Yang a identificat trei tendinte majore pe piata publicitatii online in cadrul conferintei Engage a Internet Advertising Bureau, Londra. In primul rand, venitul realizat de companiile de online advertising din anunturi-imagine, precum bennerele, s-a diminuat semnificativ, intrucat firmele ce detin o marca inregistrata isi reduc bugetul alocat promovarii imaginii lor ca urmare a crizei financiare.

In al treilea trimestru al 2008, Yahoo a primit mai putine cereri pentru afisarea anunturilor-imagine. Ca atare, pretul lor a scazut cu 21% in T3, fata de trimestrul anterior, rezulta din indexul PubMatic AdPrice. Totusi, directorul executiv Yahoo! preconiceaza ca anunturile vizuale vor fi primul segmenl at pietei de advertising online ce se va redresa o data cu iesirea din criza economica actuala.

Al doilea trend subliniat de Yang se refera la cresterea utilizarii advertising-ului prin intermediul motoarelor de cautare care afiseaza linkuri sponsorizate, o consecinta a posibilitatii cuantificarii eficientei lor prin numarul de accesari. “Mediul actual este unul extraordinar si plin de oportunitati pentru piata de advertising. Si acum, si in timpul ultimei crize, numarul utilizatorilor a crecut exponential”, declara Yang. Conform statisticilor Yahoo!, stirile financiare si informatiile despre pretul caselor ocupa cea mai mare pondere in traficului motorului de cautare.

Citeste si:

Eficienta publicitatii online prin link-uri sponsorizate depinde in special de dorinta consumatorilor de a gasi cu ajutorul Internetului cele mai bune companii sau produse pentru ei. In momente de criza comportamentul consumatorilor se poate schimba o data cu reducerea bugetului personal. Daca utilizatorii vor cauta in principal informatii fara relevanta comerciala, companiile se vor reorienta spre ale genuri de advertising.

Yang a identificat drept a treia tendinta incetinirea implementarii unor noi platforme de advertising, cum ar fi telefonia mobila, din cauza crizei financiare.

Directorul executiv Yahoo! s-a aratat increzator in privinta dezvoltarii publicitatii prin Internet. „Piata de online advertising va fi mai puternica la sfarsitul crizei economice decat la inceputul ei”, crede Yang. Prin intermediul Internetului se poate comunica cu un public din ce in ce mai greu de atins, adauga acesta. “Yahoo! si Google s-au nascut in vremuri grele. Chiar si acum se construieste undeva o mare companie.”