Investirea in functie a altor presedinti americani a trecut aproape neobservata deopotriva de public si posturi de televiziune. In schimb, pe 20 ianuarie, mai multe televiziuni vor difuza pe tot parcursul zilei emisiuni dedicate acestui eveniment.

Printre activitatile planificate de Pepsi se numara impartirea de produse, insigne si esarfe inscriptionate cu mesaje precum “Obamaisms”, “speranta” si “schimbare”.

La randul sau, Ikea a instalat propria versiune a faimosului birou oval de la Casa Alba in interiorul garii Grand Union Station, un simbol al Washington-ului, vizitata anual de aproximativ 20 de milioane de turisti. Instalatia seamana cu incaperea de la Casa Alba, dar foloseste mobila produsa de Ikea.

Dunkin’ Donuts a lansat un sortiment special de gogosi, in culorile steagului national al SUA, care vor fi comercializate in saptamana dinaintea evenimentului de investire.

Citeste si:

De asemenea, programul de teleshopping QVC va comercializa suveniruri precum monede comemorative cu imaginea lui Barack Obama si a lui Martin Luther King, la pretul de 20 de dolari, sau un ceas “prezidential” de buzunar, in valoare de 90 de dolari.

Peste 71 de milioane de americani au urmarit la televizor desemnarea castigatorului alegerilor prezidentiale din 5 noiembrie, cu 12 milioane mai multi decat la scrutinul din 2004, atunci cand George W. Bush a fost desemnat presedinte.

Comparativ, la alegerile din 2004, cand George W. Bush a castigat alegerile in fata lui John Kerry, audienta maxima inregistrata a fost de 59,1 milioane de telespectatori, masurata la 10 posturi de televiziune.

Obama si-a luat angajamentul sa scada impozitele pentru 95% dintre salariatii americani, sa lanseze lucrari de infrastructura de amploare si sa garanteze asigurarea medicala pentru toti cetatenii. Pe plan international, Obama urmareste sa retraga "responsabil" soldatii americani din Irak, in termen de 16 luni, si sa isi concentreze eforturile asupra luptei impotriva al-Qaida si talibanilor.