La ce e bun brandul personal?

26 Martie 2009 / 13:00 - 15:00


51 intrebari

Cand e momentul pentru un brand personal? Cum se construieste un brand personal? La ce e bun brandul personal?

In prima intalnire Live Text – Dezbaterile Wall-Street, Cosmin Alexandru, presedintele asociatiei Erudio si Madalina Uceanu, executive director AIMS Human Capital Romania, au discutat impreuna cu cititorii Wall-Street, despre brandingul personal si despre diferentele specifice generate de criza in privinta imaginii personale a managerilor romani.

Intalnirea s-a incheiat, insa invitatii vor raspunde ulterior intrebarilor transmise de cititorii Wall-Street.

Cititi si articolul scris de Cosmin Alexandru, unul dintre invitatii de astazi: Brandingul personal revizitat

Rezultatele sondajului de ieri:  Dinu Patriciu, Ion Tiriac si Bogdan Baltazar - cei mai apreciati oameni de afaceri in randul cititorilor Wall-Street.

Invitatii pe tema "La ce e bun brandul personal?"

  • Madalina UCEANU Madalina UCEANU AIMS Human Capital Romania
  • Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU Erudio

Dezbateri pe tema: La ce e bun brandul personal?


ce este brandingul si cand trebuie facut?

cenan mariana-mihaela / 3 Aprilie 2009 ora 21:57

La aceasta intrebare inca nu a fost dat un raspuns.

Trebuie sa existe un moment anume cind trebuie sa construiesti acest brand personal?

ROXANA COJOCARU / 26 Martie 2009 ora 15:17

La aceasta intrebare inca nu a fost dat un raspuns.

Brandul personal este o constructie de imagine si continut?Sau mai trebuie si altceva?Ce sanse ai in Romania sa fii un brand personal fara relatii,interventii,bani,etc?

ROXANA COJOCARU / 26 Martie 2009 ora 15:15

La aceasta intrebare inca nu a fost dat un raspuns.

1. Avand in vedere ca se lucreaza la brandul " Romania" , care este partea cea mai dificila de evidentiat in brand ? 2. Considerati ca brandul de Romania este un branding sau rebranding?

bogdan alecu / 26 Martie 2009 ora 14:36
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:50
Pentru cei care fac parte din publicul-tinta si n-au auzit niciodata de Romania, e un branding. Pentru cei care au deja o parere despre Romania, e un rebranding. Partea cea mai dificila in acest proces mi se pare aceea a felului in care noi, ca romani exponenti ai brandului, ne asumam continutul lui. Unul dintre cele mai mari pericole pentru un brand il reprezinta mesajele contradictorii. Iar comportamentul contradictoriu mi se pare ca e destul de raspandit in Romania. Fie ne laudam exagerat, fie ne criticam exagerat, nu de putine ori din exact aceleasi motive. E greu pentru un public-tinta sa aiba o imagine coerenta despre un brand care nu are o imagine coerenta despre sine insusi. De aceea cred ca cea mai mare provocare a constructiei brandului tarii noastre nu rezida in comunicarea lui catre exterior, ci in lamurirea si asumarea lui in interior. Pentru ca altminteri orice am construi ca imagine in mintea strainilor va intra intr-o fatala contradictie cu ceea ce ei vor trai pe propria piele venind aici, la "interactiunea" directa cu brandul.

Elena Hurduc Elena Hurduc 26 Martie 2009 ora 18:11
De ce brandul ,,Romania" nu este o preocupare pentru cei aflati in frunte,politicieni , oameni de afaceri, ambasadori ai tarii peste hotare?Nu pleaca totul de la o incompetenta a justitiei ce ar trebui sa puna ordine in dezordinea din tara asta?Cei care pleaca la munca prin alte tari, duc cu ei imaginea unei tari in care domneste coruptia, nedreptatea, saracia iar strainii ne percep dupa informatiile primite,, de la sursa".Coruptia este boala incurabila de care sufera tara asta !Fara ea......dar sa nu visam , traim totusi in Romania!

Am vazut ca ati propus 3 branduri personale pe plan international. Pentru ambii invitati, cum credeti ca arata clasamentul celor mai solide 3 branduri personale din Romania?

Andrey Stoian / 26 Martie 2009 ora 14:19
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:52
Va cer permisiunea sa nu raspund deocamdata pentru ca n-as vrea sa influentez rezultatele sondajului aflat in curs.

1. Care considerati ca este punctul critic in care se ia decizia inlocurii unei brand cu un nume nou in loc de rebranding? Care este factorul determinat in cazul de fata si atributul principal al deciziei? 2. Considerati ca exista branduri "obosite " in care oricat s-ar investi nu poate fi revitalizat ? Multumesc

bogdan alecu / 26 Martie 2009 ora 14:13
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:55
Subiectul discutiei de azi este brandingul personal. In acest caz, schimbarea de nume imi pare foarte improbabila, cu exceptia casatoriei. Pentru situatia renaming-ului comercial discutia  cred ca ar trebui sa o purtam in alt context. In privinta brandurilor personale "obosite", intrebarea la care trebuie intai dat raspuns este cine sau ce le-a obosit. Cand cauza poate fi tratata atunci el poate fi revitalizat. In caz contrar, e nevoie de o repozitionare, de o reinventare in alt loc.

Vedeti in vreun fel in aceasta perioada de criza si morala si politica vreo sansa ca vreun om cu un brand personal foarte bun sa poata sa propuna solutii pentru iesirea cat mai rapida si fara multe pierderi "colaterale" dorind sa se afirme cu acesta si cusolutiile sale? Unde s-au "ascuns oamenii cu brand sau altfel spus de ce doar cei care nu au nimic de spus se inghesuie la "Cascaval"! Multumesc pentru raspunsul la prima intrebare!

Fanel Radu / 26 Martie 2009 ora 14:12
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 15:04
Una dintre dificultatile lumii de azi provine si din faptul ca oamenii care dedica mai putin timp constructiei continutului au mai mult timp pentru constructia imaginii. Situatia Romaniei e inca si mai complicata deoarece nicaieri in sistemul de educatie formala oamenii nu invata sa se exprime. Invata in multe locuri ce sa spuna, dar nicaieri cum. Acest aspect, insotit de o exacerbata teama de ridicol insuflata tot prin educatie celor care chiar au ceva de spus, duc la eliberarea spatiului public pentru cei pentru care ridicolul si lipsa de continut nu reprezinta o bariera de comunicare. Cred ca solutia sta in educarea si autoeducarea brandurilor personale consistente pentru a putea comunica cu mai mare impact, pentru a produce efecte mai mari. 

La o intrebare a sondajului publicat ieri de Wall-Street (Pe care dintre oamenii de afaceri de mai jos il apreciati cel mai mult?), Ion Tiriac si Dinu Patriciu au iesit pe primele doua locuri, in functie de preferintele cititorilor. Cum va explicati faptul ca cei mai bogati romani apar si in fruntea ierarhiei? Cat de mult conteaza averea si rezultatele financiare in construirea unui brand?

Claudiu Vrinceanu / 26 Martie 2009 ora 14:11
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 15:39
Rezultatele financiare conteaza mult in construirea unui brand pentru ca ele denota forta, putere. Pe de alta parte, daca brandul personal cu pricina isi doreste sa insemne pentru publicul sau si altceva decat bani, e nevoie de rezultate si altfel decat financiare. Din citatul de mai jos publicat intr-un articol din Wall-Street, al domnului Petru Vaduva, mana dreapta a lui Ion Tiriac, deduc ca banii sunt principalul scop al existentei domniilor lor. Din aceasta perspectiva brandul personal este consistent cu el insusi si va avea un public fidel in zona oamenilor care impartasesc aceeasi ierarhie a valorilor.

