Candidatul democrat la alegerile prezidentiale din SUA, Barack Obama, isi ataca rivalul republican intr-un clip publicitar in care John McCain este prezentat drept un instrument al marii industrii petroliere care are de profitat de pe urma cresterii pretului la carburanti, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
Incercand sa se foloseasca de furia americanilor determinata de cresterea preturilor la combustibili, clipul lui Obama, difuzat luni la televiziunile americane, incepe cu o scena in care un sofer care isi alimenteaza masina si vorbeste despre profiturile uriase pe care le-au avut companiile petroliere anul trecut.

"De fiecare data cand iti umpli rezervorul, companiile petroliere isi umplu buzunarele", se aude vocea din off. "Acum Big Oil (marile companii petroliere - n.r.) alimenteaza campania lui John McCain cu contributii de doua milioane de dolari", continua vocea.

Spotul il prezinta pe McCain stand alaturi de colegul sau republican, presedintele George W. Bush, iar vocea din off avertizeaza: "Dupa ce un presedinte s-a imbogatit de pe urma Big Oil, nu ne putem permite un altul".

Clipul promoveaza planul lui Obama de scuti familiile americane de taxe in valoare de 1.000 de dolari pentru a sustinerea cheltuielilor mari pentru energie. In plus, clipul prezinta propunerea actualului senator de Illinois, Barack Obama, de a impozita profiturile neprevazute ale companiilor petroliere si il acuza pe McCain, senator de Arizona, ca doreste sa ofere si mai multe scutiri de taxe companiilor petroliere.

Echipa de campanie a lui McCain a declarat ca acest spot manipuleaza si omite sa mentioneze ca John McCain a votat impotriva propunerii legislative din 2005 care ar fi adus miliarde de dolari producatorilor de energie din scutiri de taxe, inclusiv companiilor petroliere, pe motiv ca productia interna de energie trebuie incurajata. Obama votase pe atunci in favoarea acelei propuneri, sustinuta si de Bush.

"Ultimul atac al lui Barack Obama dovedeste ca celebritatea sa este masurabila numai cu ipocrizia sa", a spus Tucker Bounds, purtatorul de cuvand a lui McCain.

"De asemenea nu se vorbeste nici despre cei 400.000 de dolari care au venit de la companiile petroliere direct in buzunarul lui Barack Obama pentru aceasta campanie", a mai spus Bounds.

Avand in vedere ingrijorarea alegatorilor americani din cauza pretului de 4 dolari pentru un galon (3,78 litri) de benzina, pe fondul unei economii slabite si a deteriorarii pietei muncii, Obama planuieste sa se concentreze in campanie pe tema energiei. El se va afla luni la Lansing si Michigan, iar marti si miercuri in Ohio si Indiana.

Propunerea lui Obama de a impune o taxa pentru profiturile neprevazute ale companiilor petroliere a atras o serie de critici din partea acelora care considera ca a fost o idee ineficienta atunci cand a fost implementata in SUA in 1980, in ultimul an al mandatului lui Jimmy Carter. Potrivit criticilor, companiile petroliere au fost obligate sa-si reduca productia autohtona, iar contributiile lor nu au fost atat de mari pe cat spera statul. Prevederea a fost anulata in 1988, pe timpul administratiei Reagan.

Acest ultim spot publicitar al lui Obama este cel mai recent contraatac din cadrul luptei pe care cei doi o dau in media. Intr-un alt spot controversat, McCain a incercat sa il prezinte pe Obama ca fiind un candidat "celebru" si arogant, caruia ii lipseste substanta de a conduce.

Spotul intitulat "Celeb" (prescurtare colocviala pentru "celebritate" - n.r.) prezinta cadre cu starletele Paris Hilton si Britney Spears si scene cu Obama vorbind in fata multimii adunate in timpul unui eveniment major din campanie - discursul sau din Germania. Spotul doreste sa sugereze ca Obama este mai mult o persoana care se bucura de celebritate, dar nu si cu potential de sef al executivului. Clipul publicitar a fost criticat de mama lui Paris Hilton, Kathy, care a contribuit financiar la canpania lui McCain, ea catalogand spotul drept "o risipa de bani".
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri