Pana in 2020, consumatorii din India si China vor avea cea mai mare putere de cumparare agregata din orice alta regiune populata a globului. Poate ca cea mai mare parte a cresterii companiei dumneavoastra va fi generata din Vest, dar este foarte probabil sa fiti nevoiti sa priviti si in directia opusa.

Cele mai de succes companii vor fi in viitor cele care vor cauta tot mai departe si in profunzime oportunitati de crestere, un plus de eficienta si grupuri de consumatori valorosi, reuniti prin folosirea celor mai noi informatii si tehnologii de comunicare.

Numarul pietelor de nisa imune la tendintele globale este foarte mic si scade rapid.

Astazi, majoritatea companiilor sunt aproape implicit „internationale”. Astfel ca daca nu aveti activitati de comert sau parteneri de afaceri peste hotare, trebuie sa luati masuri repede. In caz contrar, capacitatea de crestere internationala va va fi pusa in pericol si veti pierde teren in fata rivalilor mai dibaci de pe piata locala. Globalizarea se auto-alimenteaza, fiind predestinata sa se miste tot mai repede si sa se consolideze. Companiile mici si mijlocii isi pot stabili puncte de lucru in diverse locatii (pentru a profita de nivelul scazut de salarizare, stimulentele guvernamentale sau expertiza unica), dar le pot administra impreuna, ca pe un intreg.

Citeste si:

Cu cat compania creste mai mult, cu atat trebuie sa caute plusul de eficienta aferent externalizarii si colaborarii peste hotare. Si asta pentru ca marimea nu mai garanteaza si forta. „Economiile de scara” si „barierele la intrare” nu mai sperie antreprenorii. Pana si cele mai mici companii isi pot permite sa intre in lantul global al ofertei si sa caute clienti pentru serviciile si produsele lor ultra personalizate. Fenomenul fuziunilor si achizitiilor cross-border va continua, in contextul in care corporatiile incearca sa se restructureze, iar rivalii din Est revendica piete la care inainte nu aveau acces.

In jurul anului 2015, samburele cunostintelor economice va incepe sa se mute spre est. Cei care fac afaceri in Marea Britanie, Europa sau Statele Unite simt deja asta si se pregatesc corespunzator. Ar trebui sa facem acest lucru cu entuziasm, nu cu frica.Terenul de joc al afacerilor globale se extinde tot mai mult si asta ar trebui sa insemne mai multa prosperitate pentru toata lumea. Corporatiile din Romania si din alte tari central-europene trebuie sa profite de aceste oportunitati intr-un mod la fel de agresiv ca si cele din economiile mature ale Statelor Unite si Uniunii Europene.

Pentru mai multe informatii accesati www.theinvestormagazine.com