"Profitabilitatea ramane principalul scop al companiilor, in ciuda situatiei din piata, pentru ca pe asta se bazeaza capitalismul. Un alt scop al companiilor este de a avea angajati pregatiti, care sa genereze profit. Nu am nevoie de prieteni la serviciu, ci de oameni competenti cu care sa pot lucra bine, ca sa ne putem lua salariile. Cu prietenii poti sa stai acasa sau in alta parte".

Vezi articolul: http://www.wall-street.ro/articol/Companii/61695/Dilema-crizei-in-resurse-umane-Profitul-sau-oamenii.html





Iulian Iulian 26 Martie 2009 ora 18:11
Interesant raspunsul. Intr-o societate mai buna rezultatele finaciare nu ar trebui sa aiba o pondere hotaratoare in constituirea unui brand personal. Ar fi de preferat valorile morale, contributia "brandului in societate etc. Im general brandurile noastre cunoscute sunt fie oameni foarte bogati fie cei ce umplu paginile ziarelor de scandal. Ce rol joaca media in acest proces. P.S. se pare ca expresia "pe brandul meu" are noi sensuri.

Am 21 de ani, lucrez ca PFA, și sunt bun n domeniul meu (informatic). n afara faptului c fiecare proiect pe care primesc, l duc la bun sfrșit, ce pot face, ca s-mi creasc brandul? Care sunt pașii cele mai importanți de fcut?

Attila Jakabfi / 26 Martie 2009 ora 14:10
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:26
In primul rind sa va asigurati ca ceea ce asteapta clientii de la dvs. este doar sa duceti la bun sfarsit proiectele lor si sa verificati asteptarile si perceptia lor asupra serviciilor pe care le oferiti. Brandul este dat si de masura in care va remarcati in ochii celor care beneficiaza de serviciile dvs., si pentru asta este esential un dialog constant cu acestia.

Care credeti ca e cel mai bun exemplu de brand personal la nivel international?

ana / 26 Martie 2009 ora 14:08
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:18
Am dat exemple in raspunsul la mesajul Roxanei Gheorghe.

exista niste pasi concreti ce trebuiesc facuti pentru a imi crea brandul personal?de unde incep? cu ce incep?

abdo simona / 26 Martie 2009 ora 14:03
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:17
Am descris succint pasii in raspunsul la mesajul Elenei Calin.

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:19
Cred ca un prim pas potrivit ar fi sa fiti intr-o activitate care va face placere in asa mare masura incit puteti sa va implicati la capacitate maxima fara a resimti un efort major. Mediocritatea poate fi atinsa cu usurinta, insa pentru excelenta in orice domeniu este nevoie de o activitate care sa va faca placere. De aici, continuarea tine, asa cum spuneam mai devreme, de reputatia pe care v-o construiti in decursul timpului si de modalitatea in care alegeti sa o faceti publica.

Exista afirmatia ca in orice dezavantaj se afla samburele unui avantaj echivalent sau chiar mai mare,considerati ca aplicarea acestei premise in dezvoltarea brandului personal este benefica banuiesc.Cat considerati ca este de important caracterul unei persoane in succesul dezvoltarii brandului personal?

Andrei Mihai Iorga / 26 Martie 2009 ora 14:00
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:13
Esential! Revenim la discutia de mai devreme despre forma fara fond, si durata existentei anumitor branduri pe piata. Pentru un brand consistent, rezistent in decursul timpului, cred ca trebuie sa se porneasca din acest punct si restul se va construi pe acest fundament.

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:15
Depinde de cat de important este caracterul pentru publicul-tinta al brandului personal respectiv. Unele branduri personale se construiesc avand elementele de caracter in centrul pozitionarii (Ana Copos) iar altele se construiesc avand alte elemente in centrul pozitionarii (George Copos).

Cum poate fi salvat un brand personal in situatie de criza a brandului. Vezi cazul Puiu Popoviciu, George Copos.

Madoff / 26 Martie 2009 ora 14:00
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:12
Un brand personal se poate salva in situatie de criza daca l-a avut ca mentor pe Noe. E greu sa construiesti o barca de salvare cand esti in mijlocul marii, in plina furtuna. Asta insa e o lectie pe care cei mai multi o invata in timp ce o traiesc. Poti aplica si o strategie de criza, in care sa comunici ceea ce vrei tu ca publicul sa afle despre tine, insa ea costa semnificativ mai mult iar rezultatele sunt incerte pentru ca postura de comunicare este eminamente defensiva.

Dar daca firma iti apartine si ai un brand deja pe firma atunci in acest caz mai e nevoie si de cel personal?

ROXANA COJOCARU / 26 Martie 2009 ora 13:44
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:08
Depinde ce scop ai cu firma. Daca vrei sa o cresti si sa o vinzi, atunci ea are nevoie de un brand independent de al tau. Daca vrei ca ea sa fie doar un vehicul comercial pentru propria ta competenta atunci brandul tau personal trebuie sa primeze.

Cristian Dumitrescu Cristian Dumitrescu 26 Martie 2009 ora 14:41
Buna ziua, Eu consider ca este nevoie. In ambele cazuri este nevoie de amandoua si in special de brandul personal, in urma performantelor realizate cu ajutorul unui brand consacrat.

Ce credeti ca este mai greu de realizat: primul milion sau un brand personal premium? De ce ar fi mai greu sau mai usor de creat brandul personal?

Nick / 26 Martie 2009 ora 13:30
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:06
Primul milion. Brandul personal e mai greu de creat pentru ca e mai greu sa-l faci dintr-un tun. De obicei dureaza mai mult si, daca nu il faci cum se nimereste, ai nevoie sa muncesti mult cu tine, sa iesi din zona de confort si sa te expui intr-un fel din ce in ce mai convingator.

Care sunt mediile ce ajuta la construirea veridica a brandului personal? cum ati caracteriza profilul angajatorului care apreciaza brandul personal si il demite pe cel de `masa`?

Andreea Veronica / 26 Martie 2009 ora 13:28
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:10
Nu cred ca exista organizatie care sa poata functiona doar cu branduri personale, in spatele acestora exista intotdeauna si brand de masa, sau persoane care sunt inca in etapa de constructie a brandului. In plus, sunt situatii in care brandurile personale sunt asociate cu personalitati puternice, prezenta prea multor asemenea personalitati (tip alpha) intr-un mediu apropiat sau unde au interese comune, poate functiona in defavoarea companiei.
Orice mediu este favorabil constructiei veridice a unui brand, este importanta consistenta in transmiterea valorilor individuale.



Multumesc pentru raspunsurile pe care le-ati dat celorlalte intrebari pertinente, ajutandu-ma astfel sa inteleg mai bine, natura brandingului personal. In aceste conditii, imi puteti spune la ce ar fi totusi bun acest branding personal, daca nu este favorizat de actiunile directe, intre persoane!? Cu alte cuvinte, cum poti sa iti valorifici numele, mai ales intr-o perioada de criza globala, numai prin actiunile tale pe internet, insotite fiind de anume comunicari directe si participari la evenimente de pia

amycommunicationscom / 26 Martie 2009 ora 13:21
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:02
Brandingul personal e bun doar daca iti trebuie si este preferabil sa se bazeze in primul rand pe relatiile directe cu alte persoane. Comunicarea virtuala ar trebui sa fie doar o extensie a comunicarii directe. Chiar si asa insa, cei mai buni multiplicatori ai unui brand personal sunt tot oamenii cu impresiile si recomandarile lor.

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:03
Brandul personal este favorizat de actiunile directe. Nu cred ca poti sa iti valorifici numele numai prin actiunile pe internet sau in presa, insa il poti valorifica prin actiunile concrete, iar modalitatea in care le faci publice le poate da mai multa greutate. Daca ne gandim doar la faptul ca intr-o perioada de criza increderea este si mai importanta, in orice demers de colaborare, capata greutate recomandarile sau imaginea deja creata.


amycommunicationscom amycommunicationscom 26 Martie 2009 ora 18:11
In conditiile in care sunt de acord, in totalitate, cu aceste raspunsuri, nu stiu cum as putea sa imi gasesc investitori in afacerea mea on-line, caci cinstea nu pare a fi aceea care ii atrage pe investitorii din Romania(vedeti actiunile mele in beneficiul cetatenilor si al Protectiei Consumatorului d.e.) Astfel, ma intreb: 1. Cum imi pot gasi parteneri pentru sustinerea brandului meu? Si cum pot gasi investitori care sa doreasca sa cumpere spatiu pt. reclama, pe siteul meu? Multumesc.

In cati ani credeti ca poate fi construit de la zero un brand personal de tipul Marius Ghenea sau Octavian Radu? Altfel spus, mai poti construi astfel de branduri in 2009?

Alin D. / 26 Martie 2009 ora 13:19
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:51
Durata constructiei unui brand personal depinde in egala masura de continutul brandului respectiv (domeniu, competente, stil etc.) si de capacitatea lui de a se exprima cu impact in mass-media. As zice ca o perioada rezonabila de constructie a unui brand personal, presupunand ca ambele componente de mai sus exista, este cuprinsa intre 6 luni si 1 an.

RADU-ROMEO PADURE RADU-ROMEO PADURE 26 Martie 2009 ora 18:11
Cred ca e nevoie de mai mult, eu in principal consider ca 2-3 ani de munca serioasa pe acelasi domeniu, sunt suficienti pentru un inceput sanatos pe o piata initial virgina, unde nu te stie nimeni si nu ai relatii, care mai apoi sa devina piata ta fidela. Altfel spus, dac-ai ridicat un deget piata se schimba odata cu tine. Asa vad eu lucrurile, seriozitatea, implicarea, daruirea si increderea in tine si in ceea ce faci impreuna cu partenerii tai duce la rezultate bune in timp. Oricum, construirea si mentinerea unui brand personal nu e usoara,e grea mentinerea ulterioara si nu e doar ceva gen oportunitate de moment, e ceva pe termen lung.

Cit de asemanatoare este constructia/re-constructia unui brand personal e cea a unui brand comercial?

Robert Zanescu / 26 Martie 2009 ora 13:06
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:45
Asemanarea majora consta in concentrarea pe reputatie, insa instrumentele prin care aceasta s-ar putea construi sau consolida sunt diferite. In cazul unui brand personal eforturile sunt pe reputatia construita in decursul timpului, iar factorii care pot influenta aceasta reputatie sunt foarte diversi, practic vorbim despre toate interactiunile persoanei respective pe parcursul experientei profesionale, tot ceea ce il diferentiaza in ochii celorlalti.

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:48
Foarte asemanatoare. Pasii sunt, in mare, aceiasi. Diferenta fundamentala e in continut. Daca in cazul brandurilor comerciale discutam de un produs sau un serviciu, in cazul brandurilor personale discutam de stil. Stilul persoanei si felul in care el este perceput de cei la care ajunge. Din perspectiva asta, pasii de care vorbeam mai devreme trebuie adaptati pentru a imbunatati si a pune in valoare tocmai acest stil personal si modalitatile de exprimare a lui. Un produs poate fi tot timpul la fel. Un serviciu poate fi de multe ori la fel. Un om nu poate fi niciodata identic cu el insusi in doua momente diferite. Aici intervine efortul de a construi un brand personal coerent si consistent, desi tentatia de a fi tot timpul altfel e foarte mare.

Brandul personal este foarte important este foarte adevarat dar nu este suficient uneori. Mi-am facut un test online de pe un site renumit. Raspunsul a fost "SUNTETI O RARITATE!!! Dumneavoastra va aflati la granita dintre Leader si Manager!!! Sunteti ceea ce se cauta in Romania in acest moment, anume manager cu abilitati de leader...". Totusi in acest moment sunt intr-un "concediu fortat" datorita acestei crize mondiale.Sunt un manager logistica fara portofoliu. Am experienta profesionala (18 ani) in invat

Simona Pintea / 26 Martie 2009 ora 13:02
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:41
Brandul personal nu presupune neaparat evitarea situatiilor de criza, ci mai degraba influenteaza modalitatea de a iesi din acestea si rezultatele ulterioare. Ca in tot ceea ce ne inconjoara, in afara eforturilor depuse de fiecare la nivel individual, trebuie sa existe si noroc in a identifica oportunitatile potrivite si a lua deciziile corecte.

Insa intr-o situatie economica ca cea existenta, un profesionist va gasi nivelul de flexibilitate potrivit si va avea capacitatea de a-si pastra calmul si obiectivele pe termen lung, ceea ce il poate ajuta sa depaseasca cu bine dificultatile crizei. Riscul cel mai mare in acest moment pentru persoanele care sunt in concediu fortat, asa cum sunteti dvs. acum, este acela de a face alegeri nedocumentate, care pot fi regretate ulterior, si din cauza unei presiuni usor fortate ale mediului.

Simona Pintea Simona Pintea 26 Martie 2009 ora 14:09
Multumesc pentru raspuns. Asa am si procedat. Vom vedea daca a fost sau nu decizia corecta. Oricum orice impas pentru mine este o provocare... E posibil ca dumneavoastra sa nu fi vazut tot mesajul Intrebarea mea era: Daca dumneavoastra ati fi persoana cu calitatile descrise si v-ati afla in postura de manager fara post ce ati face? Si daca dumneavoastra ati angaja persoana respectiva in conditiile actuale? Va multumesc!

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:36
Calitatile descrise sunt relevante in functie de context, daca am nevoie de un asemenea lider in acest moment, cu siguranta l-as angaja. Insa, in aceasta perioada criteriile de angajare difera prin concentrarea pe aspectele urgente, daca este necesar un profil profesional diferit, din punct de vedere tehnic, este posibil ca aspectele care tin de managementul oamenilor, influentarea acestora, toata partea de leadership, sa nu fie atit de relevante. Daca as fi in aceasta postura in acest moment m-as concentra pe a avea expunere cit mai mare la diverse tipuri de proiecte, este posibil ca tocmai din acest context sa decid o reorientare in cariera, iar aceasta sa imi fie mai accesibila.

Care este reteta de succes, ca brand-ul personal sa faca un front comun cu cel al companiei ?

Ioana / 26 Martie 2009 ora 12:55
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:42
Reteta depinde de obiectiv. Daca sunt la inceputul constructiei brandului personal, ascoierea cu brandul mai puternic al companiei pentru care lucrez ma ajuta. Are loc un transfer de credibilitate si imagine. Daca sunt intr-o etapa in care brandul meu personal nu mai depinde de cel al companiei trebuie sa-mi aleg "frontul comun" din care sa pot avea in continuare de castigat.

