Datele arata ca, spre deosebire de publicitatea din media traditionala, mass-media digitala incepe sa castige teren si sa fie tot mai folosita de catre advertiseri si marketeri, potrivit eMarketer.

Pentru 2008, cercetatorii ZenithOptimedia estimeaza o valoare de 47,7 miliarde de dolari (30,4 miliarde euro) pentru advertising-ul online care inseamna 9,7% din totalul publicitatii.

Pe termen scurt, oamenii din publicitate vor da lovitura in acest sector, prin reclamele care apar in videoclipurile online si in retelele de cautare, pentru ca, in viitor, aceste zone targetate in media online sa deschida noi oportunitati pentru publicitari.

In afara ariei Internetului, singurele domenii in care se asteapta sa se investeascat mai mult decat in formatul publicitar online, la nivelul intregii retele de publicitate, sunt advertisingul outdoor si cel din cinema, editeaza eMarketer, conform statisticilor ZenithOptimedia.

Insa, spre deosebire de publicitatea facuta prin intermediul radio-ului, publicitatea online va detine un procent mai mare, la nivel global, in cadrul advertisingului, in acest an – 8% fata de 7,9%, prezinta Bizreport.

Totusi, cresterea domeniului online se va incetini in Marea Britanie, Europa de Vest si Statele Unite, ultimele doua inregistrand o scadere de 3,7%, respectiv 3,5% in privinta investitiilor. In schimb, restul lumii, va cunoaste o crestere de 11,1%, Asia Pacific devenind, pana in 2010, cea de-a doua mare regiune in care publicitatea online va detine primul loc.

Citeste si:

“Suntem de parere ca investitiile in publicitatea facuta prin Internet se vor dubla, pana in prima parte a anului urmator”, anunta ZenithOptimedia. “Internetul a atras, deja, mai mult de 10% din piata publicitatii in trei tari – Norvegia, Suedia si Marea Britanie – iar pana in 2009, speram sa facem acelasi lucru pe inca unsprezece piete”, au adaugat cercetatorii ZenithOptimedia.

Astfel, in America de Nord, cercetarile arata ca se vor investi 19 miliarde de dolari (12 miliarde euro), acest an, pentru ca, in 2009, cheltuielile in acest domeniu sa creasca cu doar 2,2%, atingand 19,7 miliarde de dolari (12,6 miliarde euro).

In Europa de Vest, cheltuielile facute in urmatorul an vor atinge 11,7 miliarde de dolari (7,4 miliarde euro), iar in Europa Centrala si de Est, sumele cheltuite in publicitatea online vor totaliza 39,5 miliarde de dolari (25,2 miliarde euro).

Statele Unite va ramane cea mai mare piata a publicitatii online, pana in 2010, cu 19,4 miliarde de dolari (12,3 miliarde euro)

Intre mediile targetate de publicitate, televiziunea va ramane pe primul loc, detinand 37,8% din piata de advertising.