In urma cu zece ani, cei care doreau sa urmareasca Jocurile Olimpice trebuiau sa se aseze confortabil pe canapea, in fata televizorului si sa vizioneze ceea ce avea sa urmeze. La atat se rezumau lucrurile atunci, releva jurnalistii de la AdAge.

In prezent, insa, un impatimit al sportului are la dispozitie tot mai multe metode de vizionare a acestui eveniment, de la urmarirea Jocurilor pe telefonul mobil si pana la a trage cu ochiul pe furis in computerul de la birou, in timpul orelor de lucru, sau la gasirea unui loc public (bar, pub) in care sa se poata vedea competitiile respective.

NBC nu s-a angajat numai in analizarea tipului de audienta pe care il detine fiecare televiziune in parte, urmand sa emita continut video pe Internet dar si pe echipamente de telefonie mobila compatibile. Reteaua TV planuieste, totodata, sa transmita simultan din fiecare loc in care se desfasoara o competitie sportiva, ceea ce ar putea desemna o incercare prematura, dar necesara, de a obtine o imagine cat mai veridica a telespectatorului actual care face parte din era moderna.

Acesti telespectatori urmaresc continut TV, desi ei nu utilizeaza neaparat televizorul ca mediu de receptare a programelor respective.

Proiectul desfasurat de NBC ii va ajuta pe acestia, dar si pe advertiseri, acestia urmand sa “elucideze modul de gandire pe care il au consumatorii platformei lor”, dupa cum afirma Alan Wurtzel, director de cercetare la NBC Universal.

In momentul in care fanii sportului vor primi noutati si alerte pe telefoanele lor mobile sau vor urmari o competitie sportiva din cadrul Olimpiadei intr-un mediu relaxant, la un bar, cand vor viziona imagini video transmise prin Internet sau chiar atunci cand se vor putea uita la batranul televizor, acestia “vor experimenta evenimentele sportive printr-o varietate de moduri, la ore diferite din zi, in functie de ritmul vietii pe care il au”, a adaugat Wurtzel.

Citeste si:

NBC se asteapta ca numarul telespectatorilor sa atinga 200 de milioane, intr-un interval total de 3.600 de ore de difuzare a programelor sportive, dintre care 2.200 de ore sunt transmisiuni video. Compania va face disponibila vizionarea Jocurilor Olimpice prin posturile NBC, Telemundo, USA, Oxygen, MSNBC, CNBC, Bravo, pe NBC.com, pe mobile sau prin aplicatia video-on-demand.

Proiectul demarat de NBC Universal este vazut ca o unealta de publicitate, pe care advertiserii o vor folosi pentru a obtine informatii despre campaniile pe care le-au realizat in cadrul Olimpiadei de la Beijing. Acestia vor putea sa testeze, astfel, impactul pe care l-au avut reclamele plasate de ei in publicitatea de la TV, dar si in spatiul online.

Concernul media va incerca sa furnizeze un index care sa curpinda masuratori pentru nivelul audientei obtinute din toate mediile din care se pot transmite evenimentele sportive (telefoane mobile, spatiu online, VOD si TV), care va cuprinde si timpul alocat pentru vizionarea competitiilor de catre fiecare utilizator sau consumator in parte.

Impreuna cu ajutorul altor companii specializate in domeniul cercetarii, cum sunt Nielsen sau IMMI, dar si cu personalul calificat din cadrul propriei companii, NBC va utiliza 10 metode de masurare a audientei, conform CNN.

NBC a investit in programul de cercetare aproximativ un miliard de dolari (638 milioane euro). Jocurile Olimpice de la Beijing din acest an vor da startul pe 8 august.