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 14:01
Poate trebuie amintit si faptul ca brandul personal care nu se sprijina pe cultura (corporatista, chiar daca firma e corporatie sau o firma mai mica) a companiei nu poate subzista. De aceea managerii care sint buni in domeniul lor (din perspectiva rezultatelor), dar au metode (neortodoxe) care nu cadreaza cu aceasta cultura corporatista, mai devreme sau mai tirziu vor pleca de la acea firma. Tot astfel, un manager scrupulos si principial, care se angajeaza sa conduca o companie care are probleme cind vine vorba de (auto)-definirea sa (identitate, scopuri, cultura organizationala), este posibil sa isi dea demisia foarte curind. Totul depinde de potrivirea de principii si, in cele din urma, de caracter - ca intr-o casnicie.

Ce puteti spune de Brandul Uniunii Europene? El va fi afectat de criza economica si in ce masura? Sau poate fi considerat afectat mai mereu de brandul marilor puteri in lume, gen America si Japonia?

alinutza alinutza / 26 Martie 2009 ora 12:49
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:39
De obicei brandurile sunt afectate cel mai mult de ele insele si de felul in care reactioneaza la context. Pana acum, Uniunea Europeana a reactionat secundar in raport cu America la provocarile crizei. Cred insa ca e devreme sa dam un pronostic apropo de care dintre aceste doua branduri va iesi mai bine din criza.

Cat de important este brandul personal pentru un om politic? Spre exemplu, am auzit de la un specialist cum camasile presedintelui Basescu (in carouri, cu gulerul deschis, fara cravata) sunt un element al imaginii acestuia, lucrata de catre consultantii sai in comunicare. Este acesta un element de branding personal?

Politikon / 26 Martie 2009 ora 12:48
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:35
Un om politic nu poate exista in afara brandului sau personal. Ca sa-l votez trebuie sa-l cunosc. Si anume trebuie sa cunosc despre el lucruri care sa imi placa. Elementele de vestimentatie sunt o parte importanta din imaginea si brandul cuiva. In cultura politica americana absolut nimic care are legatura cu aparitia publica a unui om politic nu este lasat la voia intamplarii. M-as bucura daca si camasile presedintelui Basescu ar fi recomandate lui de catre un consultant in comunicare.

Dincolo de competenta profesionala si eventual recunoastere formala sau informala a competentei respective, un rol foarte important in branding il joaca si self marketing-ul. Cu ce se poate inlocui self-marketing-ul daca acesta nu poate fi exersat? multumesc

carmen c / 26 Martie 2009 ora 12:33
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:30
Self-marketingul poate fi intotdeauna exersat.

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:35
Nu cred ca exista situatii in care acesta nu poate fi exersat, depinde de modalitatea in care te gandesti la marketing-ul personal. Oportunitatea de a te prezenta exista in orice interactiune cu clientii sau colegii, iar modalitatea nu este neaparat una agresiva, ci mai degraba corecta de a te reprezenta. De multe ori, atunci cind se vorbeste despre un brand personal, se face confuzia intre o imagine creata artificial, intre un nivel de incredere in sine exagerat si o reprezentare corecta a persoanei. Tendinta naturala este aceea de a merge catre extreme, fie in supra promovoare sau sub promovare a imaginii personale.

Este necesar un brand personal atit timp cit ai un brand de firma?

ROXANA COJOCARU / 26 Martie 2009 ora 12:14
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:26
Daca firma nu va apartine, da. Sunt doua perspective total diferite, care se completeaza sau isi pot crea deservicii reciproc. Exista situatii in care identificarea cu o anumita organizatie este atat de puternica, incat brandurile se pot confunda, dar este important ca fiecare din ele sa aiba totusi si o identitate separata.

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:29
Eu cred ca un brand personal e necesar oricand, daca vrei sa progresezi, intr-o firma sau in afara ei, indiferent daca firma iti apartine sau nu. Exemplul care imi vine acum in minte este al relatiei intre brandul personal al lui Richard Branson si brandul de companie al lui Virgin. Ele se ajuta si se intaresc reciproc.

Care sunt, in opinia dvs, cele mai importante trei branduri personale din businessul mondial si care sunt specificitatile fiecaruia?

Roxana Gheorghe / 26 Martie 2009 ora 12:11
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:26
Steve Jobs, pentru creativitate si intuitie.
Richard Branson, pentru originalitate si curaj.
Ingvar Kamprad, pentru modestie si putere de munca.

Ce faci cand popularitatea brand-ului intrece cu mult nivelul resurselor necesare intretinerii si umplerii lui cu continut? Cand publicul tau te cauta pentru ceea ce (i-ai transmis prin brand ca) esti dar nu-i poti livra continut din lipsa de resurse materiale.

Doru Mitrana / 26 Martie 2009 ora 11:53
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:19
Nu sunt sigura ca am inteles corect sensul intrebarii, insa cred ca va referiti la investitia care ar trebui facuta pentru intretinerea brandului, investitie care, odata brandul creat pe o baza solida, nu presupune neaparat resurse materiale. De altfel, una dintre masurile brandului personal este chiar oportunitatea de promovare a imaginii personale, nesolicitata si care vine catre detinatorul brandului fara niciun fel de implicatii financiare din partea acestuia.

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 14:10
Ori iti schimbi domeniul de activitate si devii cel mai bun in altceva (recalificarea se poarta in occident, ba chiar e necesara; cineva care ramine o viata expert intr-un singur domeniu poate fi banuit de plafonare), ori pleci la alta firma care e in pozitia de a-ti aprecia "expertiza". Si cred ca termenul corect e "experienta". Expertiza e un proces care se incheie cu o evaluare.

Andrei Oprea Andrei Oprea 26 Martie 2009 ora 14:00
Sa zicem ca sunt foarte specializat pe un domeniu, iar expertiza mea este recunoscuta in organizatie. Deci am un brand. Ce fac cu el atunci cand domeniul meu isi pierde din importanta in cadrul organizatiei? Cum ma pot repozitiona?

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:41
Raspuns pentru Andrei Oprea: Daca expertiza ta e recunoscuta doar in organizatie nu ai un brand. Esti doar bine vazut de oamenii care te cunosc direct. Un brand presupune sa fii bine vazut si de oameni care nu te-au intalnit niciodata si care adesea nu se pricep la ceea ce tu te pricepi. In cazul tau nu e vorba de o repozitionare ci de o constructie a brandului. Competenta specifica nu e echivalentul brandului. Un brand presupune mai mult de atat, intre altele si mijloace de comunicare publica a competentei respective.

In cazul repozitionarii competentei tale, fie ii cresti relevanta in interiorul organizatiei pentru oameni sau departamente in plus, fie cauti alta organizatie care acorda expertizei tale importanta pe care ti-o doresti.


Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 15:01
Incercind sa gasiti alte zone in care valorile individuale pot fi apreciate si reprezinta un avantaj pentru domeniul respectiv. Sau, sa incercati sa va ganditi care ar fi alte tipuri de activitati in care macar la nivel de procese de business lucrurile se desfasoara intr-o maniera similara si unde va puteti valorifica experienta. Reputatia ramine aceeasi si se construieste la fel, independent de domeniu sau de specializare.



Tinand cont ca brandingul personal este mult mai dinamic decat cel al unei companii, suferind permanent modificari, in acest caz mai poate fi vorba despre rebranding? Daca da, in ce conditii si cum anume? Multumesc.

alexandra mazilu / 25 Martie 2009 ora 16:06
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:18
In aproape orice situatie poate fi vorba despre un rebranding. Fie e o dezvoltare naturala, fie o decizie de reasezare intr-o noua matrice. Conditiile despre care ma intrebati tin pe de o parte de ceea ce persoana in cauza schimba in ceea ce e sau ceea ce face, iar pe de alta parte de felul in care publicul ei tinta e pregatit sau dornic sa primeasca aceste schimbari. In cazul brandurilor din show-biz, spre exemplu, schimbarea periodica face parte din insasi textura brandului (Madonna isi schimba radical imaginea la fiecare nou album). In cazul zonei de business, pentru a fi bine primita, schimbarea trebuie sa aiba la baza motive mult mai temeinice.

