Planul celor de la Google urmeaza ideea sustinuta de cele mai mari retele sociale din lume, MySpace si Facebook, si ofera consumatorilor sai posibilitatea de a configura profile personale si alte aplicatii, de pe site-uri diverse.

“Socialul este in trend”, afirma David Glazer, director al departamentului de IT al Google.

Serviciul initiat de Google, numit Friend Connect, pune accent pe personalizarea site-ului, facandu-l “mai social”, dupa cum declara Glazer.

Majoritatea site-urilor nu sunt in mod explicit sociale si nu tin neaparat sa devina retele sociale, insa beneficiaza, in mod constant, de un trafic mare, datorat numarului de interactionari de pe site.

“Google a inceput sa se infiltreze, in momentul de fata, in tot ceea ce tine de domeniul socialului, la nivel de spatiu online, insa adauga acestuia o perspectiva diferita, ca furnizor”, a spus Charlene Li, analist Forrester Research.

In centrul serviciilor noi furnizate de Google se afla Open Social, care va permite, unei a treia parti, sa construiasca si sa dezvolte aplicatii pentru site, relateaza BBC.

Citeste si:

Oficialii companiei declara ca impreuna cu tehnologia promovata prin Friend Connect, orice proprietar de site poate configura pagina sa de Internet in asa fel incat sa devina sociala, fara sa fie nevoit sa utilizeze alte programe complicate.

MySpace este prima retea sociala care s-a alaturat acestui program, fiind urmata, la o zi distanta, de rivala sa, Facebook, care s-a lansat cu un serviciu denumit Connect.

Ceea ce incearca Google sa faca prin sustinerea tuturor celor care se lanseaza in astfel de programe este faptul de a se pune pe sine in valoare si de a beneficia de vizibilitate in comunitatile mari ale retelelor sociale deja cunoscute, comenteaza Charlene Li.

Totodata, tinand cont de faptul ca 99% din site-uri nu sunt sociale, Friend Connect are un potential marit pe piata online, ceea ce inseamna ca va atrage profitabilitate maxima si un numar extra de utilizatori.

Google este precaut in ceea ce priveste incadrarea altor retele sociale la acest program, drept pentru care creeaza o lista de asteptare cu cererile acelora care doresc sa faca parte din Friend Connect.

Oficialii companiei declara ca se asteapta sa primeasca cateva zeci de cereri in urmatoarele zile. In plus, compania sustine ca va beneficia de o audienta crescanda in lunile care urmeaza, iar MySpace si Facebook anticipeaza ofertele pe care le vor primi in saptamanile urmatoare, conchide BBC.