Numarul de accesari pe site-urile sponsorizate a crescut cu doar 3%, pana la 515 milioane de dolari (325 milioane euro), in luna februarie a acestui an, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In prima luna a lui 2008, Google nu a inregistrat nici o crestere procentuala, dupa ce, in ultimul trimestru al anului trecut, compania a avut cu 25% mai multe accesari pe site, scrie International Herald Tribune.

Cifrele scazute ale cantitatii de click-uri efectuate releva o incetinire a ritmului de cumparaturi facute in segmentul online, a declarat Clayton Moran, analist al grupului Standford.

Actiunile Google vor scadea cu 34%, anul acesta, conform studiului efectuat de comScore.

“Cifrele sunt, din nou, scazute”, afirma Moran. “Incetinirea cresterii acestui segment este cauzata de nivelul economiei”, este de parere acesta.

Google, care obtine aproximativ 16,6 miliarde de dolari (10,5 miliarde euro), anual, din vanzarile datorate reclamelor online, si-a upgradat sistemele, pentru a elimina promotiile irelevante pentru cautari, a afirmat, luna trecuta, Nick Fox, product manager al Google.

Acest lucru determina utilizatorii sa acceseze reclamele propriu-zise, desi acestea apar pe ecranele consumatorilor intr-un numar mult mai mic, a adaugat Fox.

Citeste si:

“Pe o perioada mai lunga de timp, aceasta strategie ar mari relevanta continuturilor si le-ar face mult mai eficiente, lucru care ar duce la cresterea preturilor”, spune Moran. “Pe termen scurt, insa, se pare ca are un impact negativ”, mentioneaza analistul.

Compania a dat gres in incercarea de a obtine cat mai mult profit din vanzarea de reclame pe site-urile retelelor sociale, cum este MySpace, potrivit International Herald Tribune.

Daca in luna februarie numarul de accesari a scazut cu 3%, in ianuarie, click-urile efectuate pe reclamele online au scazut cu 7,5% pana la 532 de milioane de dolari (336 milioane euro), releva comScore.

Totodata, profitul obtinut din publicitatea de pe site va fi imun la problemele care ar putea surveni, fiindca Google furnizeaza advertiserilor optiunea de reintoarcere a investitiei, au declarat oficialii companiei, conform Wall Street Journal.

De asemenea, acestia au subliniat faptul ca este imposibil sa extrapolezi intreaga afacere la volumul click-urilor efectuate.

Google, Yahoo si MySpace au format fundatia OpenSocial, care reprezinta o organizatie non-profit ce sprijina initiativa de a promova un standard universal pentru aplicatiile dezvoltate pe siteurile retelelor sociale, lansata de Google, anul trecut, potrivit silicon.com.