Astfel, pana in anul 2011, cresterea anuala a investitiilor facute in publicitatea de pe Internet va fi de 15 – 20%. Tot in acelasi an, suma pe care o vor da advertiserii si marketerii pe promovare va ajunge undeva in jurul valorii de 106,6 miliarde de dolari (67,5 miliarde euro).

Reclamele online vor strange in acest an aproximativ 10% din totalul cheltuielilor obiectivate pe segmentul de media, urmand sa creasca in 2011, cu pana la 13,6%, conform IDC. Aproape o cincime din investitiile de publicitate pe Europa de Vest vor fi de natura digitala pana in acea perioada.

“Castigurile totale din publicitate sunt echivalente in proportie de 105 dolari (66 euro) fiecarui locuitor de pe planeta, iar cele provenite din reclamele de pe Internet sunt sub 50 de dolari (31 euro) pe fiecare utilizator activ”, afirma John Gantz, director executiv de cercetare al IDC.

In 2011, investitiile realizate in publicitatea interactiva vor sustine in vestul Europei circa 18,2% din totalul cheltuielilor de publicitate din zona respectiva. De asemenea, si Japonia va beneficia de un procent de 16,3% din totalul investitional pe advertisingul online, iar Statele Unite va obtine 14,6%, pentru ca, in restul lumii, procentul sa se incadreze la 13%, conform datelor IDC.

In luna mai a acestui an, Credit Suisse a intreprins o cercetare care a afisat, fata de cei de la IDC, estimari modeste pentru publicitatea digitala in urmatorii doi ani.

Banca Credit Suisse a sugerat faptul ca Statele Unite, precum si celelalte natiuni mai dezvoltate, vor trage in jos sectorul publicitar online de investitii, mai ales din cauza faptului ca acest segment de media cunoaste o ascendenta promitatoare in tarile care se afla in curs de dezvoltare.

Citeste si:

Totusi, estimarile relevate de cele doua cercetari se incadreaza in jurul acelorasi proportii, 10% pentru 2007 si 12% pentru anul in curs.

In plus, cei de la Bernstein Research au pus investitiile din advertisingul interactiv la o rata de crestere de pana la 13,1% in 2012 si au punctat ca acestea vor obtine, in 2008, doar 9,4% din piata totala de publicitate.

Rata de crestere a cheltuielilor efectuate in publicitatea online in cadrul nivelului total al investitiilor din publicitate va aduce venituri tot mai mari advertiserilor care incep sa exploreze Internetul.

David Hallerman, senior analyst eMarketer, a notat o serie de motive posibile pentru care se asteapta ca acest domeniu sa creasca in continuare in Statele Unite, la fel ca si in restul lumii.

Asadar, avansul acestui domeniu se poate datora masurabilitatii eficientei reclamelor online fata de alte sectoare din media, audientei (care este din ce in ce mai mare), dar si preturilor, care, cu cat evolueaza tehnologiile digitale, cu atat se maresc si ele si aduc, implicit, mai multi bani advertiserilor.

“In plus, trendul reclamelor in sistem display este in crestere, la fel si reclamele video, drept pentru care brand marketerii se vor muta din traditional pe online”, a conchis Hallerman.