“Factorii care au dus la crestere au fost aceiasi ca de fiecare data: munca in echipa, profesionalism, creativitate”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Enoiu, adaugand ca rezultatele financiare pentru acest an se situeaza conform cu asteptarile.

Din cele sase companii ale grupului McCann Erickson, cele mai mari venituri au fost generate de agentia de media, Universal McCann. “Media a adus cel mai mult in termeni de buget, dar si creatia si toate celelalte discipline au avut contributia lor. Noi nu functionam separat, functionam impreuna, suntem cel mai puternic grup de comunicare din Romania”, a spus Enoiu.

Potrivit acestuia, McCann Erickson detine o cota de piata de circa 20%, procent care indica o consolidare a pozitiei de lider. “Asta a fost mereu cota noastra: intre 15-18-19%”, a precizat Enoiu.

Citeste si:

Cat despre concurenta, seful McCann spune ca este informat in legatura cu obiectivul Norei Marcovici, CEO BBDO Romania, de a-i devansa afacerea, dar sustine ca aceasta schimbare nu ar putea avea loc mai repede de cativa ani. Potrivit datelor oferite de cei doi manageri, diferenta dintre cifrele de afaceri ale companiilor pe care le conduc se va largi considerabil anul acesta.

Daca in 2007 diferenta dintre McCann Erickson si BBDO se situa in jurul sumei de un milion de euro, anul acesta afacerea lui Enoiu ar putea devansa BBDO cu peste 2,5 milioane de euro. Luna trecuta, Nora Marcovici estimase, pentru Wall-Street, o crestere de 15-20% in 2008, considerabil mai mica decat cresterea de 25%, inaintata de Enoiu.

Mare parte din avansul realizat de McCann Erickson anul acesta provine din cresterea bugetelor de comunicare ale clientilor, dar si din adaugarea de noi nume in portofoliu. McCann Erickson a castigat in 2008 doi clienti noi – Banca Romaneasca si compania de real-estate Willbrook. Alti clienti cu bugete mari sunt Vodafone, Heineken si Coca-Cola.