Sectorul bancar ramane si anul acesta unul dintre cei mai activi jucatori din piata romaneasca de publicitate.
Sumele brute (la rate-card, fara discount-uri) cheltuite de jucatorii din sistemul bancar in 2008 pentru campaniile în presa scrisa, radio, televiziune si online vor insuma circa 400 milioane de euro, in crestere cu 37,5% fata de anul trecut, potrivit Ralucai Simu, Managing Partner al agentiei de publicitate Babel Communications.

“Cartile nu sunt facute in banking. Exista multe oportunitati, chiar negociem cu o banca din Top 10 pentru a o atrage in portofoliul agentiei”, spune Raluca Simu, care a cumparat in urma cu trei luni un pachet majoritar la Babel Communications, imediat dupa ce a parasit functia de director comunicare si marketing la Millennium Bank.

Raluca Simu estimeaza ca o banca va genera 20% din cifra de afaceri, estimata pentru anul acesta la 9 milioane de euro, in conditiile in care a incheiat anul financiar 2007 cu o valoare de 5,3 milioane de euro.

Anul acesta vor exista miscari in piata de publicitate. Chiar Babel Communications urmareste sa achizitioneze o firma din top 10 ca cifra de afaceri. "Suntem in discutii si vizam doua companii", confirma Simu.

“Piata de publicitate s-a stabilizat in ultimul an si s-a autoreglementat astfel incat nu prea mai este posibil sa avem marje de profit de peste 12-15%, poate doar pe proiecte speciale”, spune Raluca Simu.
Dupa ce a trecut prin experienta unei tranzactii in advertising, Raluca Simu spune ca profitul si cash flow-ul nu sunt cele mai importante in evaluarea unei companii de profil, ci premisele ca poti eficientiza si dezvolta business-ul. "Cand evaluam o agentie de publicitate este important sa ne uitam la echipa si clientii din portofoiu, dar si la industria in care activeaza", spune Simu.

Dupa primele trei luni de la preluare care s-au tradus mai ales in organizarea procedurilor in agentie, Raluca Simu vizeaza o lansare de brand pe FMCG din zona bauturilor racoritoare, cooptarea unei banci in portofoliu, dar si dezvoltaea zonei de PR. "Vin din PR si cred in puterea acestui canal de comunicare", adauga Raluca Simu.

Potrivit estimarilor Babel Communications, PR-ul va avea o pondere de cel putin 30% in afacerile companiei, care astazi este de 10%, BTL-ul de 40%, media ai ATL – restul de 30%.

Babel Communications este o agentie de comunicare full-service, cu o vechime de zece ani in industrie. Printre clientii companiei se numara nume importante din sectorul constructiilor ca Henkel Romania, Policolor, Praktiker, Arcelor Mittal Construction Romania, Akzo Nobel, Lasselsberger/Cesarom, Caparol-Daw Benta, Bosch, Constam Grup. Agentia a gestionat proiecte de comunicare importante si pentru clienti din sectoare non-constructii ca Acer, Scop Computers, JVC, Safilar, Alexandrion Grup, Silca Oil/Gulf.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri