Potrivit specialistilor, mentinerea pietei la nivelul din prima jumatate a anului poate fi considerata o veritabila performanta, in conditiile in care criza afecteaza grav domeniile pentru care lucreaza cei din publicitate si comunicare, informeaza NewsIn.

Primele domenii care dau semne de reabilitare sunt relatiile publice si Internetul, considera specialistii. O explicatie ar fi faptul ca unii clienti au inceput sa cumpere din ce in ce mai multa publicitate, asta si datorita preturilor mici pentru reclamele pe toate suporturile media.

"In momentul de fata, bugetele companiilor au fost «deblocate» pentru investitii in domeniul publicitatii intr-o masura mai mare decat s-a intamplat in ultimul an. Este vorba, insa, despre un nou trend, nu se poate vorbi, nici pe departe, ca am iesit din recesiune", spune directorul de vanzari al companiei Microsoft, Robin Domeniconi.

O piata globala de publicitate ca un camp de razboi. Online-ul, printre jucatori

In opinia celor de la DraftFCB, una dintre cele mai mari retele de agentii de publicitate din lume, perioada de criza a stimulat nasterea unei noi constiinte de marketing. In acelasi timp, insa, viitorul nu se arata deloc optimist in privinta sanselor de revenire la "varfurile" de piata atinse inainte sa inceapa criza.

"Clientii vor justificari pentru fiecare ban pe care il cheltuiesc si vor rezultate pentru toate actiunile pe care le finanteaza. Noi, cei din industria de publicitate, trebuie sa ne obisnuim cu gandul ca lucrurile nu vor mai fi niciodata asa cum au fost inainte de declansarea crizei economice, cand clientii nu erau asa de concentrati asupra justificarii fiecarui ban", apreciaza directorul executiv de la DraftFCB, Laurence Boschetto.

La inceputul acestui an, conform celor mai optimiste predictii ale specialistilor, scaderea pietei de publicitate si comunicare fata de 2008 era estimata la 12%.

O piata globala de publicitate ca un camp de razboi. Online-ul, printre jucatori

O piata globala de publicitate ca un camp de razboi. Online-ul,...