Piata romaneasca de PR a crescut cu peste 25% in 2008, pana la 25-30 milioane euro, estimeaza Tomescu, pentru Wall-Street. In 2009, seful Pleon se asteapta la o reducere a bugetelor, in special a celor rezervate serviciilor clasice de PR.

“Insa mai exista o perspectiva: multi clienti care au avut un business de succes timp de 10 ani se confrunta acum cu zeci de probleme pe care nu le-au avut niciodata: comunicarea interna cu salariatii speriati, explicarea deciziilor de reducere a personalului nu numai celor afectati direct, dar si familiilor si comunitatii, linistirea actionarilor ingrijorati, protejarea reputatiei de brand si mai ales a credibilitatii echipei de top management”, a spus Tomescu.

Daca acesti clienti isi vor muta atentia catre servicii profesionale de PR si consultanta, piata de PR va ramane la acelasi nivel ca in 2008, dar isi va schimba structura portofoliilor si a serviciilor. In ritm cu piata, cifra de afaceri a Pleon Graffiti se va mentine anul acesta la valoarea de 1,2 milioane euro.

Citeste si:

In 2009, pentru agentiile de PR nu va mai fi suficient sa-si livreze serviciile corect si la timp, spune Tomescu. “In acest an, cat vom fi de eficienti va depinde doar de forta ideilor noastre. E un an in care nu conteaza «pedigree-ul» sau CV-ul angajatilor, ci eficienta pe care ai avut-o in proiecte recente si ideile pe care le poti pune pe masa acum.

Deci dincolo de metodele clasice de management (control al costurilor, dialog permanent cu toti clientii, investitii in proiecte de new business), principala noastra activitate va fi sa ne ridicam foarte sus stacheta de evaluare a produsului care iese din agentie. Ideile vor fi judecate in functie de forta si eficienta, indiferent de provenienta. Oricine poate contribui cu o idee, nu are legatura cu job title-ul si cariera din spate. Si reciproc: cine nu va genera idei valoroase, va fi liber sa plece”, conchide managerul.