Publicitatea online din India va cunoaste cea mai mai rapida crestere din segmentul total de media si entertainment, potrivit unui studiu realizat de FICCI – PricewaterhouseCoopers.

India a cunoscut anul trecut o crestere de 17% in sectorul de media si entertainment, fata de 2006, iar industria de advertising a semnalat o crestere de 22% in 2007.

Desi piata de advertising online din India va creste considerabil pana in 2012, totusi, aceasta reprezinta doar 1% din profitul total obtinut pe piata de advertising indiana.

In plus, profitul obtinut din toate sectoarele de media si de divertisment va creste cu o rata anuala de 18%, inregistrand 33,5 miliarde de dolari (21,1 miliarde euro).

Aceasta suma va inregistra tot ceea ce tine de profitul obtinut din publicitatea televizata, din industria cinematografica, din reclame print si radio, din industria muzicala si jocurile video, dar si din publicitatea online si outdoor, releva studiul efectuat.

Citeste si:

Totodata, vanzarile din industria muzicala reprezinta o ramura media slaba, intrucat profitul vanzarilor din muzica va creste cu o rata anuala de 2% din 2008 si pana in 2012, inregistrand 232 milioane de dolari (146 milioane euro), de la 177 milioane de dolari (111 milioane euro), cat se evalua profitul in 2007.

Migratia catre formatul digital se accelereaza, la nivel global, iar acest nou trend va ajunge, cu siguranta, si in India. In urmatorii cinci ani, media se va indrepta, in special, catre platformele mobile si digitale – transmisiuni online, filme digitale, video-on-demand (video la comanda), download de muzica de pe Internet, transfer de muzica pe telefoane prin sisteme wireless, publicitate online, jocuri video online si altele.

“Digitalizarea reprezinta viitorul celor mai multe sectoare de media si companii, care vor fi nevoite sa adopte aceasta revolutie tehnologica pentru ca este relevanta cu modelul promovat de propriile afaceri”, a declarat Timmy Kandhari, director executiv al PricewaterhouseCoopers in India.

Odata ce procesul digitalizarii se va stabili in peisajul global, va duce la reduceri de cost in actiuni precum dezvaluirea de continut, punand accentul pe calitatea acestuia, a adaugat Kandhari.