Editia americana a prestigiosului ziar economic va fi vanduta din 16 aprilie de catre 250 de agenti media din centrul financiar al Londrei, mai exact in cartierele City, West End si Canary Wharf, unde isi au sediile europene multe banci mari de investitii. The Wall Street Journal va fi vandut si pe aeroporturile Heathrow si London City.

The Wall Street Journal, care va avea un tiraj initial de 3.500 de exemplare, va costa 2,50 lire sterline, mult peste pretul de 1,50 lire al Financial Times, dar fara sa il depaseasca pe cel al altor ziare straine vandute pe piata britanica.

Tinand cont de faptul ca multi bancheri si finantisti importanti au abonamente la versiunea online a Wall Street Journal, ramane de vazut cati se vor opri sa isi cumpere varianta tiparita, mai ales in conditiile in care la chioscurile de ziare de la Londra se vinde si editia The Wall Street Journal Europe.

"Consideram ca multi oameni cosmopoliti care traiesc si lucreaza la Londra vor aprecia editia americana a The Wall Street Journal, iar acum le vom putea oferi avantajul competitiv de a avea cel mai bun ziar de afaceri din lume cu cinci ore inaintea cititorilor americani", a declarat directorul administrativ al diviziei europene a grupului de media Dow Jones, Michael Bergmeijer.

Citeste si:

Editiile americane si europene ale The Wall Street Journal vor fi tiparite la Newsfax International Ltd, din estul Londrei.

Versiunea tiparita si pagina de internet a The Wall Street Journal au o audienta de circa 2,1 milioane persoane, iar pagina de internet a publicatiei se situeaza pe primul loc printre serviciile de stiri cu abonamente platite de pe internet.

Un analist de la ABN Amro, Paul Gooden, a spus ca venirea la Londra a The Wall Street Journal este "clar ca nu va ajuta" Financial Times, desi pretul ridicat al ziarului si atentia editoriala fixata pe Statele Unite pot limita succesul ziarului.

Intrarea pe piata londoneza a The Wall Street Journal, unul dintre cele mai influente ziare din lume, marcheaza ultima miscare in batalia dintre Dow Jones si Pearson, in conditiile in care ambele companii incearca sa isi extinda segmentele de cititori atat pe pietele interne, cat si pe cele internationale.