Daca anul trecut piata de advertising din SUA a ajuns la 283,9 miliarde de dolari (185,8 miliarde euro), in 2008 se preconizeaza o valoare de 293,3 miliarde de dolari (188,5 miliarde euro), pentru ca, in urmatorii cinci ani, sa atinga pragul de 332 de miliarde de dolari (213,4 miliarde euro).

Motivul pentru care segmentul de advertising va creste cu aceasta cadenta se datoreaza in mare parte investitiilor care se vor face in spatiul online, arata cercetatorii eMarketer.

Incetinirea nivelul economic din Statele Unite isi va pune amprenta asupra publicitatii si rezultatelor financiare obtinute din acest domeniu, insa nu si in viitorul apropiat.

Astfel, sumele investite in aceste spatii ale media se vor mari in 2008, fata de anul precedent. Majoritatea cresterilor se vor datora, in parte, reclamelor TV, dedicate alegerilor electorale si Jocurilor Olimpice.

Citeste si:

Cu toate acestea, marii retaileri, dar si furnizorii de servicii financiare si cei din industria auto (care reprezinta trei sectoare importante pentru piata de publicitate TV), resimt, deja, schimbarile economiei americane.

In plus, “atunci cand exista o recesiune, marketerii incep sa se simta presati si apeleaza la cele mai eficiente forme de a face publicitate, televiziunea constituind un factor vital in aceasta situatie”, a declarat Sarah Fay, CEO Aegis Carat, citata de Advertising Age.

De asemenea, incetinirea procesului economic american a fost anticipat in urma cu cateva luni, determinand marketerii sa fie conservatori in privinta sumelor alocate pentru departamentele de publicitate.

Acest lucru va duce, in acest an, la o crestere moderata a valorii pietei de advertising, cu un plus de doar 3,3% fata de 2007, pentru ca, in urmatorii ani, pana in 2011, industria de publicitate sa creasca, anual, cu valori cuprinse intre 1,9 si 2,9%, iar in 2012 sa atinga punctul forte al ultimilor sapte ani – o crestere a nivelului pietei publicitare de 5,1%, estimeaza eMarketer.