Duminica incepe Cannes Lions 2005. Daca ati apucat sa puneti ceva bani de concediu deoparte, spargeti pusculita si “internati-va” o saptamana intr-un spital de “maxima siguranta”. Daca scapati basma curata de munca saptamanii viitoare si reusiti sa va ascundeti bine de AdSeniorii romanii care vor fi prezenti la eveniment, ati putea sa va puneti la curent cu tot ce ar putea sa apara in publicitatea romaneasca in urmatorii 2,3 sau 5 ani.

Festivalul International de Publicitate care se va desfasura in perioada 19 – 25 iunie este de departe cea mai importanta manifestare mondiala a comunitatilor de advertising, marketing direct, creativitate, interactivitate, film de publicitate, radio, media si marketing. Cannes 2005 reuneste peste 22.000 de inscrieri, zeci de seminarii si workshop-uri tinute de top executivi ai unor retele internationale din publicitatea mondiala.

Peste 8.000 de reprezentativi ai industriei, multi dintre ei seniori, provenind din 75 de tari din intreaga lume, vor fi pentru o saptamana studenti ai celor mai buni internationali din advertising, creativitate si comunicare de marketing.

La Cannes Lions 2005 vor concura un numar de 22.101 inscrieri, cu 18% mai mult decat in 2004 (18.705), astfel: Lions Direct (sectiunea de marketing direct) 1.614 cu 33.5 % mai multe lucrari inscrise decat in anul precedent (1.209). La Media Lions (sectiunea media) concureaza in acest an 1076 lucrari, fata de 875 cate au fost inregistrate in 2004 (+23%). Sectiunea Cyber Lions (interactiv) numara in acest an 1.897 de intrari, fata de 1.561 lucrari anul trecut (+21.5%). Pentru Outdoor au fost inscrise 4.667 lucrari, comparativ cu 4.017 anul trecut (+16%). Presa a acumulat 6699 inscrieri anul acesta fata de 5962 anul anterior (+12%). Singura sectiune unde a fost inregistrata o usoara scadere este Filmul (-2%), avand insa un total de 4995 inscrieri anul acesta comparativ cu 5.082 in 2004.

Cannes Lions aduce in acest an si doua noi sectiuni: Radio Lions, cu 1.020 inscrieri si Titanium cu 133 intrari.

In timpul festivalului participantii pot vizualiza peste 5.000 spoturi publicitare, 10.000 ad-uri de presa si outdoor, 1.700 websituri si reclame online, 900 solutii media si 1.400 intrari de direct marketing. In premiera, anul acesta participantii pot audia ad-uri de radio la noua sectiune - Radio Lions- si pot vizualiza, ca filme, campanii integrate la sectiunea Titanium Lions.
Premiile Cannes Lions

Lucrarile sunt premiate cu mult doritele Gold Lions, Silver Lions si Bronze Lions ale festivalului de publicitate. Grand Prix-ul este acordat celui mai bun Gold Lions. Alte premii includ: Agentia Anului, Personalitatea Media a Anului, Palme d'Or, Premiul Jurnalistilor, Premiul pentru Excelenta in Muzica si Premiul Titanium. Noutate anul acesta- premiul pentru Agentia de Direct Marketing a Anului.
Puteti gasi mai jos si o parte din cele mai importante seminarii si workshop-uri ce vor avea loc in cursul saptamanii 19-25 iunie. Cuvintele noastre de mai sus ar putea fi mult prea mici pentru a reflecta realitatea.

Din programul Cannes Lions 2005:
Duminica 19 iunie

FEDMA prezinta “Noul Client si Noul Marketer intr-o Europa Noua” (Lions Direct)

Lumea advertisingului se schimba. Noua generatie de consumatori petrece mai mult timp pe chat-uri, site-uri, jocuri, dvd , telefoane mobile, etc. Consumatorul secolului 21 are nevoie de un marketer pe masura secolului digital, care sa-l mentina “in control”. Vorbitori : Oystein Svarod, Vice-presedinte, FEDMA; Patou Nuytemans, FEDMA.
Universal McCann prezinta “Noile Limite ale Puterii Convingerii si Intelegerii” (Media Lions)

Universal McCann prezinta un seminar asupra globalizarii demografice, schimbarilor sociale dar si digitalizarii sau liberalizarii media care au dus la o explozie mediatica relevanta pentru mobilitatea grupurile etnice si deci a consumatorului de media. Vorbitor : Charlotte Hatfield, SVP, Marketing and New Business Director, Universal McCann.

