de camine si a inclus in panel si televiziunile prin satelit in sistem DTH.

Potrivit consultantului media Iulian Comanescu, unul dintre efectele schimbarii provider-ului de date de audienta a fost cresterea audientelor televiziunilor de nisa. “Daca o televiziune ca Antena 3 obtinea 0,3-0,4 puncte procentuale de rating pe zi inainte de 1 ianuarie, valorile inregistrate in topul de mai sus inseamna, tot in puncte, cam 0,7-0,8. Aceasta e vechea medie de rating a Realitatii TV, care acum urca la peste un punct”, scrie Comanescu pe blogul sau.

Cresterile de rating din analizele GfK vor avea efecte pozitive asupra bugetelor televiziunilor, ducand, implicit, la cresterea GRP-ului (gross rating points – totalul punctelor de rating realizate de un anumit program TV). Produsul dintre GRP si CPP (costul pe punct de rating, care s-ar putea sa creasca, la randul sau) da valoarea veniturilor incasate de televiziuni din publicitatea vanduta in cadrul diferitelor programe difuzate.

Pe langa cresterea GRP-ului si a volumului de publicitate vanduta, televiziunile de nisa vor fi nevoite sa creasca si calitativ, crede Comanescu: “Nu e vorba numai de o investitie de creier, ci si de bani: piata romaneasca TV functioneaza la minima rezistenta, cu putini producatori independenti si scheme restranse de resurse umane. Curios, pentru a se bucura, atunci cand va veni vremea, de veniturile care cresc, proprietarii romani de media trebuie sa cheltuiasca surplusul”.