In timp ce pozitia de leader al celor mai importante branduri globale a fost adjudecata de Coca-Cola, IBM a reusit sa se plaseze pe locul doi, ocupat pana in prezent de Microsoft, ajuns pe locul trei in clasament.

La randul sau, Google a intrat in top 10, dupa ce anul trecut s-a clasat pe pozitia 20.

“Clasamentul Best Global Brands 2008 reflecta starea economiei globale – criza financiara actuala sau dezvoltarea pietelor emergente reprezinta situatii care au influentat cresterea unor branduri sau trendul descendent al altora. Complexitatea economiei globale reitereaza importanta pe care o companie trebuie sa o acorde protejarii si cresterii unui brand”, a declarat Jez Frampton, presedintele Interbrand.

In timp ce Apple, Google, Amazon.com, Zara si Nintendo se numara printre companiile care au inregistrat cele mai mari cresteri in clasamentul Interbrand, giganti financiari precum Merrill Lynch, Citi sau Morgan Stanley au avut o evolutie negativa. Astfel, Merrill Lynch, cea mai mare companie de brokeraj din lume, achizitionata pentru 44 de miliarde de dolari de Bank of America, ocupa locul 34 in topul celor mai importante branduri globale, in timp ce Citi se pozitioneaza pe locul 19.

Scaderi importante s-au inregistrat si in cazul companiei Ford (locul 49) si Gap (locul 77).

Citeste si:

In ciuda acestei situatii exista companii care, datorita increderii acordate brandului, au reusit sa-si pastreze sau sa-si imbunatateasca pozitiile in clasament. HSBC, cea mai mare banca din Europa, ocupa locul 27, American Express – locul 15 si Visa, un nou brand intrat anul acesta in top, pe locul 100.

De asemenea, printre brandurile “new-entry” se mai numara H&M (locul 22), Thomson Reuters (44), BlackBerry (77), Giorgio Armani (94), Marriott (96) si FedEx (99).

Evolutia pozitiva a pietelor emergente are un impact semnificativ asupra clasamentului. Intrucat consumatorii de pe aceste piete au un nivel material din ce in ce mai bun, brandurile de lux cresc in popularitate. Companii precum Porsche (locul 75), Ferrari (93) si Prada (91) au raportat afaceri importante la nivel global.

“Chiar daca vorbim de economii cu probleme afacerile nu se opresc, ele continua. Companiile pot fi in agonie, insa practica de a cumpara si a vinde este in extaz. Cheia succesului, in vremuri bune si rele, este sa intelegi cum creeaza brandul tau valoare”, a conchis Frampton.