Neuro-Insight prezinta “Brain Imaging: Exagerare sau Noua Frontiera Creativa?” (in cadrul Media Lions)
Seminar asupra abordarii unice a problemei legate de emotii, cele care sunt generatoare de actiuni si ganduri dar care nu pot fi transmise verbal foarte bine. Tehnica foloseste ultimele descoperiri in imagistica creierului, lucru ce ar permite abordarea la nivel emotional dar si rational mai eficienta in realizarea reclamelor. Vorbitor : Dr Richard Silberstein, CEO, Neuro-Insight, intemeietorul tehnologiei si professor de neurologie la Swinburne University, Australia; Heather Andrew, Marketing Consultant, cu experienta in folosirea tehnologiei Neuro-Insight la nivelul advertiserilor globali.

Initiative prezinta “2010: O noua Odisee Media” (Media Lions)

Citeste si:

Fara indoiala canalele media inteligente vor schimba advertisingul. Consumatorul are acum la indemana puterea sa evite reclama mai mult ca niciodata, dar si marketerii pot targeta prin mijloace inteligente consumatorii. Aceste noi oportunitati vor face parte din mixul de marketing si media mai devreme sau mai tarziu. Adopta-le acum! Vorbitori: Sue Moseley, Managing Director, Initiative; Nigel Walley, CEO Fondator; Alan Cohen, EVP, Managing Director, Initiative Innovations, America de Nord.

Luni, 20 iunie
MPG prezinta “Remember me” (Media Lions)

Remember me: echilibrul intre promisiunea marketingului inovativ si riscul informatiei redundante, abundente sau folosirii sale gresite.Vorbitori : Don Epperson, CEO, Media Contacts; Dean Harris, Chief Marketing Officer, Vonage SUA; Michael Hurt, Senior Director of Product Management, MSN.

OgilvyOne prezinta “Limite” (Lions Direct)

Media digitala-noi posibilitati. Prezentare practica cu exemple creative din portofoliul Ogilvy, cat si din al altor agentii de marca.

Screen Advertising World Association (SAWA) prezinta “Cum a imbratisat Orange advertisingul de cinema” (Media Lions)

SAWA prezinta modalitatea unica in care Orange a imbratisat canalul media de film. Orange prezinta campania advertising de cinema “Gold Spot”, si modul in care filmul si cinema-ul te pot pune in legatura cu consumatorii. Vorbitori : Julian Diment, Head of Commercial and Brand Partnerships, Orange; Debbie Chalet, CEO, Carlton Screen Advertising.

R/GA (New York) prezinta “Un nou model de agentie la lucru” (Media Lions)

Un nou model ar fi acela care combina media cu tehnologia. Se vor discuta aspectele necesare in alegerea unei agentii pe o piata in continua schimbare dar si ce tranzitii trebuie sa realizeze agentiile pentru a supravietui. Vorbitori : Bob Greenberg, Presedinte, CEO and Chief Creative Officer, R/GA (New York).

Grey Global prezinta “Aplauze cu o singura mana” (Media Lions)

Marketingul tigarilor, o provocare intr-un mediu extrem de legiferat, unde parteneriatul client-agentie este esential si benefic de ambele parti. Vorbitori : Nick Bishop, EVP and Chief Progress Officer pentru contul BAT la g2 worldwide (parte a Grey Global Group); Chris Benfors, Trade Channel Director, g2 worldwide.

Marti, 21 iunie
Proximity prezinta “Frontiera Creativa: Comunicarea Wireless” (Lions Direct)

Seminar bazat pe studiul consumatorilor si tehnologiei in 12 tari, care va prezenta impactul tehnologiei mobile si digitale in viata noastra si cum pot beneficia marketerii de aceasta influenta pentru a influenta comportamentul consumatorilor.

ZenithOptimedia prezinta “Fenomenul Dezvoltarii Chinezesti –Transformari in Media” (Media Lions)

China - acum 200 de ani un gigant adormit in opinia lui Bonaparte – cea mai mare si vibranta piata din lume acum, este analizata de ZenithOptimedia intr-un seminar care investigheaza trendul si noile oportunitati ale pietei chineze. Vorbitori : Steve King, CEO, ZenithOptimedia; Alex Abplanalp, CEO, Zenith Media China.

