In mod obisnuit, Google nu a investit in reclamele televizate pentru a-si prezenta produsele, desi a mai folosit televiziunea in urma cu un an, cand a promovat browser-ul web Chrome.

Aceste reclame, care au fost dezvoltate de angajatii Google din Japonia, au fost prezentate prima oara pe site-ul de video-sharing YouTube. De asemenea, spotul din timpul Super Bowl face parte dintr-o serie de clipuri video prezente pe YouTube de mai bine de trei luni.

Google a creat aceasta campanie ca un raspuns la importanta investitie Microsoft in marketing-ul pentru noul motor de cautare Bing. Desi Bing a atras utilizatori ai serviciului de cautare Yahoo, a determinat Google sa isi apere dominatia.

"Nu am vrut sa cream o reclama pentru Super Bowl sau pentru televiziune", a declarat directorul executiv, Eric Schmidt. "Obiectivul nostru este de a crea o serie de clipuri scurte despre produsele si utilizatorii nostri, si despre cum interactioneaza acestia. Deoarece am avut o reactie pozitiva pe YouTube, am decis sa impartim acest continut cu o audienta mai mare", a adaugat oficialul.





Schmidt a declarat in urma cu o saptamana pe site-ul de micro-blogging Twitter ca este nerabdator sa vada meciul de fotbal american. Analisti din industrie anticipau atunci un spot pentru noul telefon mobil Nexus One.

CBS, televiziunea ce difuzeaza meciul, a anuntat ca pentru un spot de cu o durata de 30 de secunde pretul depaseste 3 milioane dolari.

Meciul a atras aproximat 100 milioane de telespectatori si a depasit recordul din anul anterior.