Petrecerile, paradele, meciurile de fotbal sau orice alt eveniment care se potriveste cu spiritul unei marci reprezinta ocazii benefice pentru promovarea unor produse. Publicitatea neconventionala creste tot mai mult in popularitate.

Vara aceasta a fost plina de evenimente. Mare parte, in scopuri publicitare. Spre exemplu, toata luna august, romanii care au mers pe litoral au putut gusta putin din stilul italian creat in cadrul evenimentelor Peroni. Cam acelasi lucru au facut si cei de la URSUS, punind muzica la Liberty Parade. Iar exemplele vor continua. Mai ales fiindca se estimeaza ca acest gen de promovare va fi tot mai intilnit si in Romania. „BTL-ul (publicitatea neconventionala - n.red.) si PR-ul (relatii publice - n.red.) vor inregistra o crestere spectaculoasa anul acesta, intrucit au de recuperat fata de piata de media si ATL (campanii TV, radio, print - n.red.)“, ne-a declarat Diana Graepel, fondatorul agentiei de publicitate BTL Funky Bussines.

Piata de 22,5 milioane de dolari

Conform estimarilor agentiilor de profil, piata publicitatii din Romania se ridica la aproximativ 225 de milioane de dolari. BTL-ului ii revine insa doar o cota de aproximativ 5-10% din piata totala a publicitatii, fata de aproximativ 50% in tarile dezvoltate. Cel mai mult cheltuiesc producatorii de tigarete, care au restrictii pe publicitatea clasica.

Mersul industriei

In momentul de fata, cele mai utilizate forme ale publicitatii neconventionale constau in lansari de produse, conferinte, expozitii locale sau internationale, caravane, festivitati de premiere, teambuilding ori promotii de vinzari. Reprezentantii industriei apreciaza ca, pe viitor, se va dezvolta marketingul experiential, evenimentele de comunicare interna, dar si de teambuilding. „Intr-un cuvint, se vor dezvolta experientele brandurilor, actiuni de promovare al caror obiectiv este implicarea tuturor simturilor consumatorilor“, este de parere Graepel. Aceasta datorita faptului ca, prin campaniile BTL marcile pot cistiga in originalitate, feedback-ul si impactul asupra consumatorilor fiind mult mai mare. Dezavantajul ar fi ca preturile pe persoana sint mai mari.