Harrison Troughton Wunderman prezinta “De ce atat de multi clienti cumpara atat de multe lucrari proaste si cum ii putem ajuta?” (Lions Direct)

Clientii prefera de obicei lucrari mediocre, lucru care duce la suprimarea a 9 potentiale premii de creatie la Cannes, pentru fiecare selectionare. Si agentiile sunt de blamat pentru munca nesatisfacatoare, de aceea sunt prezentate aici cateva linii directoare despre cum se pot inlocui eficace aceste atitudini in folosul unor rezultate eficiente. Vorbitori : Steve Harrison, Creative Partner, Harrison Troughton Wunderman.

Draft prezinta “Buyology 101: (R)Evolutia Shopping-ului” (Lions Direct)

Mantra noii generatii de cumparatori va fi ” Cumpar, deci exist”, ei definindu-se astfel. Seminarul prezinta modalitatile de creare a loialitatii printre “shopaholici”- dependentii de cumparaturi, dandu-le mai putine optiuni dar un control mai bun asupra experientei cumparaturilor. Vorbitori : Shelley Lanman, EVP, Chief Creative Officer, Draft New York; Jim Lucas, SVP, Director Strategic Planning si Research, Draft Chicago.

Procter & Gamble si Saatchi & Saatchi prezinta “Schimbul pe o treapta de viteza superioara in Media si Creativitate” (Media Lions)

Media si creativitatea. Cine a fost primul – oul sau gaina? Ce a fost intai media sau creativitatea? Nu conteaza!. Ideile deosebite influenteaza atat media cat si creativitatea. Cum s-ar innobila mai bine duo-ul media-creativitate? Imbinati ideile cu creativitatea media pentru a ajunge la inima si mintea consumatorilor. Seminar despre noile studii de caz Saatchi & Saatchi si P&G asupra redutabilului lor parteneriat creativ si de media, conectand ideile si consumatorii. Vorbitori : Cliff Francis, Saatchi & Saatchi Worldwide Creative Director pentru P&G; Bernhard Glock, Manager Global Media Communication, P&G.

MRM prezinta “Fuziunea Continut, Canal Media si Brand” (Lions Direct)

Seminar in care MRM exploreaza fenomenul in care brandurile relevante si de incredere intr-o lume multicanal digitala pot deveni atat mesaj cat si canal media. Cu exemple practice de branduri relevante precum Nestlé, L'Oreal sau Bacardi, se arata cum devin brandurile canale media si cum acestea blocheaza competitia. Vorbitori : Tony Bishop, Director de Marketing EMEA, MRM Partners; Marina Specht, Chief Executive Officer, Reporter si MRM Partners Spania.

Ceremonia Premiilor Media Lions & Lions Direct (19:00 - 21:00)

Miercuri, 22 iunie
Asociatia Internationala de Advertising (IAA) prezinta “Cum sa evaluezi creativitatea din perspectiva ROI (Return on Investment)”

Cuantificarea ROI din creativitate, acea “economie a creativitatii”, devine pentru procurement directori si CFO, o modalitate de implicare in politica bugetelor de marketing si publicitate. Pentru executivii de branduri globale trebuie gasita modalitatea de comunicare intre departamentele financiar si de advertising in scopul construirii brandurilor globale dar si cresterii profitului si valorii actiunilor. Moderator: Frank Cutitta, CEO, International Advertising Association.

The Mill prezinta “Poate supravietui o idee efectelor vizuale?”

Exista idei creative amplificate de efecte vizuale deosebite sau idei creative sufocate de efecte excesive. Exista idei mediocre, dar salvate de efectele vizuale, dupa cum exista si reclame care nu au nevoie de nici un efect special. Seminar despre cazuri de reclame din toata lumea in care efectele digitale au adus sau nu valoare filmului. Participanti : Pat Joseph, Managing Director, The Mill; Trevor Beattie, Creative Director, Beattie McGuinness Bungay; Peter Thwaites, Director, Gorgeous; Filip Engström, Director Collective Stylewar, Smuggler; Duncan Marshall, Creative Director, Publicis New York Presedinte si moderator: Robin Shenfield, CEO, The Mill.

