Noul parteneriat lansat oficial dupa sapte luni de testari va fi gratuit doar pentru utilizatorii din China.

Serviciul va genera castiga venituri din publicitatea atasata pe paginile care lasa utilizatorii sa descarce sau sa difuzeze muzica licentiata de la mai mult de 140 de case de discuri, inclusiv primele patru ale lumii: Warner Music Group, Vivendi Universal Music, EMI Group si Sony BMG Music Entertainment.

Google si partenerii sai spera ca serviciul sa atraga utilizatorii de la competitorii chinezi ai Google, in special Baidu, care detine o cota dominanta in piata cautarilor online din China. Baidu si alte site-uri de cautare din China au generat un trafic important datorita paginilor de cautare care ajuta utilizatorii sa gaseasca si sa descarce melodii neautorizate de pe Internet.

“Nu pot afirma cat de important este noul serviciu Google”, a declarat Lachie Rutherford, presedinte al Warner Music Asia Pacific, care va pune intregul catalog de muzica la dispozitia acordului cu Google. “Pana acum, piata online din China a fost total neprofitabila pentru companiile de muzica”, a mai declarat acesta.

Kai-Fu Lee, presedintele Google China, a declarat ca descarcarile de muzica sunt “piesa importanta care lipseste” pentru serviciul Google in China si lipsa motorului de cautare pentru muzica a fost “principalul motiv” pentru care utilizatorii chinezi au preferat alte motoare de cautare.
Anul trecut, Google si-a marit cota pe piata a motoarelor din China la 28% fata de 23%, cat era in 2007, potrivit companiei de cercetare Analysys International. Insa si Baidu si-a pastrat dominatia cu o cota de 62%, in crestere de la 59%, cat era in 2007.

Intr-un comunicat de presa, Baidu a anuntat ca “urmareste modalitati de a inainta dezvoltarea spatiului de muzica digitala din China” si “vom continua desfasurarea modelului nostru pentru a oferi consumatorilor cele mai bune servicii si continuturi”.

Sandy Monteiro, vice-presedinte Universal Music Group pentru Sud-Estul Asiei, a declarat ca noul serviciu Google va lasa companiile de muzica sa inregistreze ce artisti si melodii sunt populare in China, fapt care pana acum era imposibil de realizat.

De asemenea, Rutherford a declarat de serviciul Google ar putea permite companiilor de publicitate sa afle exact grupurile demografice specifice intr-o tara unde monopolul televiziunii de stat si piata difuza de publicitate au facut aceasta sarcina dificila pentru multe companii de publicitate.