Valoarea bruta a sumelor este insa mult mai mare. Astfel, pentru mai mult de 57.000 de reclame, pe TV, radio, in ziare sau reviste, cele cinci companii au cheltuit 98,6 milioane de euro.

In clasamentul realizat in functie de sumele brute investite in promovare conduc cei de la Walmark cu 33,4 milioane de euro, fiind urmati de Boots Healthcare cu 19,9 milioane de euro, Bazer cu aproape 16,4 milioane de euro, Pfizer cu aproximativ 14,7 milioane de euro si Zentiva cu 14,3 milioane de euro.

Bugetul total brut de publicitate pentru medicamentele care se elibereaza fara reteta, OTC (over the counter), a crescut in 2007 cu 50 de procente fata de anul precendent. Astfel, OTC-urile au atins, anul trecut, o suma totala de 98,6 milioane de euro la rate card, pe un numar total de insertii publicitare de 57.682. Televiziunea a atras, si anul trecut, cel mai mare numar de spoturi difuzate si anume 56.752 de reclame, conform datelor Alfa Cont Mediawatch.

In cazul estimarilor nete, Walmark ocupa tot prima pozitie in clasament, cu 3 milioane de euro. Pentru locul al doi-lea "s-au batut" cei de la Zentiva cu aproape 2,2 milioane de euro si cei de la Boots Healthcare International cu putin peste 2 milioane de euro. Pe ultimul loc se afla de data aceasta Pfizer, cu 1,6 milioane de euro.

Citeste si:

"Legislatia foarte restictiva din acest domeniu face ca majoritatea reclamelor sa se canalizeze pe produsele analgezice, vitamine sau, in perioada de iarna, pe medicamentele impotriva gripei si racelii", au declarat pentru NewsIn adRating, reprezentantii Alfa Cont Mediawatch.

Vitaminele intra la capitolul "evergreen" ale categoriei medicamente, iar cele mai promovate produse sunt Supradyn, cu 4.094 insertii, extrem Vit, cu 3.694 insertii, Ginko Prim, cu 2.456 insertii si Spektrum cu 2.286 insertii. Pe acest segment s-au luptat, anul trecut, Walmark, Ozone Laboratories si Bayer, conform monotorizarii Alfa Cont Mediawatch.

NewsIn AdRating este o publicatie anuala, editata de agentia de presa NewsIn. Cel de-al doilea numar al publicatiei, care va fi lansat la sfarsitul acestei luni, vine cu o noua ierarhie atat pentru agentiile full service, cat si pentru agentiile specializate in planificarea si achizitionarea spatiului publicitar.

Publicatia este bilingva (romana - engleza), are peste 250 de pagini, este integral color si are un pret de 19,5 lei. Publicatia anuala NewsIn AdRating poate fi gasita, incepand cu data de 31 mai, la toate centrele premium de difuzare a presei din marile orase ale tarii.