Realizatorii raportului, Oliver&Ohlbaum Associates, au propus patru scenarii. Cel mai pesimist prevede o scadere de 83% a valorii pietei de publicitate TV, de la 3,16 miliarde de lire sterline (3,9 miliarde euro), in 2007, la 520 mil. lire sterline (655 mil. euro), in 2020. Motivul care ar putea determina aceasta evolutie consta in cresterea continutului online care duce la limitarea orelor petrecute in fata televizorului.

Pe de alta parte, publicitatea TV ar putea inregistra o crestere de pana la 3,43 miliarde lire sterline (4,3 miliarde euro), potrivit celui mai optimist scenariu propus de cercetatori.

Potrivit aceluiasi studiu, publicitatea online, excluzand continutul video, ar putea inregistra o crestere de pana la 1,8 miliarde lire sterline (2,2 miliarde euro), in 2020, fata de valoarea actuala de 605 mil. lire sterline (762 mil. euro).

De asemenea, alte scenarii propuse ilustreaza o crestere a serviciilor online si pay-TV, lansate de furnizorii de programe, care ar putea depasi declinul pietei de publicitate TV.