MSN prezinta “Platforma Antagonismului: Reguli Noi, Fara Reguli, …Reguli Creative!”

Cei mai de seama top executivi mondiali din media, agentii sau de brand dezbat noile paradigme ale marketingului si advertisingului. Se mai aplica vechile Reguli?Cine conduce? Clientul sau agentiile? Media-plannerii sau creativii? Se mai aplica vechiul antagonism sau viitorul este al parteneriatului si integrarii? Participanti : John Hegarty, Presedinte si Director Worldwide Creative, BBH; Irwin Gotlieb, Presedinte si Chief Executive Officer, MindShare; Yusuf Mehdi, Senior Vice President, MSN Moderator : Mitch Kanner, Partener Fondator, 2D Ventures.

JWT prezinta “Muzica JWT”

Muzica e la baza fiecarei culturi. Transcende granite, uneste oameni, te face sa vibrezi, este cea mai accesibila forma de arta. Alaturati-va muzicii!

Ceremonia de premiere Presa, Outdoor & Cyber Lions (19:30 - 21:30)

Joi, 23 iunie
Radio Advertising Bureau (RAB) prezinta “Puterea ascunsa a Vocii Umane”

Vocea umana, cea care ne influenteaza atat de mult, este cea mai puternica arma creativa in cinema, TV, radio si acum si pe internet. Testimoniale ale actorilor Stephen Tompkinson, Simon Callow, David Soul, Meera Syal and John Hannah precum si ale lui Peter Lord -Animation Director, fondator Aardman. Vorbitori : Adrian Reith, Managing Director, Radioville; Andrew Ingram, Aerials Foundation Director, Radio Advertising Bureau

Lowe Worldwide prezinta “Networking Creativity Globally”

Fernando Vega Olmos, Lowe Worldwide's Creative Director, Unilever, demistifica miturile, neadevarurile si cliseele din jurul crearii marilor campanii globale de brand. Lowe face advertising pentru mai mult de 100 branduri Unilever, in mai mult de 90 de tari. Axe, Wisk, Degree, Omo si Rexona sunt doar cateva din ele. Campaniile de success pleaca de la pozitionarea strategica dar dau o interpretare locala si o adanca intelegere culturii si traditiilor. Fernando Vega Olmos mai dezvaluie si secretele din spatele parteneriatului solid client-agentie. Fernando Vega Olmos Fernando va fi insotit de distinsul oaspete Jorge Drexler. castigatorul unui Oscar 2005. Vorbitor : Fernando Vega Olmos, Creative Director (Unilever), Lowe Worldwide.

Saatchi & Saatchi prezinta “The New Directors' Showcase”

Caseta “Noilor Directori”, cele mai recente “talente” din toata lumea. Vorbitor : Bob Isherwood, Worldwide Creative Director, Saatchi & Saatchi.

USA Today prezinta “Start spreading the word! Advertising Viral”

Folosirea web-ului in Marketingul Viral, combinarea lui cu transmiterea verbala, sampling, placement si influenceri creeaza o arma puternica impotriva competitiei. Moderator: Theresa Howard, Advertising Reporter, USA Today. Participanti : Russ Klein, Chief Global Marketing Officer, Burger King Brands; Tim Ellis, Global Advertising Director, Volvo; Christopher Di Cesare, Director of Global Games Marketing, Microsoft Xbox.

Creativity prezinta “Imperativul Designului”

Revista Creativity prezinta opiniile inovatorilor in design, de pe pietele influente. Designul este integrat de marketerii inteligenti in orice aspect legat de brand. O perspectiva asupra viitoarelor trenduri in materie de design. Moderator : Teressa Iezzi, Editor, revista Creativity. Participanti : Jim Wicks, VP Consumer Experience Design, Motorola; Bryan Nesbitt, Director Executive Design, Opel (GM Europa); Gert Hildebrand, Head of Design, MINI

Adobe Workshop - software-ul Adobe Creative Suite 2 – Toate instrumetele de care aveti nevoie pentru a transpune ideile in realitate
<.b>
Software-ul Adobe® Creative Suite 2 este un mediu unificat ce combina ultimele versiuni complete ale componentelor Adobe, cu versiunea Cue® CS2, Adobe Bridge si Adobe Stock Photos. Acest soft asigura ultimul nivel de integrare in softul de creativitate.

