Cercetatorii japonezi au inventat o noua forma de publicitate. Cyber Solution, laboratoarele gigantului telecom NTT, au prezentat recent un sistem care proiecteaza reclame direct in palma clientilor marilor magazine.

Un proiector asezat la inaltime genereaza imaginea unor picaturi de ploaie care se sparg pe podea. Atunci cand, din curiozitate, clientii magazinului intra in zona unde "ploua", o camera digitala detecteaza miscarile subiectilor si tri- mite informatiile catre un computer. Atunci cand vizitatorul isi asaza palmele "la vedere", proiectorul trimite o imagine rotunda ce contine diverse reclame.

Creatorii acestui sistem, botezat "information rain" (ploaie de informatie), sunt cercetatorii de la NTT Cyber Solution Laboratories, controlate de Nipon Telegraph and Telephone (NTT) gigantul japonez din domeniul telecomunicatiilor. Ei sunt convinsi ca ploaia virtuala reprezinta modalitatea perfecta de a atrage curiosii.

SUBCONSTIENT.

Citeste si:

Ei se bazeaza pe faptul ca, din reflex, oamenii intind palmele atunci cand incepe sa ploua. De obicei, reclamele ne sunt aratate, dar este o experienta foarte diferita atunci cand ne apar pur si simplu in palma. E o senzatie familiara, spune coordonatoarea proiectului, Yoko Ishii. O reclama care iti apare pe corp ar trebui sa te convinga ca mesajul iti este destinat personal. Ploaia virtuala poate fi folosita si pentru a directiona clientii catre anumite magazine ale unui complex comercial. Directia din care sunt proiectate imaginile se poate schimba in functie de miscarile persoanei "tintite". Cu ajutorul mai multor proiectoare, imaginile pot fi afisate intotdeauna dintr-un unghi favorabil.

IMBUNATATIRI.

Sistemul poate fi adaptat pentru a genera imagini in miscare. Prin urmare, poate fi intrebuintat pentru amuzamentul vizitatorilor parcurilor de distractii. Cei care asteapta la cozi interminabile pot privi desene animate sau filme, iar timpul va trece mai repede.

In prezent, cercetatorii lucreaza la perfectionarea acestei tehnologii. Vor sa le ofere vizitatorilor posibilitatea sa revada informatiile afisate in palma dupa o anumita perioada. Utilizatorii japonezi de telefoane mobile obisnuiesc sa fotografieze reclamele de care sunt interesati. In felul acesta pot intra mai tarziu la adresa de Internet afisata in reclama pentru a obtine informatii suplimentare despre oferta.