De obicei, in lumea afacerilor functioneaza rebrandingurile care transfera aceleasi competente in domenii noi, nu competente diferite in domenii diferite.

Care este rolul marilor trusturi de presa in a crea imaginea unui om de afaceri "REAL "si care in a crea imaginea unui om de afaceri"VIRTUAL"?Cine plateste un astfel de brand?

Fanel Radu / 25 Martie 2009 ora 14:34
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:12
Aparitiile in mass-media joaca un rol foarte important in crearea unui brand personal. Interesul pentru crearea unor branduri personale foarte vizibile este si al mass-media. Ea nu trebuie intotdeauna platita pentru asta pentru ca si ea are interesul sa gazduiasca figuri care ii cresc audientele. Raportul intre virtual si real  e foarte delicat de trasat pentru ca fiecare dintre noi avem publicuri care ne apreciaza (si ne considera "reali") si publicuri care nu ne apreciaza (si ne considera "virtuali").

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:14
Avind in vedere faptul ca imaginea publica se creaza si cu ajutorul presei, rolul marilor trusturi, respectiv a colaborarilor cu acestea este foarte important. Masura in care acestea reusesc sa isi pastreze obiectivitatea in crearea unor asemenea branduri, este un subiect la care nu cred ca exista sau va exista un raspuns in curind. In ceea ce priveste mediul de afaceri totusi, sansele de sustinere a unui brand personal construit pe un fundament mai putin solid, cred ca sunt reduse pe termen lung, avind in vedere vizibilitatea actiunilor sau a lipsei lor in rezultatele companiei.

Exista in ROMANIA vreun om de afaceri in termeni reali ?

Gheorghe Dutescu / 25 Martie 2009 ora 13:39
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:08
Ce inseamna "in termeni reali"? Pentru mine, in Romania exista foarte multi oameni de afaceri in termeni reali. 

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 13:19
e posibil sa fi vrut sa spuna, care fac afaceri reale cu succes real, fara legaturacu imaginea vehiculata in presa a celorlalti, care fac afaceri bazindu-se mai mult pe notorietatea creata prin mass media. eu as raspunde ca da, sint o gramada. de exemplu, cei care au infiintat firme de software, cel care a infiintat compania aceea care facea huse pentru telefoane mobile, ala care a facut afacerea cu napolitanele joe... sint sute si mii, dar mass media ne orbeste si ne face sa credem ca toti sint politicieni de carton.

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 13:37
scuze, AFACERISTI de carton

Buna tema. Chiar de curand ne-a contactat un brand-manager si ne-a consultat in aceasta problema .Intrebarea era " Se poate patenta Brandingul Personal? raspuns: DA (in parte) Pentru mai multe detalii nu ezitati a ne contacta.www.sidemo.ro

BAISAN CRISTINA-Consilier european de Proprietate Industriala / 25 Martie 2009 ora 10:48

La aceasta intrebare inca nu a fost dat un raspuns.

Nu cumva aceasta criza ridica problema desuetudinii brandingului in cultura de afaceri, in general, adica marile tzepe care s-au dat si au condus la dezastrele financiare la care suntem martori nu au fost posibile, in mod prea evident acum, sub acoperirea unor superbranduri, pentru ca lumea de maine sa nu fie mult mai circumspecta cu brandingul?

Maxim Marius / 25 Martie 2009 ora 09:58
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:05
Tepele care s-au dat au la origine o lipsa de etica si de morala, nu un surplus de brand. Lumea ar trebui sa fie circumspecta cu oamenii care mint, se lacomesc si fura, nu cu cei care au un brand personal.

Robert Zanescu Robert Zanescu 26 Martie 2009 ora 13:20
brandingul personal, ca si cel comercial este ancorat in contextul pietei. la fel ca in domeniul comercial, unele branduri livreaza altele nu. constructia brandingului se face pe baza unei platforme fundamentale - valorile pe care brandul respectiv le detine (in cazul persoanelor acestea pot fi cei 7 ani de acasa, respectiv cele 10 porunci) la care se adauga in timp elemente specifice contextului in care brandul activeaza. se vede din piata ca "superbrandurile" personale fara acoperire se pierd. e o chestiune de timp.

Maxim Marius Maxim Marius 27 Martie 2009 ora 11:23
Multumesc pentru raspunsuri in numele celor care ar fi fost interesati de topicul intrebarii mele. Pentru mine, personal, insa, cu tot respectul, raspunsurile sunt usor pe langa subiect si nu ne duc in directia dezvoltarii ideii. Ideea era ca aceasta criza este generata mai ales de utilizarea abuziva a brandingului in criteria de optiuni de cumparare si de investitie. Nu cred ca trebuie sa dau exemple, le stim cu totii. Vreau doar sa atrag atentia asupra schimbarii spectaculoase de paradigma in marketing, care se prefigureaza si care, cred eu, are ca esenta desuetudinea brandingului. Intrebarea era, de fapt, daca merita investit in branding in contextul in care lumea devine cirscumpecta la ceea ce se ascunde in spatele perceptiei, mai ales ca toata lumea stie ca perceptia este rezultatul unei manipulari. Adica, ceea ce percep eu, consumator, despre brand, nu este neaparat realitatea - valori,etc. - ci ceea ce a vrut proprietarul brandului sa percep. Sigur ca, imediat, mi s-ar putea raspunde: si ce-ai vrea matale, sa nu ne mai promovam valorile, sau ce? evident, aici trebuie cautate raspunsurile, schimbarea de paradigma este o provocare ce intai trebuie inteleasa ca provocare si apoi sa fie gasite si trambitate solutiile. Sa mi se dea, mai degraba, exemple de branduri gaunoase care rezista foarte bine pe piata, in ciuda lipsei totale de valori sau a discrepantei uriase dintre valorile promovate si cele continute

In conditiile in care brandingul personal tine in mare masura de imaginea formata in ochii celor care lucrezi (este vorba de limitarea zonala intr-un anumit moment de dezvoltare al brandingului personal) cum poti transfera aceasta imagine muncita si creata in timp in momentul schimbarii locului de munca fara a pierde foarte mult din elementele pretioase ale brandingului (elementele care se formeaza doar prin tenacitate si consecventa in actiuni)?

Ciprian R / 24 Martie 2009 ora 17:23
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:06
A presupune ca imaginea ta personala este dependenta de mediul in care lucrezi, de una dintre companiile in care aceasta s-a format sau consolidat, este echivalent cu a considera ca schimbarea nu exista. Reputatia nu depinde de companie ci de calitatea actiunilor si demersurilor personale indiferent de context.



De ce sa legam brandingul personal de criza? Oare nu ne trebuie un branding personal permanent?

Andrei Iuliana / 24 Martie 2009 ora 16:25
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 13:02
Nu ar trebui sa il legam, insa intr-adevar criza il poate potenta, sau poate distruge un brand concentrat pe forma. Tocmai pentru ca criza este perioada in care se distileaza valorile reale.

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 13:02
Brandingul personal e legat de criza doar pentru cei care vor sa iasa mai bine din ea. Nu ne trebuie un branding personal permanent decat daca simtim ca asta ne ajuta sa ne atingem obiectivele. Multi oameni traiesc foarte bine, in criza sau in afara ei, si fara un brand personal.