Dentsu prezinta “Diversitate asiatica: The New Spice Trade”

Mirodeniile (spice) au jucat un rol deosebit in expansiunea civilizatiei. In fond, Columb a descoperit America in 1492 in cautarea unei rute noi, mai convenabile pentru mirodenii. Dentsu gazduieste pentru al 5-lea an seminarii despre creativitatea asiatica si noul “comert cu mirodenii”(spice trade): creativitatea. Vorbitori : Akira Kagami, Executive Creative Director, Dentsu; Masako Okamura, Creative Director, Dentsu; Piyush Pandey, Presedinte Executiv si National Creative Director, Ogilvy & Mather India.

Vineri, 24 iunie
Swedish Advertising Association prezinta “Advertising Scandinav: Mai ciudat decat credeti”

Asociatia de Advertising Suedez (SAA), discuta advertisingul inovativ scandinav, si il compara cu cel de pe pietele Marii Britanii, SUA si Brazilia. O scurta retrospectiva este data de Mary Lee Sjönell, membru al juriului de film 2004. Moderator : Anna Serner, Chief Executive Officer, Swedish Advertising Association; Mary Lee Sjönell, Agency Producer, Copeland, Stockholm. Participanti : Joakim Jonason, International Creative Director, Scholtz & Friends; Anu Igoni, Partner and Art Director, Bob Helsink; Filip Nilsson, Copywriter and Creative Director, Forsman & Bodenfors, Gothenburg; Lars Bastholm, Executive Creative Director, AKQA, New York.

Cannes Lions prezinta “Dezbaterea Cannes: Construind o capcana mai buna”

Sir Martin Sorrell, Chief Executive Officer, WPP, va participa la o sesiune moderata de Scott Donaton - Editor, Advertising Age cu tema: realizarea unei capcane mai bune, redefinirea creativitatii si marketingului intr-o lume controlata de consumator. Cei mai influenti executivi din jurul lumii dezbat schimbarile advertisingului, si cum se poate beneficia de ele. Moderator : Scott Donaton, Editor, Advertising Age. Participanti : Sir Martin Sorrell, Chief Executive Officer, WPP; Howard Draft, Presedinte si Chief Executive Officer, Draft; Chuck Porter, Presedinte, Crispin, Porter + Bogusky; Lachlan Murdoch, Deputy Chief Operating Officer, News Corporation.

Getty Images prezinta “Noii fotografi 2006”

Azi, mai mult ca niciodata, fotografia este in inima advertisingului.Lewis Blackwell, Group Creative Director, Getty Images, prezinta un seminar cu exemple ale celor mai recenti fotografi celebri din lume si care ar fi noile linii directoare in fotografie.

Shots si APA prezinta “New Media – O oportunitate pentru advertiseri si companii producatoare”

Spotul TV de 30 secunde nu se va prabusi, dar rolul lui in esenta comunicarii publicitare se va schimba. Shots si APA arata cum ar trebui sa se adapteze producatorii pentru a exploata noile canale media.Dar se pot acestia adapta acestor noi platforme media. Oare companiile producatoare traditionale isi vor mai gasi locul? Vorbitori : Martin Bowley, Managing Director, Amplified; Matt Smith, Managing Director, The Viral Factory; Sarah Whetham, Advertising Manager, i-vu; Richard Packer, Joint Managing Director, Independent Films; Steve Hess, Partner, Weapon 7 Moderatori: Steve Davies, Chief Executive, Advertising Producers' Association; Lyndy Stout, Editor, Shots.

Young & Rubicam prezinta “Dreams 2005: Zborul”

Proiectul “Dreams”, care se desfasoara de 4 ani, educa lumea advertisingului in privinta tehnologiei high-definition, plasand camere HD unor directori, care sunt rugati sa interpreteze o tema, cu o singura restrictie, capturile rezultate sa fie sub 4 minute. Anul acesta 10 directori vor interpreta tema “Flight” (zbor). Inaintea vizionarii capturilor colectate astfel, Ken Yagoda, the Executive Producer si Fondator al proiectului va tine un scurt speech despre program.

Sambata, 25 iunie
Ceremonia de premiere pentru Film, Lions, Radio Lions si Titanium Lions urmata de Gala de Inchidere. (19:00-22:00)