“Leii” s-au impartit anul acesta intre zece categorii de concurs: Promo, Direct, Radio, Outdoor, Media, Design, Press, Cyber, Film si Titanium & Integrated. La noua sectiune de Design au fost inscrise peste 1000 de lucrari, dintre care 28 au fost premiate.

In total, juratii celor zece categorii de concurs au evaluat peste 28.000 de lucrari si au acordat 571 de premii dintre care 14 Grand Prix-uri. Cei mai multi “lei” au fost castigati de participantii la categoria Press – 93 de premii. Titanium & Integrated, cea mai exclusivista sectiune, a oferit anul acesta doar sase premii.

Cannes Lions s-a bucurat anul acesta si de prezenta masiva a tinerilor, cu circa 500 de Young Lions inscrisi inainte de inceperea festivalului.

O caracteristica importanta, semnalata si de Philip Thomas, CEO Cannes Lions, a fost diversitatea culturala si geografica a participantilor si premiantilor. Anul acesta, Quatar si Letonia au castigat primii “lei” la Cannes. China a dobandit primul sau Gold Lion, iar India a dus acasa un prim Grand Prix.

Citeste si:

Pentru Romania, festivalul de anul acesta a fost fara noroc. Dupa cei doi “lei” castigati anul trecut de Starcom si GMP, agentiile romanesti s-au intors acum acasa cu mainile goale. Insa romanii au avut, totusi, o prezenta notabila la Cannes, cu peste 120 de delegati.

18 agentii romanesti si independentul Sorin Psatta au inscris 96 de lucrari, dintre care 13 au fost nominalizate, la patru categorii de concurs.

Tot anul acesta, s-au inscris in competitia Young Lions doua perechi din Romania, la categoriile Cyber si Press.