Daca 2009 a fost anul cu cele mai mari scaderi pentru piata de publicitate, nici 2010 nu va arata mult mai bine, revenirea fiind asteptata pentru 2011 sau 2012.

Regiunile in care recesiunea s-ar putea termina cel mai rapid sunt tarile in curs de dezvoltare, in special China, in timp ce Statele Unite si Europa, sunt zonele care vor ramane la urma, potrivit celor trei cercetari.

Magna

In analiza realizata de Magna, pool-ul de media buying al Interpublic, unul dintre cele mai importante grupuri internationale de comunicare, Brian Wieser, cel care se ocupa de estimarile companiei afirma ca piata de publicitate isi va reveni in curand, dar nu mai devreme de ultima parte a anului 2010.

Oficialul Magna crede ca 2010 va fi un an in stagnare comparativ cu 2009, in timp ce intre 2011 si 2016 va fi o crestere anuala de 2% a veniturilor din publicitate.

Group M

Reprezentantii Group M, divizia de media a WPP, a doilea grup de comunicare la nivel mondial, afirma ca investitiile in publicitate vor scadea in acest an cu 6,6% la 445 miliarde de dolari, pentru ca in 2010 sa creasca cu 0,8% la 448 miliarde de dolari. In urma cu cateva luni, Group M estima pentru 2010 o scadere a sumele investite in publicitate cu 1,4%.

Revenirea va avea loc in tarile cu economiile cele mai dinamice in prezent: Brazilia, Rusia, India, Indonezia si China.

Pe de alta parte, in Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie si Statele Unite investitiile in advertising vor scadea cu 8,4% in 2009 si cu 2,8% in 2010.

ZenithOptimedia

Estimarile ZenithOptimedia, una dintre cele mai importante agentii de media globale sunt cele mai optimiste din ultimul an si jumatate.

Oficialii agentiei afirma ca in 2010 investitiile pentru cumpararea de spatiu publicitar vor creste cu 0,9% fata de 2009, in timp ce in 2012 cresterea va ajunge la 5% fata de acest an.

ZenithOptimedia se asteapta ca piata de publicitate din SUA sa scada cu 2,6% in 2010 fata de o diminuare cu 12,9% in acest an, cresterea urmand sa aiba loc abia din 2011.

Tototdata, reprezentantii companiei spun ca internetul este singurul mediu care va creste in acest an, in raportul ZenithOptimedia afirmandu-se ca internetul ar putea lua locul ziarelor ajungand in urmatorul deceniu al doilea mediu de promovare, dupa televiziune.

Pe de alta parte, publicitatea in ziare si reviste ar putea scadea pana in 2012 cu 26%, respectiv 28% fata de nivelul record inregistrat in 2007.