Teaser-ele pentru noua campanie Pepsi au imbracat miercuri primele pagini ale mai multor ziare centrale. Spotul TV "Open Source" a fost difuzat in premiera intr-una din pauzele publicitare ale meciului Romania-Rusia. Sub sloganul “Show more football”, noua campanie Pepsi se aliniaza tendintei generale in comunicarea de brand: folosirea continutului furnizat de consumatori (user generated content).

“Faptul ca ne-am ancorat principala initiativa a verii si anume campania de fotbal pe continutul generat de consumator, pe ideile generate de el, spune de la sine ca nu e un val care vine si dispare”, ne-a declarat Calin Clej, marketing manager PepsiCo Romania. Pepsi continua astfel pe linia inceputa toamna trecuta, odata cu organizarea concertului Black Eyed Peas la Bucuresti, cand fanii au produs muzica alaturi de membrii formatiei.

“Campania Pepsi nu se bazeaza doar pe doua platforme - muzica si fotbal”, precizeaza Calin Clej. “E de fapt o filozofie de brand. Am inceput-o la nivel mondial in primavara lui 2007, cand am lansat, sub codul intern Coreography, un dans al ideilor in jurul brandului. Si fateta care este cea mai vizibila intr-o prima faza e ambalajul. Tot ce vedeti pe ambalajele Pepsi, care nu mai seamana deloc unul cu altul, e in spate garnisit cu ideile consumatorilor”.

Noua campanie se anunta a fi cel mai amplu proiect pe care Pepsi l-a livrat pana acum in Romania. Brandul se va promova pe toate canalele de comunicare, de la TV la outdoor, prin packaging si promotii.

Citeste si:

Strategia pe termen lung a brandului in Romania va pastra componenta de user generated content. “Strategia e foarte simpla: provocam consumatorul sa se angajeze sa creeze cat mai mult pentru brandul pe care-l iubeste. Nu e un secret. E vizibila. «Show more» si toate invitatiile astea asta inseamna – te invita sa contribui la partea de comunicare a brandului. Totul tine de cat de confortabil se simte consumatorul in a accepta aceasta invitatie sau nu”, a spus Calin Clej.

Parteneriatul cu Federatia Romana de Fotbal ii aduce avantaje lui Pepsi, in raport cu principalul sau competitor, Coca-Cola, considera marketer-ul. “Nu stiu daca suntem cu un pas in fata Coca-Cola. Strict pe parteneriatul cu FRF, e evident. Noi suntem aici, ei nu sunt”.

“Nu cred ca mai traim momente in care ne raportam la competitorul direct si invers. Noi ne raportam la ceea ce este relevant la consumator. Eu am o teorie simpla: nu e o lupta in doi. E, daca vreti, o lupta de a supravietui intre milioane si milioane de branduri. Si cred ca la fel de bine ne batem de pe aceleasi pozitii nu numai cu competitorul de categorie, ci si cu faimosul brand al carui icon este in forma de mar muscat sau cu virgulita lui Nike”, conchide Calin Clej.