10 hinturi pentru a creste vizibilitatea propriului blog

Laura Popescu / 24 Martie 2009 ora 16:07
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:57
Imi pare rau dar nu pot raspunde la aceasta intrebare pentru ca nu am competenta pe acest subiect.

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 13:20
Iata un posibil breviar. In mod evident nu e complet, dar iti poate da o idee despre ce trebuie sa faci ca sa capeti acea notorietate care i-ar putea face pe oameni sa revina pe blogul tau. Nu vorbesc, se intelege, despre ce poti face tehnic ca sa cresti vizibilitatea blogului (tag-uri, trucuri si alte scheme): 1. Perseverenta in postare si moderarea comentariilor. 2. Pozitionarea adecvata (prin blogroll, nume de utilizator si numele blogului, design), in zona de blogging pe care o tintesti. 3. Conectare permanenta la "competitie". 4. Cunoasterea soft-gadgeturilor care te ajuta sa creezi legaturi intre tine si alte comunitati de blogging. 5. Limbaj adecvat domeniului si publicului targetat. 6. Deschidere fata de comunitatea de bloggeri. 7. Inscriere la festivaluri de profil. 8. Exersarea distantei critice fata de sine. Un blog auto-centrat nu poate fi interesant decit pentru prieteni. 9. Atitudine consecventa fata de domeniul tratat in blog. Blogurile personale si cele tip ghiveci isi pierd tot mai mult cititorii. 10. (las la latitudinea ta sa definesti complexul ala dintre "carisma virtuala", noroc si ce-o mai intra in reteta).

Este corecta asocierea brandingul personal cu imaginea pe care o ai? Cand Brandigul Personal trebuie considerat in strategiea de evolutie in cariera? Care sunt beneficiile oferite de Brandul personal profesional realizat? Cum se poate realiza excelenta in procesul de "branduire" personala?

Ada / 24 Martie 2009 ora 13:40
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:59
Brandingul personal este mai mult decit imaginea, este si fondul. In general este asociat imaginii, care poate avea un efect pozitiv asupra perceptiei fondului. Insa pentru a crea un Brand cu adevarat puternic, sunt aproape la fel de importante amindoua, chiar mai important fondul.

Brandingul personal este un demers care acopera toata activitatea profesionala, diferenta este mediul in care acesta este vizibil. La un inceput de cariera vizibilitatea este mai degraba in rindul celor aflati tot la inceput de cariera, care insa vor evolua in paralel. Este posibil insa ca pe parcusul evolutiei sa nu mai existe ocazii de a schimba perceptia creata la inceputul carierei. De aceea momentul de inceput, este momentul demararii activitatii profesionale, daca ne gindim la tot ceea ce inseamna reputatie, care este baza brandului personal. Excelenta poate fi atinsa prin concentrarea pe reputatie, ceea ce presupune timp si efort sustinut in a mentine un anumit standard profesional.

Beneficiile unui brand puternic tin astfel de usurinta cu care castigi increderea sau sugerezi credibilitate in toate interactiunile tale profesionale sau personale. Modalitatea practica de a culege aceste beneficii depinde de fiecare situatie in parte, existenta lor este insa certa.

Considerati ca in perioada de criza construirea de brand este mai simpla? Exista acum oportunitati mai bune?

Monica / 24 Martie 2009 ora 11:43
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:49
Perioadele dificile sunt cele mai potrivite pentru construirea unei imagini corecte. Cum spuneam si mai devreme, perioada de criza practice va scoate la iveala fondul si va pune mai putin accent pe forma, ceea ce face ca in aceasta perioada construirea unui brand sa aiba si mai mult success si sa fie si mai solida. Oportunitatea consta in faptul ca acum ies in evidenta faptele, in detrimentul declaratiilor.

Este perseverenta in sustinerea unei PERSONA in spatiul virtual (prin blogging, interventii in domeniul profesional propriu, etc.) o parte importanta a brandingului personal sau e doar o activitate paralela, "virtuala"? Care sint componentele brandului personal: numele, resume-ul, prezenta fizica profesionala (adecvata domeniului) - sau mai sint si altele, cum ar fi renumele? Care sint domeniile unde brandul personal e necesar? Care e nivelul de cariera de la care se poate vorbi de personal branding?

gadjodillo / 23 Martie 2009 ora 22:19
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:43
Se poate crea doar imagine prin spatiul virtual, insa nu are sustinere pe termen lung. E forma fara fond. Interventiile in spatiul profesional propriu sunt diferite, nu poti interveni daca nu ai continut, sau daca o faci este chiar in defavoarea brandului personal. Cea mai importanta componenta a brandului este reputatia, renumele, in spatele caruia stau celelalte mentionate de dvs. Nu exista domenii in care brandul personal sa nu fie necesar, nu exista o lista in care acesta este dezirabil si alta in care nu este necesar.

Exista totusi domenii in care imaginea personala este mai importanta decit in altele in desfasurarea activitatii propriu zise, insa renumele este important in orice domeniu. De la ce nivel se poate vorbi despre o reputatie? Cred ca raspunsul la aesta intrebare este inclus in explicatia de mai sus. Nu difera nivelul pozitiei, ci doar nivelul la care aceasta reputatie este cunoscuta, la un inceput de cariera, reputatia va fi cunoscuta unor oameni care sunt la inceput de cariera ei insisi, sau managerului direct.

Pe masura ce timpul trece insa, si acestia evolueaza in acelasi timp cu dvs., in 7-8 ani, incepatorii de azi, vor fi manageri ca si dvs., insa este posibil sa fi ramas cu impresia pe care lea-ti facut-o la inceputul carierei, sa nu mai aiba ocazia in decursul timpului sa isi actualizeze imaginea despre dvs.

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 13:20
In domenii precum media si comunicare, arta, film si teatru, critica literara, este posibil, totusi, ca afirmatiile dvs. de inceput sa nu se aplice ("forma fara fond"). Un om care comunica in domeniul lui de activitate, pe un blog, isi construieste, prin aceasta, brandul personal. Imaginea pe care si-o construieste este pe termen lung, iar fondul este reprezentat de cunoasterea lui/ei si devine chestia aia impropriu numita in Ro de catre oamenii contaminati de limbajul de HR, "expertiza".

monica elena mitarca monica elena mitarca 26 Martie 2009 ora 13:20
sa intelegem ca brandul personal e totuna cu renumele profesional si atit? asta se intelege din ce ati raspuns dvs. la intrebarile de mai sus.

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:56
Exista domenii in care nu poate exista forma fara fond, iar persoanele la care va referiti care isi construiesc un brand personal exclusiv prin blogging, ar trebui sa comunice un continut cu adevarat consistent, care sa constituie brandul personal.
Brandul personal poate fi construit cu adevarat in prezenta unui renume profesional, fara acesta, nu poti incepe sa promovezi o imagine personala.


monica elena mitarca monica elena mitarca 26 Martie 2009 ora 15:09
insist pentru ca exista bloggeri care s-au facut cunoscuti prin blogging, pornind de la nimic, iar reputatia pe care o au este deja puternica. eu nu sint in situatia asta, am pornit de la o imagine construita in mediul universitar si am ajuns sa fac blogging. o alta intrebare: considerati ca Andra sau Fuego, de ex., au "brand personal"?

Cum vedeti brandingul in romania peste 10 ani?

Laura / 23 Martie 2009 ora 17:34
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:54
Foarte bine. Ciclul de viata al produselor si al subbrandurilor tinde sa devina din ce in ce mai scurt, asadar piata crearii sau recrearii brandurilor va fi una in continua expansiune nu doar in Romania, ci peste tot in lume.

