Aceasta editie a Golden Drum-ului a atras peste 1500 de participanti din 40 de tari care au inscris in competitie 2843 de lucrari, agentiile din Solvenia avand cele mai multe inscrieri: 298.

Ca numar de inscrieri, Romania s-a situat pe locul al 2-lea pe natiuni avand un numar de 268 de lucrari inscrise, fiind urmata de Cehia (245), Austria (227), Rusia (191), Polonia (189), Ungaria (139), Slovacia (107), Ucraina (98), Croatia (91) si Turcia (70).
Pe langa tarile din regiune, Golden Drum 2005 a atras participanti din tari ca Brazilia, Anglia, Elvetia, Germania, Franta, Italia, India, Indonezia, Olanda si SUA, demonstrand o crestere a importantei acestui festival.

862 din cele 2843 de lucrari au fost inscrise la categoria Print Ads and Posters, fiind urmata de categoria TV Spot care a cuprins 546 lucrari si, la mare distanta, de sectiunea radio cu doar 43 de inscrieri.

Cu un numar de 39 de lucrari inscrise in festival, Leo Burnett Romania a obtinut punctaj de 27 de puncte, fiind urmata de ZOOM! din Lituania (locul 2) si Mark/BBDO din Cheia (locul 3) cu cate 24 de puncte si de McCann-Erickson Romania (locul 4).

Pentru brandul Prigat a cantarit cel mai greu, agentia obtinand premii cu lucrarea Pescarul – Silver Drum si Trambulina – Bronze Drum.
Si Altex s-a dovedit la Golden Drum a fi un client care a acceptat lucari creative, agentia marindu-si punctajul prin castigarea a 2 premi Bronze Drum pentru Teletech - Batman si Altex - Dezordinea. Un alt Bronze Drum a fost obtinut pentru lucrarea The Map 1, in timp ce printul The Map 2 a intrat doar in shortlist.

Intre lucrarile cu care Leo Burnett Romania a intrat in shortlist se mai afla si Catusele pentru Bergenbier, Karate pentru Proges si printurile Testoasa si Pisica pentru marca Eukanuba.

Citeste si:

La categoria Advertising Campaign, Prigat a intrat in shortlist cu campania “ Mai mult fruct, mai multa energie”

McCann a castigat doua premii Golden Watch.

In categoria Golden Drum Open, categorie deschisa participantilor din lumea intreaga, McCann Erickson Romania a castigat doua premii Golden Watch, primul cu campania “ Made in Romania” pentru MTV (Golden Watch - Advertising Campaigns) si al doilea cu spotul “Pig” din cadrul aceleiasi campanii (Golden Watch – TV & Film Promo Awards). Agentia a mai obtinut Bronze Drum cu lucrarea Mos Craciun pentru Loteria Romana si a avut ca lucrari finaliste Cafeaua - Votul, Manson - MTV, Porcul -MTV, promo-urile pentru Marca Inregistrata si campania Votul.

GMP a obtinut un Bronze Drum.

GMP a castigat bronzul cu lucrarea Paharul pentru laptele Mandra.
De asemenea agentia a intrat in shortlist cu printurile Cutitul, Foarfeca si Bricheta pentru Grovana.