Pepsi-Cola, divizia din America de Nord a PepsiCo, a hotarat sa introduca in strategia de new media mai multe branduri care fac parte din categoriile principale de produse Pepsi, lasand media traditionala pe plan secund, relateaza New York Times.

Aceste obiceiuri, de a investi in noua media, ale marilor companii, cum sunt PepsiCo, Coca-Cola, Kraft Foods, Procter & Gamble si Unilever, determina cheltuielile pentru publicitatea online sa creasca mai repede decat in oricare alt mediu.

Tava va beneficia de un site propriu (tava.com), de bannere publicitare, de promotii si de evenimente de sampling in magazinele populare din SUA. Totodata, campania de promovare va integra distribuirea gratuita de produse Tava angajatilor unor companii cunoscute pe piata, cum sunt Google sau MTV.

Tactica de promovare a produsului marca Pepsi nu este neobisnuita, intrucat Tava are ca public tinta tinerii consumatori, care sunt familiarizati cu lumea digitala. Cu toate acestea, bautura, al carei continut este format din arome fructate si cofeina, este preferata, in majoritate, de barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 35 si 49 de ani.

“S-a presupus ca acest segment de consumatori nu cunoaste mediul online”, a declarat Frank Cooper, vicepresedintele Pepsi-Cola din America de Nord. “Insa exista un grup in aceasta categorie care << a renascut din punct de vedere digital >>. Acesta a fost contemporan schimbarilor si a invatat sa se adapteze usor la ele”, a adaugat Cooper.

“Aceasta categorie de consumatori petrece o perioada semnificativa de timp in mediul online, desi activitatile lor digitale difera, intr-adevar, de cele ale tinerilor consumatori”, a spus Cooper. “Acestia nu folosesc serviciul de IM (instant messaging) cu prietenii lor; ei utilizeaza Internetul pentru a-si verifica e-mailul sau pentru a se informa cu privire la calatorii, muzica sau mancare”, mentioneaza acesta.

Pentru a ajunge la consumatorii potriviti produsului Tava, Cooper a apelat la agentii precum Tribal DDB Worldwide, divizie a unitatii interactive a DDB Worldwide, ce apartine Omnicom Group.

“Strategia noastra va fi aceea de a crea mai multe conexiuni emotionale cu publicul tinta, determinand, astfel, consumatorii, sa imparta experienta lor si cu alte persoane”, afirma specialisti ai agentiei.

Citeste si:

“Tactica este sa mergem la acei putini consumatori care pot influenta majoritatea”, au adaugat acestia, referitor la campania pentru Tava.

Astfel, pentru a promova bautura racoritoare, Pepsi-Cola va distribui produsul sau la evenimente organizate de companiile mari, cum sunt Apple, Bliss Spa, Google sau MTV, dar si la evenimente de arta, la festivaluri si concerte sau pe platourile de filmare a unor filme diferite, scriu jurnalistii New York Times.

Campania va viza, initial, opt orase majore de pe piata americana – Boston, Chicago, Denver, Los Angeles, Miami, New York, Seattle si Raleigh.

Aspectele ce tin de campania online a produsului Tava se extind si in afara pietei locale. Bannerele Tava vor aparea pe siteuri precum chow.com, AOL, CitySearch, dailycandy.com, discovery.com, Evite, MSN, oprah.com, People si weather.com.

“Publicul tinta petrece o mare parte din timp pe Internet, zilnic, si nu doar din motive utilitariste, dar si din interese bazate pe dorinta de informare”, a opinat unul din specialistii echipei Tribal DDB.

Continutul siteului tava.com va include, in afara datelor uzuale despre produs, si spatii alocate downloadarii de melodii ale unor formatii sau cantareti locali, precum si informatii despre cariere in domeniul artei, editeaza New York Times.

PepsiCo este unul dintre liderii mondiali pe piata de bauturi racoritoare si de gustari si este una dintre cele mai mari companii din industria produselor de larg consum, inregistrand venituri de peste 35 de miliarde de dolari (24,1 miliarde de euro) anual.