In conditii de criza, sustinerea unui brand este o solutie preferata in fta unui rebranding ? ( vezi Doncafe) .

Ionut Glavan / 22 Martie 2009 ora 18:28
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:52
In acest caz particular tind sa cred ca decizia de rebranding Doncafe a fost luata inainte de declansarea crizei, si nu in legatura cu ea. In general, nu pot sa dau un raspuns pentru ca decizia de rebranding pleaca in primul rand de la nevoile si dorintele publicului-tinta. In perioade de criza unele segmente de public au nevoie de vesti noi, de nume si imagini noi, iar altele dimpotriva, simt nevoia de stabilitate si continuitate.

1. Fiecare dintre noi este un "eu". Acesta este brandingul personal? 2. Zic, ~85% din populatia tarii isi vede de treburile ei intr-un spatiu limitat, treburile zilnice: birou, fabrica, ogor, piata etc. Au nevoie acesti oameni sa cultive un brending personal? 3. A treia intrebare nu o pun. Simt ca nu e nevoie.

Ioan Hotea / 19 Martie 2009 ora 18:21
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:49
 "Eu" nu e un brand personal. Poate fi punctul de plecare. "Eu" poate deveni un brand personal in masura in care afla de el si oameni care nu ma cunosc personal. Nu toata lumea are interes sa fie cunoscuta de toata lumea. Asadar, cei mai multi aleg sa-si vada de treburi linistiti. Cei care vor sa fie cunoscuti, nu de dragul de a fi cunoscuti, ci pentru ca asta serveste obiectivelor lor, au nevoie sa faca un efort programat pentru a deveni cunoscuti intr-un fel cat mai apropiat de cel in care isi doresc. 

Am 24 de ani si lucrez in aceeasi firma de 2 ani de zile. In curand, mi se spune, ca voi fi avansata la un post de middle management. Sa ma gandesc la branding personal sau e prea devreme si contextul nu e tocmai bun?

Gabriela Trinca / 19 Martie 2009 ora 07:14
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:36
Brandingul personal, care poate fi echivalat cu reputatia, se construieste permanent si in timp foarte lung. Ca si increderea. Niciodata nu este prea devreme sa incepeti sa va ganditi la el, la modalitatea in care ceilalti va percep, la ceea ce pot spune despre dvs. atunci cind li se cere o parere, chiar si informala. Cu cit va puneti mai repede aceste intrebari si incercati sa fiti congruenta cu ceea ce sunteti de fapt ca individ, cu atit mai usor va fi sa sustineti imaginea dvs. pe termen lung.

Care mai este valoarea brandingului personal in vremurile astea?

Marius Persinaru / 18 Martie 2009 ora 19:10
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:34
Este cu atit mai mare cu cit in perioadele de criza se vede cu adevarat valoarea intrinseca, este de fapt o proba a brandinglui personal. Este usor sa declari si sa sustii un anumit set de valori si un comportament in conditii favorabile, mai dificil este sa le sustii in perioadele cu adevarat grele. Probabil aceasta perioada va ajuta la selectarea brandurilor concentrate pe forma, si va atrage atentia asupra celor care au un fond semnificativ.

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:29
Valoarea unui brand se masoara in proportia in care obtii ce ti-ai propus cand ai decis sa investesti in el (timp, efort, bani etc.). Cateodata un brand personal isi arata mai mult valoarea in perioadele de criza pentru ca iti poate permite sa obtii mai mult din ceea ce ti-ai propus decat cei care cauta acelasi lucru dar nu au un brand personal la fel de convingator.

Care sunt pasii construirii unui brand?

Elena Calin / 18 Martie 2009 ora 14:10
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:42
In primul rand, e necesara stabilirea unui obiectiv. Cu cat mai clar si mai masurabil, cu atat mai bine. Apoi, pe baza unei analize sau a unei autoanalize, e nevoie de gasirea punctelor de diferentiere. La ce anume pot fi mai bun decat altii si in ce fel pot fi mai bun decat altii? Acesta e elementul de pozitionare si e dificil de creat pentru ca trebuie sa renuntam la mai multe lucruri la care ne simtim relativ buni pentru a ne concentra pe unul sau doua la care suntem sau putem deveni foarte buni, cei mai buni.

Al treilea pas il constituie identificarea cat mai precisa a targetului. Cine sunt oamenii in ochii carora vreau sa performez pe atributul de pozitionare pe care mi l-am ales? Cine sunt cei care, daca reusesc acest lucru, ma pot ajuta sa-mi indeplinesc obiectivul.

In al patrulea rand, e nevoie sa imi pot imagina o serie de actiuni pe care trebuie sa le fac in timpul unui proces de branding personal. Fie actiuni interne (ce fac in legatura cu mine: ce invat, ce imbunatatesc, ce vreau sa schimb la mine), fie actiuni externe (evenimente la care vreau sa particip, oameni cu care vreau sa fac proiecte impreuna etc.)

In al cincilea rand, va trebui sa imi clarific care sunt cele mai bune modalitati ca sa comunic public ceea ce stiu si ceea ce fac. E vorba de mixul de comunicare mass-media in care ar trebui sa creez sau sa utilizez canale de comunicare cat mai directa cu publicul meu tinta.

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 14:30
Ati vazut American Psycho? Se aplica perfect punctele de mai sus. Personajul, un sociopat, realizeaza ca este constant confundat cu ceilalti cinci vice-presedinti ai companiei pt ca nu se diferentiaza cu nimic de ei. Apoi incepe sa isi construiasca un brand personal:)

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:32
L-am vazut. Acum sunteti singur/a? :)

gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 14:47
in ce sens?

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:58
In sensul in care, daca nu exista altii in jur, diferentierea e de la sine inteleasa iar constructia brandului personal, mult mai usoara.


gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 15:10
got it. credeam ca ma intrebati altceva:)

Ce poate face un intreprinzator care a esuat lamentabil chiar mai inainte de criza?

dragos gheorghe tache / 18 Martie 2009 ora 13:19
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:29
Nu stiu ce inseamna "esuat lamentabil". Toti avem in viata si o istorie de esecuri mai mult sau mai putin lamentabile. In masura in care imaginea si credibilitatea persoanei respective nu au fost afectate iremediabil (ceea ce e un caz extrem de rar), intotdeauna e posibila o revenire, o reinventare, indiferent daca e criza sau nu in contextul economic.

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:30
Sa gaseasca lectiile pe care le avea de invatat din esecul trait si sa foloseasca criza in avantajul sau, in a-si gasi o directie care sa fie congruenta cu valorile scoase la iveala chiar de acest esec lamentabil. Brandul personal nu presupune succese pe toata linia, dar poate fi subliniat de schimbarile de abordare survenite ca urmare a unui esec.

In ce fel afecteaza imaginea firmei si a serviciilor oferite brandul personal? Poate fi construit un brand personal credibil daca industria in care desfasori activitatea sufera de o grava problema de imagine?

