“Am apreciat vocatia pentru strategie, ideile care au «platit cu dobanda», curajul de a aborda teme inca delicate pentru Orient, lucrari creative, cu interpretare foarte proaspata, care au adus plus-valoare nu doar clientului, ci si comunitatii”, isi descrie Zoltan Szigeti activitatea la festivalul mid-oriental.

Seful the group a fost desemnat jurat la Dubai Lynx in decembrie anul trecut, cand organizatorii festivalului au avut de ales intre Szigeti si Corina Bernschutz, Director Inovatie Starcom – cele doua propuneri inaintate de reprezentantul festivalului in Romania, Teodora Migdalovici. Dubai Lynx este varianta orientala a festivalului Cannes Lions, fiind organizat de aceeasi echipa.

Pentru a pastra obiectivitatea jurizarii, organizatorii au invitat profesionisti din afara ariei geografice vizate de Dubai Lynx. Astfel, colegii de jurizare ai lui Zoltan Szigeti au fost reprezentantii agentiilor OMD din Sydney, OMG din Varsovia, IPG Mediabrands din Bruxelles, Carat Sweden din Stockholm, Starcom din Londra, mediaedge:cia din Madrid, Crossmedia din Dusseldorf si MindShare din New York.

Lucrarile inscrise la festival au avut o nota locala foarte accentuata, povesteste Szigeti. “Eram spectator la 120 de lucrari. Eu si colegii mei din juriu. «I like it. I don’t like it. It’s as simple as that» ”. Lucrarile au intrat pe mana juratilor fara semnatura, asa ca “au fost disecate idei, si nu retele”. Pe lista initiala, lucrarile nu erau nici macar impartite pe subcategorii. S-a taiat, pe rand, tot ce nu era bun, pana s-a ajuns la o lista scurta (“shortlist”) de 26 de lucrari. Acestea au fost premiate.

S-au ales toate lucrarile care ar fi meritat bronz sau mai mult de atat. Din acestea, cateva lucrari au fost ridicate la stadiul de argint. Dintre lucrarile de argint au fost alese cele de aur, iar dintre cele de aur a fost desemnat marele premiu, Grand Prix. Odata upgradate, lucrarile nu mai puteau fi coborate la stadiul de dinainte.

Citeste si:

Marea castigatoare a fost o campanie media realizata pentru Vodafone, in care agentia lipise autocolante cu mesaje haioase pe spatele mai multor tiruri din Egipt, ale caror soferi erau cadorisiti cu casti Vodafone. Campania viza reducerea accidentelor cauzate de neatentia soferilor egipteni care vorbesc la telefon in timp ce conduc. Agentia a mizat pe obiceiul egiptenilor de a-si decora spatele tirurilor cu diverse mesaje, miscare ce i-a adus multe plusuri din partea juriului.

Principala concurenta a campaniei Vodafone pentru titlul de Grand Prix a fost o campanie Wrigley, pentru care a fost realizat un spot bazat pe reclamele mai multor restaurante si fast-food-uri. In spot, pe locul ultimei bucati de mancare aparea un pachet de guma Wrigley. Spotul de sapte secunde a fost plasat, in calupurile publicitare, dupa reclamele la mancare, ceea ce transforma, practic, intregul calup intr-o consistenta reclama la guma de mestecat.

Printre lucrarile inscrise au fost identificate si “ghost-uri” (campanii realizate special pentru festival, care nu au corespondenta in realitate), pe care juratii le-au tratat prin ignorare totala.

Criteriile de baza pe care juratii si-au construit evaluarile au fost strategia inovativa de media (40%), creativitatea (20%), implicarea audientei (20%) si eficienta (20%). Practic, au fost premiate campaniile simple, care aveau la baza idei bune.

Pe langa sectiunea de media, Dubai Lynx a inclus si categoriile TV/Cinema, Print, Outdoor, Radio, Direct Marketing si Interactive. Locul intai la Agentia Anului a fost adjudecat de catre JWT Dubai, iar locurile doi si trei au revenit agentiilor FP7 Doha si Fortune Promoseven Dubai. Evenimentul a avut loc la Sheikh Rashid Hall - Dubai International Convention and Exhibition Centre.