In sprijinul afirmatiei sale, Sorell a facut referire la estimarile specialistilor din industria media, care indica scaderi ale pietei de 5,8% pentru 2008 si de 6 % pentru 2009.

In ceea ce priveste zona de print, Sorell a avertizat ca schimbarile din ultima vreme, respectiv numarul mare de concedieri, disparitia unor publicatii si scaderea volumului de publicitate, nu se vor opri aici, potrivit NewsIn.

Potrivit acestuia, problema crizei ce afecteaza media clasica isi are originile inca de la inceputul anilor '90, cand inventatorii new-media (comunicarea din mediul online) au decis sa lase gratuita utilizarea canalelor din aceasta categorie. Chiar daca acesta miscare a fost in favoarea consumatorului, ea a schimbat natura modelului de business din zona de print, considera Sorell.

Citeste si:

Ca exemplu, presedintele executiv al WPP a reamintit momentul cand celebra editura scotiana Johnston Press, cotata drept una dintre cele mai bune companii de media din tara, a inregistrat o scadere economica ireversibila, ajungand de la un capital de 1,2 miliarde de lire sterline la zero, intr-o perioada foarte scurta de timp.

Totusi, in ciuda tuturor schimbarilor recente din industria media, Sorell considera ca industria de marketing si comunicare ramane la fel de importanta ca si pana acum, incurajand inovatia si creativitatea in demersul de comunicare al brandurilor.

WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, cu peste 110.000 de angajati in peste 2.000 de birouri din 106 tari. Printre companiile care fac parte din grupul WPP se numara J. Walter Thompson, Ogily & Mather, Grey si Young & Rubicam.