Cei de la NBC au reusit sa consolideze o puternica audienta prin site-ul NBCOlympics.com, cu scopul de a atrage mai multe venituri din reclame pentru evenimentele viitoare bazate pe succesul celui din prezent.

Este o cumpana delicata intre cele doua tipuri de transmisie, deoarece concentrandu-se prea mult pe transmisiunile TV exista riscul de a pierde generatia viitoare de utilizatori online. Insa daca pun prea mult continut pe internet, privitorii vor ignora difuzarea TV, unde companiile de publicitate au platit sume importante pentru spatiul publicitar.

“Cred ca este adevarat despre folosirea celor doua canale media, aceasta face parte din planul celor din industrie”, a declarat directorul executiv al agentiei de publicitate JWT parte a grupului WPP, Bob Jeffrey.

NBC Universal a postat rezultate pozitive depasind acoperirea TV si cea online. Aproape 25 de milioane de oameni au vizitat NBCOlympics.com, vizualizand 456 milioane de pagini si aproape 22 de milioane de videoclipuri, a anuntat NBC, care a mai adaugat ca a inregistrat mai multe vizualizari in primele doua saptamani decat pentru intreaga perioada a Jocurilor Olimpice de la Atena din 2004.

Cifrele audientei se vor putea schimba saptamana aceasta, cand interesul din prime-time se va confrunta cu o competitie in care nu va mai participa senzatia de la inot americanul Michael Phelps. Dar asta este o mica parte din rezultatul pentru NBCOlympics.com deoarece audienta maxima o are in timpul orelor de lucru decat seara.

NBCOlympics.com ofera in jur de 2.200 de ore de evenimente de la JO de la 25 de sporturi diferite, fata de doar doua ore de secvente de la ultimele Jocuri de Iarna din Torino.

Citeste si:

“Ei in mod cert vor sa protejeze audienta TV, dar pe care sa-l urmaresti daca ei emit o tona de lucruri online”, a declarat Michael Shields, senior editor la Mediaweek.

Accesarile site-ului NBC au fost in mare masura positive desi unii dintre utilizatori sau plans ca este greu sa aleaga din atat de mult continut, in timp ce alti utilizatori au declarat ca videoclipurile online au o calitate mai slaba decat cea de la televizor.

“Cresterea calitatii video la nivelul Jocurilor Olimpice poate fi un pas pentru NBC si sigur vor lucra pentru depasi aceste niveluri pentru urmatoarele Jocuri”, a declarat Steve Johnson, critic de la Chicago Tribune.

Cu o marja destul de mica dintre veniturile din publicitate si costurile de transmisie, JO vor avea un efect minor asupra proprietarului General Electric Co, dar acesta urmareste o valoare strategica cum ar fi promotiile NBC in show-urile televizate si va creste audienta pentru viitoarele tranzactii publicitare.

Eforturile NBC Universal ar putea stabili tonul pentru cum vor fi difuzate pe internet viitoarele evenimente sportive, referitor la faptul ca web-ul mananca rating-ul TV. Rezultatul ar putea fi mai multa publicitate care sa include atat elemente online cat si TV.

“Este decisiv felul in care urmarim continutul online”, a declarat Domenic Venuto, vice-presedinte al agentiei de publicitate digitala Razorfish.