Vasile Moraru / 18 Martie 2009 ora 10:02
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 12:25
Imaginea firmei si serviciile oferite pot afecta brandul personal, mai ales in momentul in care valorile individuale nu corespund flagrant cu cele afisate de companie prin modalitatea de lucru. Brandul personal nu are neaparat legatura cu industria in care activezi, poti fi un profesionist de exceptie intr-o industrie care intimplator merge foarte prost sau este judecata dupa citiva exponenti publici si se generalizeaza atributele acestora.



gadjodillo gadjodillo 26 Martie 2009 ora 13:22
"grava problema de imagine" la care se referea dl. Vasile Moraru e posibil sa fie alta: industriile discutabile in sine, de exemplu, industria producatoare de armament, firmele de medicamente care impiedica dezvoltarea de medicamente generice pentru a-si pastra profiturile uriase, agentii de publicitate recunoscute ca iau drept clienti firme contestate.,,,

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:49
Depinde de valorile individuale in ce masura industria in care activezi iti afecteaza imaginea personala. Daca consideri ca nu te identifici la nivel de valori cu domeniul de activitate al firmei, cred ca discutia oricum nu are sens, nu inteleg de ce ai accepta un post intr-o asemenea organizatie. Am intilnit candidati care au refuzat angajarea in companii internationale, active in domenii similare cu cele de mai sus, din cauza nepotrivirii obiectului de activitate al acestora cu credintele lor personale. Insa asta nu inseamna ca in aceste companii nu exista branduri personale, sau profesionisti adevarati!



Nu este o intrebare , CRIZA este un joc facut de cineva, si desfacut de altcineva, sau in mai mare masura desfacut de cei multi care stiu mult sa taca, acestia sunt inteleptii, care mult asculta si analizeaza, speranta si succes

MARIA IACOB / 17 Martie 2009 ora 17:21

La aceasta intrebare inca nu a fost dat un raspuns.

Care este relatia intre brandingul personal si carisma?

Veronica / 17 Martie 2009 ora 10:41
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:26
Se potenteaza reciproc. Carisma ajuta formarea unui brand personal puternic, iar efortul de a construi un brand personal are incluse si metode de slefuire a carismei, de imbogatire a ei.

Brandingul unui manager reflecta si competenta sa sau este doar o insiruire de atribute fara acoperire ?

Bogdan Citu / 16 Martie 2009 ora 22:36
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 11:13
In general reflecta competenta sau experienta acestuia. Suntem liberi sa comunicam prin orice forme, presa scrisa, internet, ceea ce face posibile si replicile mai putin placute in cazul unor branduri care nu au acoperire, sau sunt lipsite de substanta. Este adevarat ca exista situatii in care se fac eforturi pentru construirea unui brand care nu are acoperire, insa aici vorbim de fapt de o imagine sustinuta in timp, puteti face diferenta intre ele dupa perioada in care acestea se estompeaza sau dispar.

Madalina Grinzeanu Madalina Grinzeanu 26 Martie 2009 ora 12:41
Exista foarte multi oameni care in lipsa de substanta isi creeaza un brand personal pentru a creste in societate, multi reusesc chiar foarte bine. Carisma te ajuta sa-ti creezi mai usor un brand insa nu e suficient. Imi este clar ca un brad personal corect presupune si substanta insa nu-mi e clar cum putem sa depistam brandurile fara substanta inainte de a fi afectati de luarea unei decizii pe un brand prezentat. Nu intotdeauna ai suficient timp si acces direct la persoana pentru a putea evalua corect persoana versus brand-ul afisat/creat.

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:26
Insiruirea unor atribute nu e un brand. Nici in cazul comercial (degeaba iti spun ca un detergent spala bine daca el spala prost), nici in cazul personal (degeaba iti spun ca ma pricep la ceva daca nu ma pricep). Un brand construit pe insiruiri lipsite de continut poate avea cel mult un public care apreciaza mai mult formele decat continutul, mai mult imaginea decat competentele.

Nominalizati, va rog, trei tineri manageri romani, pe care ii apreciati pentru brandul lor personal.

Claudiu Vrinceanu / 16 Martie 2009 ora 16:43
Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 12:22
Octavian Pantis -TMI, Dragos Bucurenci - MaiMultVerde, Ioana Iordache – Leo Burnett

Dediu Marius Dediu Marius 26 Martie 2009 ora 14:19
In afara de Dragos Bucurenci, de ceilalti 2 nu am auzit...si de aici vine intrebarea.. cam cine trebuie sa te cunoasca (colegii de breasla, vanzatoarea de la magazin, chelnerul de la cafeneaua din dorobanti0 incat sa poti spune d-le eu sunt un brand...

Cosmin ALEXANDRU Cosmin ALEXANDRU 26 Martie 2009 ora 14:23
Trebuie sa te cunoasca publicul tau tinta. Eu ii cunosc si pe ceilalti doi, probabil pentru ca fac parte din publicul lor tinta.


Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:51
Alexandra Gatej – Unilever, Aliz Kosza – Fabryo, Robert Maxim - Ensight

Dediu Marius Dediu Marius 26 Martie 2009 ora 18:11
Inseamna ca daca esti cunoscut in cartierul tau poti spune ca esti un brand. Hmm parca suna prea simplu si fara o linie exacta. Se pare ca cine se pricepe cel mai bine in ceea ce face si lumea il cunoaste poate spune ca e un brand. Exemplele de bransd personal pot fi in numar infinit pe cand firmele ce au un brand sunt in numar exact

Cat de important este spatiul online pentru dezvoltarea brandingului personal? Care este relevanta retelelor sociale, a blogurilor sau cat de utila este identitatea din rezultatele generate de cautarile de pe Google?

Claudiu Vrinceanu / 16 Martie 2009 ora 14:04
Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 11:12
Spatiul online are impact puternic in dezvoltarea brandului personal, ajuta la crearea unei imagini personale in fata internautilor convinsi. Insa nu este suficient. In spatele oricarui brand este importanta si substanta, nu numai modalitatea de transmitere a unui mesaj sau imaginea creata.

Retelele sociale, blogurile, sunt de fapt instrumente care pot ajuta la crearea brandului personal, dar nu sunt singurele, sau principalele instrumente. Presa scrisa este un alt instrument, care permite in general si identificarea cu usurinta a persoanei la orice cautare Google. Numele tau poate aparea in cautarile pe Google si daca nu folosesti instrumentele online mentionate mai sus.

monica elena mitarca monica elena mitarca 26 Martie 2009 ora 14:00
Dvs. comiteti o grava eroare considerind ca internetul e numai aparenta, nu si esenta - numai forma, nu si fond. Internetul este platforma cea mai facila si ieftina de comunicare a mesajelor, iar "brand"ul inseamna imagine, deci comunicare. Degeaba ai rezultate, daca nu ai mijloacele sa le comunici. In momentul in care ramii cantonat in viziunea conform careia Internetul reprezinta doar o cale de transmitere, si eludezi puterea de actiune (mobilizarea oamenilor cu ajutorul internetului incepe sa devina vizibila, sa ne gindim numai la flash mob-uri sau la actiunile caritabile sau civice pornite cu ajutorul blogosferei, lucruri pe care presa scrisa nu e capabila sa le genereze), este posibil sa pierzi, pe termen lung. Viitorul e "pe net".

Madalina UCEANU Madalina UCEANU 26 Martie 2009 ora 14:46
Viitorul este “pe net” sunt de acord cu asta, dar trebuie sa ai ce comunica, si asta nu presupune doar niste pareri exprimate pe bloguri. Pentru cei carora blogging-ul nu le este la indemina, nu mi se pare o necesitate sa inceapa sa fie activi daca asta nu ii reprezinta, ar insemna construirea unei imagini false care nu este sustinuta de credintele personale. Internetul este modalitatea cea mai facila si cea mai utilizata de comunicare, care tinde sa inlocuiasca alte forme conventionale de comunicare, ceea ce ii mareste importanta. Insa poti fi pe internet chiar daca doar scrii articole pentru presa, mare parte din publicatii sunt prezente si online. Acesta era sensul raspunsului meu.




Setari Cookie-uri