Presa spaniola este obligata sa isi diminueze costurile, in contextul crizei financiare si a unei scaderi cu pana la 30% a castigurilor publicitare, estimeaza un inalt responsabil al grupului Unidad Editorial, care publica ziarele El Mundo si Marca.
Antonio Fernandez-Galliano, director general al Unidad Editorial, a precizat ca in grupul pe care il conduce se pregatesc "concedieri", fara sa dea detalii suplimentare, in conditiile in care mediile specializate vorbesc despre numeroase disponibilizari in presa spaniola, relateaza AFP, citat de NewsIn.

Unidad Editorial, controlat de grupul italian RCS (Corriere della Sera), publica al doilea ziar generalist din Spania, El Mundo, cu un tiraj zilnic de 330.000 exemplare, prima publicatie sportiva, Marca, in 320.000 exemplare pe zi, ca si publicatia economica Expansion, cu un tiraj de 50.000 de exemplare.

Potrivit declaratiilor lui Fernandez-Galliano, presa cotidiana spaniola se confrunta cu o serie de consecinte ale crizei financiare si imobiliare din Spania, dupa zece ani de dezvoltare semnificativa. Castigurile din publicitate ale ziarelor ar putea scadea cu mai mult de 10% in acest an, dupa o diminuare cu 30% in ultimele luni.

In presa spaniola ar trebui facute restructurari, a adaugat directorul general al trustului Unidad Editorial, dar a refuzat sa comenteze informatiile privitoare la o posibila fuziune cu grupurile Planeta, editura si trust de presa si Vocento, care are cotidianul ABC si publicatii regionale.

Fernandez-Galliano a observat, de altfel, ca presa gratuita, cu un tiraj de aproape 4 milioane de exemplare pe zi, s-a dezvoltat solid din 1998, dar in detrimentul presei platite, a carei difuzare a stagnat la aproape 4 milioane exemplare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri