Majoritatea barbatilor chestionati cred ca televiziunea s-a imbunatatit in ultimii ani si au incredere in informatiile televizate. Mai mult, barbatii cred ca si publicitatea este o sursa buna de informatii despre calitatea produselor existente pe piata.

"Era de asteptat ca o societate traditionalista, asa cum este cea romaneasca, taraneasca din punct de vedere cultural si profund marcata de comunism, sa aiba mai putine arme in fata avalansei de informatie. Probabil in vreo 30 de ani, romanii vor avea mai mult discernamant si vor fi cu adevarat moderni", a explicat, citat de NewsIn, sociologul Vintila Mihailescu, intr-o dezbatere pe tema rezultatelor studiului.

Potrivit aceluiasi studiu, barbatii romani intre 25 si 39 de ani sunt cei mai conservatori din Europa, familisti si dornici sa isi sustina financiar casa, insa, in acelasi timp, sunt si cei mai stresati si apasati de obligatiile pe care le impune societatea moderna, arata studiul mentionat. Peste 70 dintre tinerii chestionati fac parte din acest profil, ceea ce arata si faptul ca societatea masculina romaneasca este una foarte omogena.

Citeste si:

Studiul mai arata ca, in Europa contemporana, exista patru tipologii de barbati. Cel mai prezent este barbatul modern, interesat de toate, care reprezinta 34% dintre barbatii europeni. Urmeaza barbatul traditionalist, care este, in general, cap de familie si reprezinta 26% din totalul barbatilor europeni, barbatul egocentric (tot 26% pondere) si barbatul neimplicat, care traieste clipa si se regaseste, ca profil, in 14% dintre tinerii europeni.

Studiul, intitulat Discovery Species, a fost realizat, in 2007 si 2008, de Discovery Networks EMEA pe un esantion de 12.000 de barbati intre 25 si 39 de ani, din 15 tari europene. Dintre acestia, 1.083 au fost romani.

Pe langa chestionare, aproximativ 20% dintre barbatii care au facut parte din studiu au participat la interviuri sau au tinut jurmale. Peste 50 de experti in comportamentul barbatului, profesori, economisti, jurnalisti si comentatori sociali au fost implicati in studiu.