Noul serviciu promovat de cei de la Facebook va permite celor 67 de milioane de utilizatori sa verifice ceea ce s-a vizualizat pe profilul lor si de catre cine s-a vizitat pagina respectiva, au declarat directorii companiei.

Site-ul incearca sa evolueze, utilizand nu doar simple metode de protectie a informatiilor utilizatorilor, sustine Matt Cohler, vicepresedintele departamentului product management al Facebook.

Desi reteaua sociala detine cel mai bun serviciu de protectie a datelor personale ce apartin utilizatorilor, compania a trebuit sa faca fata unor revolte ale consumatorilor.

Desi acestia se arata nemultumiti fata de securitatea pe care o ofera Facebook datelor personale, doar 25% dintre utilizatorii curenti au folosit optiunile pentru a-si seta propriile informatii de pe site.

Utilizarea retelei sociale Facebook a cunoscut o supralicitare in ultimul an. Doua treimi dintre utilizatorii sai se afla in afara Statelor Unite, la momentul actual, fata de 10%, cat se inregistrau acum 18 luni.

Membrii Facebook vor controla accesul la detalii despre profilul personal, prin crearea si intretinerea unei liste de prieteni care sa aiba acces la informatiile lor personale.

Citeste si:

De asemenea, membrii sunt ajutati in organizarea informatiilor personale si de catre optiunile pe care le furnizeaza reteaua sociala, inca din decembrie anul trecut, serviciul “friends lists” permitand organizarea prietenilor in grupuri.

Aceste liste private le ofera utilizatorilor posibilitatea de a trimite mesaje directe doar prietenilor selectati, sau de a filtra detaliile personale pe care le vad anumite grupuri de pe site.

Un nou serviciu similar celui de instant messaging (mesaje instant), numit Facebook Chat, va fi lansat in saptamanile urmatoare, au declarat oficiali ai retelei sociale. Facebook Chat le va permite prietenilor de pe retea sa comunice unii cu ceilalti, atunci cand sunt online, prin transmiterea de mesaje instant

Serviciul de chat nu va necesita descarcarea unor programe de software sau instalarea acestora pe computer. In schimb, serviciul va fi accesat prin fereastra de browser, de fiecare data cand un utilizator este conectat pe site, scrie telegraph.co.

Chatul Facebook nu va fi atat de sofisticat precum alte servicii IM, deja populare. Desi va permite utilizatorilor sa se angajeze in mai multe conversatii, in acelasi timp, serviciul nu dispune si de un grup de chat, in care sa se afle mai mult de doua persoane.

Compania a fost fondata in 2004, ca site social, pentru studenii Universitatii Harvard, si s-a extins rapid, atragand membrii altor colegii sau chiar angajati ai anumitor companii. Popularitatea siteului a fost castigata datorita dorintei utilizatorilor de a face schimb de detalii personale cu ceilalti utilizatori.