Conceptul de “user generated content” desemneaza orice material creat si uploadat pe Internet de catre orice utilizator media care nu este profesionist si consta fie intr-un comentariu lasat pe un site gen Amazon.com, fie intr-un videoclip uploadat pe YouTube sau intr-un profil al unui student de pe Facebook, explica o cercetare realizata de International Advertising Bureau (IAB) despre utilizatorii care genereaza continut Web, social media si publicitate.

Astfel, daca anul trecut, 41% din populatia Statelor Unite utilizatoare de Internet genera si continut in acest spatiu online, pentru 2008, eMarketer preconizeaza ca 42,8% din membrii activi ai Internetului vor face parte din categoria “user generated content”, ceea ce inseamna ca, pe parcursul acestui an, se va ajunge la 83 de milioane de utilizatori de acest fel, cu 5 milioane mai mult decat in anul precedent.

„Inca exista o anumita reticenta din partea clientilor care inca nu gasesc modalitatile cele mai eficiente pentru exploatarea acestui tip de audienta. Continutul generat de utilizatori permite realizarea unui dialog intre vanzator si cumparator care nu trebuie limitat doar la publicitate, poate fi foarte util si in alte zone ale marketing-ului, in special cercetare si dezvoltare”, a declarat Vlad Popa, Sales and Client Service Manager Internet Corp.

In plus, procentul celor care intreprind activitati pe Internet, va creste anual, pentru ca, in 2012, numarul utilizatorilor sa ajunga la 108 milioane de utilizatori – echivalentul a 50% din totalul utilizatorilor de Internet americani.

De asemenea, continuturile uploadate de acesti utilizatori sunt citite, vazute sau auzite de catre consumatori, care se vor inmulti si ei, numarul acestora facand un salt de la 94 de milioane (in 2007), la 130 de milioane de consumatori (in 2012), sustin analistii eMarketer.

Asadar, in urmatorii cinci ani, procentul celor care consuma continut uploadat de catre utilizatorii de Internet va creste cu 10%, de la 50%, in 2007, pana la 60%, in 2012.

“Utilizatorii de Internet din Statele Unite creeaza si consuma continut generat de alti utilizatori in cifre record, de-a lungul unui sir de continuturi online, aflat in continua expansiune, care include videoclipuri, inregistrari audio, profiluri personale, avatare, intrari Wiki sau cercetari de produse”, afirma Paul Verna, senior analist eMarketer.

Citeste si:

“De vreme ce numarul utilizatorilor de Internet creatori si consumatori de social media creste, incepe sa existe si un numar mare de cereri de continut, satisfacut, in final, de legiunile de utilizatori inarmati cu laptopuri, telefoane mobile si camere digitale, care sunt gata sa livreze ceea ce se cere”, a adaugat Verna.

Cu toate acestea, castigurile obtinute din cadrul acestui seviciu nu genereaza strategii publicitare avansate, iar “veniturile sunt modeste si se asteapta sa ramana la acest stadiu pentru o anumita perioada de timp”, dupa cum declara analistul eMarketer.

In plus, advertiserii si publisherii experimenteaza forme de a ajunge la consumatori prin site-urile impanzite de utilizatorii generatori de continut, desi deja exista tehnici uzuale in acest spatiu.

Pentru branduri, exista doua moduri de a ajunge la cei care genereaza continut pe Internet: fie plasand mesaje comerciale in si in jurul continutului respectiv, fie devenind o parte a continutului insusi, arata studiul efectuat de IAB.

eMarketer anticipeaza veniturile publicitare obtinute din continuturile generate de utilizatori sa atinga 824 de milioane de dolari (516 milioane euro) in 2012, fata de 162 de milioane de dolari (101 milioane euro), cat s-a inregistrat anul trecut.

Wall-Street este o publicatie online editata de catre InternetCorp.