Potrivit unui studiu realizat de Association of National Advertisers (ANA), companiile se pregatesc sa reinvesteasca in promovarea brandurilor, cateva remarce ale unor executivi ai Procter&Gamble, Unilever sau Walmart intarind aceste statistici.

“Constructia unui brand este lucrul cel mai dificil de justificat si fiecare companie se uita la buget mai intai. Sunt lucruri pe care in trecut le-am considerat nesemnificative, dar pe care acum le privim ca pe oportunitati”, declara Bob Thacker, senior marketing vicepresident OfficeMax.

Aproximativ doua treimi din reprezentantii a 129 de companii, care au participat la studiul realizat de ANA, au declarat ca recesiunea a reorientat atentia catre rezultate pe termen scurt. Cu toate acestea, 73% dintre respondenti au precizat ca sunt hotarati sa reinceapa sa aloce sume pentru promovare chiar inainte de iesirea din criza. Astfel, 43% vor incepe sa aloce din nou sume importante publicitatii in aproximativ trei luni de zile, respectiv 30% in sase luni.

Pe de alta parte, Paul Polman, CEO-ul Unilever, se declara pesimist in ceea ce priveste iesirea din criza economica in viitorul apropiat. Insa, oficialul precizeaza ca Unilever va reincepe sa investeasca in publicitate din trimestrul doi, dupa patru trimestre de reduceri ale bugetelor.

“Nu e niciun moment mai potrivit ca acesta pentru a reincepe sa investesti in promovarea brandurilor, mai ales in conditiile in care alti jucatori opresc investitiile in acest sector. Brandurile puternice au oportunitatea sa-si intareasca si mai mult pozitia in piata”, spune Polman.

La randul sau, Marty Homlish, directorul de marketing al SAP, la nivel global, crede ca “in momente de incertitudine, companiile trebuie sa convinga piata de faptul ca sunt stabile, solide si au o viziune pe termen lung”.

De asemenea, unii retaileri intentioneaza sa revitalizeze investitiile in promovarea brandurilor dupa ce pana in prezent au fost fortati sa se axeze mai mult pe strategii de pret si promotii. Astfel, lantul de magazine de retail Wal-Mart din Statele Unite, care a raportat in primul trimestru din 2009 o crestere a traficului de clienti de 17%, se va orienta mai mult pe calitatea comunicarii, nu doar pe politica de pret, in cadrul raioanelor de fructe si legume si produselor de ingrijire personala.

Prins intre cei doi rivali europeni-Unilever si L’Oreal-care au fost nevoiti sa-si regandeasca perspectivele de venituri si si-au anuntat intentia de a majora costurile de marketing, cativa analisti spun ca gigantul Procter&Gamble va fi constrans sa isi revizuiasca in scadere tinetele de profit si sa isi majoreze cheltuielile de marketing in anul fiscal care incepe pe 1 iulie.

Aceasta miscare ar putea avea loc cel mai probabil pe pietele emergente, considera un analist al Deutsche Bank.

L’Oreal este unul din putinii publicitari care si-a mentinut bugetele de marketing la aproape acelasi nivel in ciuda crizei economice, continuand sa investeasca pana la finele acestui an.