De Sfantul Valentin pretul florilor creste, felicitarile se vand bine si restaurantele propun clientilor meniuri speciale. Exceptand tipurile de companii care profita de pe urma ofertelor asociate romantismului, si pentru marketerii care nu ofera produse din aceasta categorie exista solutii de promovare ingenioase.

„In primul rand personalizeaza-ti mesajele”, sugereaza Griffiths. „Ziua Sfantului Valentin inseamna inainte de toate comunicarea cu oamenii si nu extra vanzari si consum. Pentru marketeri telefoanele mobile reprezinta cel mai personal instrument de marketing. Insa a te apropia de consumator presupune si cateva riscuri: cu cat te apropii mai mult, cu atat risti sa-ti enervezi consumatorul, daca faci greseli. De exemplu, nu presupune ca persoana pe care o targetezi are un partener de viata. In schimb, daca faci totul ca la carte, beneficiile vor fi pe masura... adica foarte mari!”

John Griffiths ofera drept exemplu campania implementata in 2009 de Pagini Aurii in Marea Britanie. Compania a plasat celebrele sale ghiduri in aproape toate locuintele din Marea Britanie, insa departamentul de marketing si-a dat seama ca este destul de dificil pentru publicitari sa targeteze tinerii prin intermediul reclamelor din „paginile aurii”, intrucat se stie ca tinerii nu petrec mult timp acasa si nu cauta produse sau servicii in varianta tiparita a ghidului.

Pagini Aurii a planificat asadar o campanie prin intermediul unei retele gratuite de telefonie mobila, accesata de tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani. Campania de Ziua Sfantului Valentin a utilizat SMS-uri pentru recomandarea diverselor produse si servicii, pe care tinerii le-ar fi putut considera utile in preajma sarbatorii, adica acele produse si servicii postate in motorul mobil de cautare Pagini Aurii. Unele dintre ele erau „romantice”, insa majoritatea reprezentau servicii si produse din domenii precum catering, timp liber sau recrutare.

„O idee desteapta!”, completeaza John Griffiths. „Chiar daca persoana targetata nu ar fi avut cui sa trimita o felicitare de Sfantul Valentin, serviciul oferit a permis extinderea cautarilor via telefon mobil catre o gama larga de produse.”

Campania Pagini Aurii a inregistrat click-uri din partea unui procent de 17% dintre prospectii bazei de date. Cu cat oferta era mai eleganta si fastuoasa, cu atat reusea sa atraga mai multe click-uri, lucru de care au putut profita in special companiile cu produse/servicii de lux. Campania a reusit sa schimbe comportamentul respondentilor privind frecventa de accesare, jumatate dintre acestia accesand motoarele de cautare de 2 sau mai multe ori.

„Daca o companie care ofera liste de companii (produse si servicii) poate ajunge la zeci de mii de noi clienti, folosind drept pretext de promovare Ziua Sfantului Valentin, atunci cred cu convingere ca orice companie poate s-o faca. Este timpul sa te inarmezi cu sagetile lui Cupidon si sa vanezi prospectii”, spune John Griffiths.