Astfel, luni, 27 aprilie, incepand cu ora 12.00, are loc conferinta “Laborator de disectie: Advertising comercial vs. social". Laboratorul isi propune sa creasca nivelul de cunoastere al participantilor despre planificarea unei campanii de advertising. Vor fi “disecate” 4 campanii: “Sansa la viata” (o campanie sociala care a dus la o crestere cu 30% a cantitatii de sange donata de romani), campania “Accidentele se pot intampla oricui”, campania de lansare a Radio ZU “Let’s do the ZU” si campania Gillette “Descopera invingatorii de maine”. Prezentarile vor fi sustinute de: Sorin Psatta si Dan Sendroiu (Graffiti BBDO), Razvan Matasel (Arsenoaiei & Matasel), Camelia Levintza Stettler (Radio ZU) si Costin Uzun (Gillette Balkans). Discutia va fi moderata de Petrisor Obae (PaginadeMedia.ro).

De la ora 14.30 se desfasoara dezbaterea "Managerii despre CSR: ce mai inseamna responsabilitatea intr-o perioada de criza?”. Conferinta pleaca de la premiza ca oamenii care pot avea cel mai credibil discurs despre angajamentul unei companii fata de responsabilitatea sociala sunt chiar cei din varful lantului decizional. De aceea, la dezbatere au fost invitati 7 manageri ai unor companii de top, pentru a vorbi despre modul in care este afectat domeniul CSR de criza economica prin care trecem. Cei sapte manageri sunt: Mihai Rohan (Carpatcement), Shachar Shaine (Tuborg Romania), Dan Pascariu (UniCredit Tiriac Bank), Neil Coupland (JTI), Alexandru Badulescu (Western Union), Mona Nicolici (Petrom) si Raul Pop (Recolamp). Conferinta va fi moderata de Sorin Rosca Stanescu.

Tot luni, de la ora 17.00, are loc conferinta “Cele mai eficiente metode de a comunica prin new media”. Si aceasta conferinta are un caracter deosebit. Desi internetul si noile media sunt pe buzele tuturor specialistilor in comunicare, stim inca prea putine despre despre cum sa folosim aceste canale si sa le integram intr-o campanie. De aceea, invitatii conferintei vor incerca pe de o parte sa demonteze o serie de mituri despre atotputernicia online-ului, iar pe de alta parte sa arate care sunt cele mai eficiente metode de a folosi acest mediu. Vor sustine prezentari: Mihai Ciobanu (Johnson&Johnson Consumer), Sorin Tudor (Project 365 Communication), Madalin Matica (DotCommerce) si Diana Dragomir (Inpolitics Media).

Ziua de marti, 28 aprilie, va fi deschisa, la ora 12.00, de un alt “Laborator de disectie”, de data aceasta de “PR comercial vs. comunicare politica”. Pe dimenisunea politica vor fi analizate campania lui Cozmin Gusa pentru alegerile locale si campania pentru presedentie a lui Barack Obama, iar pe dimensiuena comerciala campania Rexona “Transpiratia strica reputatia” si campania “Cupa Romaniei Timisoreana - Competitia sanselor egale”. Vor sustine prezentari: Bogdan Naumovici (23 Communications Ideas), Andrei Stoiciu (IDEE), Hortensia Nastase (Lowe PR) si Bogdan Theodor Olteanu (Millenium Communications)

De la ora 14.30, are loc dezbaterea cu tema “Povesti din campanie – ce-am invatat din primul vot uninominal?”. Conferinta pleaca de la premiza ca votul “uninominal” din toamna 2008 a fost un implus pentru piata de consultanta politica. Mai ales pentru ca a fost vorba de o premiera, sunt importante atat lectiile care se pot invata, cat si “povestile de pe front” ale celor care “si-au jucat” cariera politica in aceste alegeri. De aceea invitatii de la aceasta conferinta sunt: Roberta Anastase (PDL), Adriana Saftoiu (PNL), Bogdan Olteanu (PNL), Victor Ponta (PSD), Ludovic Orban (PNL) si Bogdan Ciuca (PC). Discutia va fi moderata de Victor Ciutacu (Jurnalul National).

Ultima conferinta va incepe la ora 17.00 si se numeste “Drumuri de cariera intr-o agentie de comunicare”. In cadrul ei vor lua cuvantul manageri ai unor agentii cu profiluri diferite. Ei vor vorbi despre cum sunt organizate companiile lor si le vor da tinerilor aflati la inceput de drum informatii despre oportunitatile de cariera, despre avantajele sau dezavantajele de a lucra intr-o agentie sau alta. Vor sustine prezentari Ioana Manoiu (GMP PR), Larisa Petrini (Saatchi&Saatchi PR) si Cosmin Ghinea (MediaPro Interactive). Moderatorul discutiei va fi Victor Dobre (Director Executiv - IAA Romania).

Participarea la Conferinte este gratuita, insa intrarea se face doar pe baza listei de confirmari.

Olimpiadele Comunicarii sunt cea mai importanta competitie nationala pentru tinerii care isi doresc o cariera in Advertising, Relatii Publice sau Comunicare Politica. Editia 2009 se desfasoara sub Patronajul Camerei Deputatilor, iar sponsorul principal al proiectului este Tuborg Romania.

De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinerea financiara a: Carpatcement, Petrom, Recolamp, RBS Romania, McCann Erickson, Coca-Cola HBC Romania, BCR, Jack Daniel’s, Gillette, BitDefender, Impact SA, Fundatia Sensiblu, Nutline si Karspersky.

Partenerii media ai proiectului sunt: Radio ZU, Jurnalul National, BIZ, 24 FUN, Cariere, Strategic.ro, wall-street.ro, E-jobs.ro, 9AM.ro, Comunicatedepresa.ro, Inpolitics.ro,
PrProgress.ro si Tritonic.

De asemenea, proiectul beneficiaza de sustinerea International Advertising Association Romania (IAA), a Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP) si a Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP).